Isnin, 19 November 2012

PANDUAN MENANAM HAIWAN YANG TELAH MATI


Panduan Menanam Haiwan Yang Mati

Soalan

Salam, adakah terdapat sebarang panduan untuk menanam haiwan peliharaan(kucing) yang telah mati, apakah cara terbaik dalam menguruskan haiwan tersebut.

Jawapan

Dalam hal ini, semua jenis haiwan yang telah mati perlu ditanam di tempat yang sesuai dan kedalaman lubang juga perlu dibuat bersesuaian dengan besarnya haiwan tersebut. hal ini demi mengelakkan daripada pencemaran bau yang mungkin terjadi apabila lubang yang digali kurang dalam dan menyebabkan bau busuk bangkai haiwan tersebut dapat dihidu. Selain itu juga, ia dapat mengelakkan daripada dikorek keluar oleh haiwan pemangsa yang berkeliaran di tempat tersebut.
Semoga dengan mengambil langkah yang perlu, bangkai haiwan  tersebut dapat diuruskan dengan baik dan tidak menjejaskan kehidupan masyarakat setempat. Wallahu 'alam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin