Jumaat, 27 Januari 2012

PUTUS CINTA.

Memandangkan adik aku baru putus cinta,aku terpanggil nak buat entri ni.Cinta tu memang sweet giler ah.Macam korang makan keropok poni.Tak kisahlah newbie,noob atau otai dalam bidang ni mesti pernah rasa macam mana sakit hati bila putus cintakan…Bak kata aku,cinta ni macam roller coster,ada turun naiknye..



Dan semakin mencanak perasaan kasih sayang tu,makin sembelit batulah rasa putus cinta tu.Korang yang berani amik risiko bercinta,koranglah kena tanggung yek..Tapi jangan risau,Abg Pojie ada ni,eh,tak payahlah berAbg Pojie,panggil Abg je.mesra sikit an?haha…Aku memang power dalam bidang putus cinta ni sebab aku banyak kali putus cinta.Tapi sekarang kegagalan dah banyak mengajar aku.muahahaha..
*****************************
1)Mesti fikir positif
Ni perkara yang paaaaling penting ah!Biar aku bagi contoh senang.kalau korang tengah lemas kat laut,hanya berpaut pada sepapan kayu yang terapung,pastu bantuan sampai paling kurang pun 4 jam.Pastu korang bley plak pikir negatif,ada ikan jerunglah,hantu airlah,taik terapunglahlah,konpem korang tenggelamnye.Kalau korang pikir positif yang korang tengah belajar berenang,mesti ley bertahanlah!Silap2,tak perlukan pertolongan pun bley sampai pantai.So,yang penting think positif.Macam mana perasaan positif tu datang?Senyum selalu.Kalau korang duk pikir negative je,nanti korang tak dapat tentukan yang terbaik untuk diri korang.


2)Dekatkan diri dgn Tuhan
Ini pun penting,korang kena ingat pada yang maha berkuasa akan qada dan qadarNYA.Mungkin kadang-kadang korang pikir betul ke keputusan korang meninggalkan/tak menerima dia semulakan?So,aku nasihat,tiap-tiap malam tu buatlah solat istiharah,mintak petunjuk DIA.Dan jangan pulak lepas sembahyang je harap terus dapat petunjuk.Kadang-kadang bertahun-tahun barulah dapat petunjuknya.Apa yang penting sabar okghey.


3)Buang segala barang2 dia bagi
Yang ini yang selalu ramai yang tak buat.Korang sayangkan sangat kenangan yang lepas.Benda dah lepas tu,lepaskan sajalah…Tak guna korang pandang belakang.Hidup mesti diteruskan bebeh!So,meh ikut cara aku buang kenangan korang.Korang amik semua barang-barang yang dia pernah bagi,pulangkan pada dia atau korang longgokkan dan bakar.CINCIN PUN JANGAN LUPA!!!Bakar jugak!!!Sedih tak sedih,korang kena buat jugak!Lepas bakar,korang kumpulkan abunya,buang ler kat sungai.Kalau kat laut tu buang kat orang tengah mandi tu,biar semua menggelabah berenang.


4)Cari kawan-kawan mampu jadi pendengar yang baik.
Mesti ada efek rasa sedih nak nangis je kan?Carilah seorang pendengar yang baik,tak mencelah,tak banyak taik telinga,dan bukan kaki ngumpat.Kat sinilah perlunya member!Carilah tempat yang tenang sikit,tak bising-bising so nanti takdelah: "aaa?ape dia?....Haloo!!!cakap kuat sikit!!!"Memang raasa nak hentak je..So,cari tempat yang sesuai pada masa yang sesuai.

5)Jangan duk sunyi2& dengar lagu sedih
Haa…ni yang selalu buat jiwa kacau mencanak baik punya!Dok layan lagu jiwang-jiwang buat po?Banyak lagu2 metal.layan je…Walaupun korang peminat lagu-lagu jazz,tangkap lentook,nasyid,asal rasa sunyi je,bukaklah lagu-lagu yang tak mendatangkan hantu sunyi korang macam lagu berunsur rock/menaikkan adrenalin.Pastu kalau rasa tu tak bley blah,korang buat macam cara aku.Korang pegi panggung wayang,amik seat tengah-tengah,buatlah moviethon daripada pagi sampai malam..Rasa macam atas bawah depan blakang sumer member korang tengok wayang sesama an....WARNING!Jangan tengok cerita cinta!

6)Jangan couple dalam masa terdekat
Bagi aku ni memang berkesan.Sebab selepas korang break up,mesti korang rasa perlukan seseorang berada disisi korang.Cuba fikir balik.Korang dah bersedia untuk dilukai lagi?Kalau sanggup,teruskanlah..Kalau tak,lepak ngan member kat warung lagi layan...

7)Enjoy your life
Last skali,please..please…please enjoy yourself…Bagaimana korang boleh hidup sebelum korang kenal dia,macam tulah korang kena buat!trylah main extreme games!masyuk dowh….bungee jumping ke,topgun takpun rollercoster.Aku memang minat bende-bende ni.Kalau tak pergi pulau then snorkeling.Nak save budget nyer?Korang buat benda yang lama tak buat,pergi masjid sorokkan selipar jemaah bawah tangga.muahaha..jahat giler aku dulu…

         ****************************
Ni antara tipsnyalah.banyak sangat tips.Kalau nak tips lagi email aku: fauzibest5@hotmail.com
So,sedikit kata-kata best,biar kita putus cinta banyak kali,asalkan kita senang selepas berkahwin dan ada sumone yang mampu menjaga korang dihari tuek(tua).Alhamdulillah...perhubungan aku bersama cik awek pun dah masuh 2 tahun hari ni..Hope dapat cepat-cepatlah nikah.

APA ITU CINTA

Mengapa aku harus bercinta?Perlu ke aku bercinta? Cinta itu terlalu banyak maksud. tapi bagi aku, cinta itu adalah satu perasaan sayang terhadap insan yang dikasihi ,ingin melindungi dia dan cinta itu satu tanggungjawab.
Wahai kaum wanita yang aku hormati,bagi korang yang masih belum bercinta terutama remaja, lebih baik korang fikir masak-masak untuk bercinta. Sanggupkah korang habiskan masa remaja korang dengan bercinta? Aku nasihatkan enjoylah dulu dunia bersama kawan-kawan karib.


Masa bersama kawan-kawan adalah masa yang berharga.Kerana masa untuk bersama kawan-kawan terlalu singkat berbanding masa korang habiskan bersama pasangan selepas kahwin. Selepas kahwin, korang dah jarang akan keluar dengan kawan-kawan..



Wahai kaum wanita yang aku hormati,jika korang rasa korang sanggup, fikirkan pula bersediakah korang untuk bercinta dan kemudian dilukai selepas ditinggalkan. korang dah cukup kuat untuk melalui hari-hari korang dilukai selepas itu? Kebanyakkan mereka yang dilukai hanya mampu mencurahkan rasa sakit hati ditinggalkan kepada kawan lelaki yang lain kemudiannya dia pula menjadi kekasih korang selepas lelaki itu tahu terdapat kekosongan didalam hati korang..
Wahai kaum wanita yang aku hormati, kenapa korang bercinta? Aku yakin korang hanya bercinta kerana suka melayan perasaan dihargai pasangan. Jangan biarkan nafsu itu menguasai diri.. Jika benar dia cinta korang, dia akan sanggup tunggu korang dan dia tidak akan menyentuh korang. Dia akan jaga korang sehabis baik dan akan jadikan korang isteri yang solehah..




Wahai kaum wanita yang aku hormati, sesungguhnya seorang lelaki itu seharusnya menghormati korang...Korang bukan barang untuk disepak-sepak.Korang bukanlah mesin pembuat air mata.. Air mata korang itu amat bernilai.. Korang bukanlah mesin melahirkan manusia. Kasihanilah anak-anak yang dilahirkan didunia tanpa pintanya...Janganlah engkau bunuh dia....


Wahai kaum wanita yang aku hormati, dengarlah nasihat aku yang terakhir, carilah cinta itu melalui hati, bukan melalui paras rupa. Bersabar jika korang masih belum temui cinta korang, cinta pertama itu lebih indah jika dibawa ke pelamin!

CINTA ITU ADALAH ANUGERAH ALLAH SWT.

Semua orang mengharapkan cinta yang sempurna, cinta yang akan dibawa ke jinjang pelamin dan bersama sehingga ke akhir hayat. Seperti dalam drama Korea, akhirnya bahagia bersama. Namun bukan semua orang bernasib baik dapat merasakan cinta sebegitu kerana cinta itu tak boleh dipaksa dan cinta itu perlukan kesefahaman.



Aku antara insan terpilih yang tidak bernasib baik itu. Aku mula berjinak-jinak dengan cinta sejak aku tingkatan 3. Mungkin aku kurang faham apa itu cinta pada usia sebegitu, tapi aku faham apa itu SETIA. Tapi aku bukanlah insan sempurna. Hubungan kami tak lama, aku diputuskan si dia dengan alasan tidak mampu hidup berjauhan walaupun aku telah cuba menjadi yang terbaik untuk dia. Sejak itu juga aku kenal erti putus cinta, hidup aku seolah-olah tamat disitu.



Mujurlah aku ada kawan-kawan yang mampu berikan aku kekuatan. 2 tahun selepas itu aku sudah pulih. Selepas itu, aku mula buang rasa cinta dalam diri aku. Aku cuba hidup tanpa perlu mengharap pada kaum hawa. Namun entah macam mana, perasaan itu datang bila aku kenal akan seorang insan Allah ini. Aku jatuh cinta lagi kerana aku manusia biasa yang lemah. Seperti dahulu, aku ditinggalkan lagi kerana aku merelakan dia pergi. Aku tak faham kenapa walaupun telah bermacam-macam aku berikan, aku masih diputuskan.




Sejak itu, aku mengalami tekanan perasaan dan stress yang amat teruk. Jiwa aku memberontak lebih agresif, pelajaran aku pun entah kemana... Ubat depression menjadi peneman aku. Hari-hari yang mendatang, aku cuba tekan memori bercinta aku, sehinggalah aku hilang ingatan jangka pendek.. Aku tak mampu ingat apa-apa lagi selepas itu mengenai cinta aku dan dia. Aku mula merasakan dunia kejam terhadap aku sehingga aku seksa diri aku sendiri dan berfikir untuk tamatkan hidup aku.

Mujurlah seorang hamba Allah ini datang menghulurkan bantuan. Dia bukanlah seseorang yang special, tapi dia tahu macam mana nak bantu aku. Kerana dia juga cinta aku wujud balik dan aku bercinta dengan dia. Kenangan lepas aku mula menghantui aku, sakit kepala aku menjadi-jadi kerana aku mula ingat, tapi alhamdulillah kerana dia, aku mampu lalui semua ini.




Ini juga cinta pertama dia. Disebabkan itu aku tidak mahu berpegangan tangan bila keluar dan manjakan dia dengan kebendaan walaupun kadang-kadang aku bagi ros merah. Aku mahu dia cinta rasa cinta itu melalui hati, bukan melalui matanya. Aku selalu berpesan kepada dia, jangan berikan harapan yang tinggi, kerana segalanya terletak kepada Allah, jika ada jodoh, maka bersatulah. Apa yang penting, teruskan berdoa, semoga hari yang diimpikan itu datang.



Alhamdulillah, sekarang hubungan kami dah masuk 2 tahun lebih, dan kami bergaduh dan bertekak kurang 5 kali. Mungkin kerana kami masing-masing saling memahami dan aku mahu dia merasa cinta pertama dan terakhir buatnya.Sekarang aku masih sedang mengumpulkan wang untuk menjadikan dia halal buat aku. Apapun bagi korang yang sedang hangat bercinta, jangan ikutkan sangat nafsu tu. Simpanlah kemanisan bercinta tu selepas berkahwin.Jadikan si dia sahabat korang, kawan baik korang, dan juga kekasih korang. Kalau si dia tak mampu terima korang seadanya, dia bukanlah milik korang. Pasanglah impian bersama-sama si dia dan cubalah tunaikan bersama. 



*****************************************************
Bagi kaum lelaki,memang ada masanya korang akan rasa marah dengan pasangan korang, tapi jangan sesekali tinggikan suara pada si dia kerana hati perempuan lembut apatah lagi menggunakan kekerasan terhadap dia (aku memang pantang lelaki pukul perempuan). Jika ada niat nak cari yang lain, fikirkan dia tak cukup sempurna untuk korang? Bagi kaum hawa pula, janganlah terlalu mengharap.Jika si dia milik korang, pasti dia akan hormat korang. Ingat, cinta bukan seindah yang difikirkan. Cinta bukan sekadar seks, dan wang, cinta itu tanggungjawab bersama. Semoga korang bersama si dia sehingga akhir nyawa korang.Amin...

CINTA DAN HARAPAN

"Harapan umpama sinar matahari yang menyuluh bumi. Adakalanya mendung kerana ditutupi sang awan, adakalanya cerah memberikan sang bumi keceriaan" 

Jika hari ini anda masih lagi termenung mengharap pada si dia, jika hari ini anda masih lagi ternanti-nanti si dia kembali kepada anda...Dengarlah suara hati saya berpesan..Baru-baru ini, ada seorang sahabat yang bertanya kepada saya:

"G, hari jadi bekas kekasih aku dah dekat, nak aku bagi dia hadiah ke tak?"

Saya sekadar membalas..


"Mat,jika kau berharap bila kau berikan dia hadiah, dia akan kembali kepada kau,hentikanlah saja."



Akhirnya, Mat tidak jadi beri hadiah kepada bekas kekasih dia. Pembaca yang saya sayangi, jika anda jadi seperti sahabat saya, apakah yang akan korang lakukan? Adakah anda akan memilih untuk memberi si dia hadiah semata-mata untuk menghidupkan harapan itu kembali?  Anda rasa adakah si dia akan kembali jika anda berikan segalanya kepada dia? Adakah dengan menyerah jiwa dan raga anda juga bermakna anda akan akan dapat mengunci si dia?




Tidak kawan..Bukan begitu caranya untuk mendapat cinta...Jangan sama sekali gunakan harta dan tubuh badan anda untuk dapatkan cinta sama ada yang telah malap ataupun yang sedang umpama telur dihujung tanduk. Bagaimana bila si dia terima hadiah tersebut dan kemudian tidak menunjukkan sebarang harapan untuk anda? Yang lebih buruk, macam mana kalau si dia langsung tak mengucapkan terima kasih untuk hadiah yang diberikan? Apakah anda bersedia dilukai lagi? Apakah anda akan terus mencuba dan mencuba?



Ya, mungkin mencuba itu akan membuahkan hasil. Berhenti mencuba itu bereti putus asa. Tapi cubalah celikkan sikit mata, bukalah seluas-luasnya... Lihatlah disekeliling anda,  ketika anda masih berharap, masih tergila-gilakan dia, ada orang lain disekeliling anda yang sedang menaruh harapan kepada anda. Cubalah cari, insyaallah, mungkin dia lebih baik daripada insan yang anda mengharapkan cintanya entah masih ada lagikah sisa untuk anda.



Bagi sang adam yang dihormati, berhentilah berharap pada si dia jika wajahnya yang anda idam-idamkan. Apakah bila hari tua nanti, rupanya bukan lagi seperti anak dara, adakah nasibnya sama seperti mereka yang ditinggalkan dirumah orang-orang tua? Ditinggalkan selepas mereka lakukan segala-galanya untuk orang yang mereka sayangi..



Bagi sang hawa yang disayangi, memang kadang kala lelaki terlalu memberi harapan kepada anda. Tetapi biarlah mereka sendiri yang mengucapkan kata cinta itu. Bukan semua lelaki mampu berkorban demi cinta.Tapi jangan terlalu gopoh dengan kata cinta itu. Ujilah cinta dan kesetiaan si dia..Jika boleh, suruh si dia terus meminang anda. Sentiasalah jaga diri selagi si dia bukan muhrim untuk anda. Kerana dalam minda lelaki tak boleh lari daripada seks dan mungkin anda ditinggalkan selepas mendapat anak esok.

ANAK LUAR NIKAH

Setiap hari ada je kes buang bayi yang sah2 anak luar nikah. Ada yang dibuang masih hidup dan ada yang sudah meninggal dunia. Memang tidak berhati perut manusia jenis macam ni. Lagi kejam dari haiwan yang memang dah nyata tidak dikurniakan akal untuk berfikir.
Seramai 17,303 anak luar nikah Melayu atau tidak sah taraf didaftarkan di seluruh negara sepanjang tahun lalu. Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), Datuk Alwi Ibrahim, berkata bilangan itu meningkat 762 kes berbanding tahun sebelumnya. Pada 2008 seramai 16,541 anak luar nikah didaftarkan di JPN manakala pada 2007 seramai 16,100 orang.
Alwi menjelaskan dalam tempoh lima tahun lalu, JPN mencatatkan 74,723 pendaftaran anak luar nikah adalah membabitkan orang Melayu/Islam. Ini tidak termasuk kes buang bayi yang dilaporkan kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM). “Sepanjang tempoh ini, 214,033 bayi pelbagai bangsa didaftarkan dengan status anak tidak sah taraf, termasuk kes anak yang tidak berbapa 104,834 orang dan 109,199 orang mengikut Seksyen 13, Akta Pendaftaran Kelahiran dan Kematian 1957 (Akta 299),” katanya kepada Berita Minggu.
Sumber : Berita Harian 21/03/2010
Jauhi Pergaulan BebasAda keyword masuk ke blog cik tom mengenai “hakikat mengenai anak haram“. Fuhh.. cik tom rasa tak sepatutnya anak luar nikah atau anak yang tak sah tarafnya dipanggil anak haram. Sedangkan diorang tidak bersalah pun. Yang patut dipersalahkan ialah emak bapak diorang yang hanya mengikut hawa nafsu semata-mata atau maybe perempuan yang jadi mangsa rogol.
Firman Allah Taala; ”Bahawasanya seorang yang berdosa tidak akan memikul dosa orang lain.” (Surah al-Najm, 38)
Tidak ada anak atau zuriat yang dilahirkan ke dunia berstatus haram, bahkan kedudukan setiap insan disisi Allah adalah sama tidak kurang sedikitpun. Bahkan tidaklah mengikut fitrah dan syariat jika seseorang itu disebut dengan anak haram kerana tidak ada seorang pun ingin lahir ke dunia dalam keadaan dan kedudukan haram. Sebenarnya anak yang lahir melalui perzinaan adalah anak yang suci seperti anak-anak yang lain, cuma yang haram adalah perbuatan zina yang dilakukan antara lelaki dan wanita sehingga menyebabkan lahirnya anak tersebut.
Pada hakikatnya anak luar nikah adalah sama seperti insan-insan lainnya. Dia lahir ke dunia ini dalam keadaan suci dan bersih dari sebarang dosa dan noda. Ibarat kain putih yang tidak tercorak. Kain putih yang tak tercemar. Semakin hari anak ini semakin membesar, dan penjaganyalah yang bertanggungjawab mencorak kehidupannya. Agama, akhlak dan dunianya. Jika dicorak dengan baik, anak ini akan menjadi baik. Jika buruk, maka akan buruk pula jadinya.
Sabda Rasulullah s.a.w.; ”Setiap anak dilahirkan dalam keadaan suci bersih, maka kedua ibu bapanyalah yang akan menyebabkan anak ini menjadi Yahudi, Nasrani atau Majusi.
Pelbagai penyelesaian yang kerajaan cuba lakukan untuk selesaikan masalah kes anak luar nikah ni. Contohnya sekolah untuk perempuan yang mengandung, pendidikan seks dan cik tom ada dengar ura-ura nak buat rumah untuk buang bayi. Tempat bagi menggelakkan diorang buang bayi merata-rata. Betulkah itu solusi yang sesuai? Rasanya masalah anak luar nikah boleh jadi makin berleluasa sebab mereka fikir sekolah, rumah boleh jadi penyelesaian anak luar nikah mereka. Buatkan mereka lagi berani berzina.
Semuanya ini hanya satu langkah penyelesaian selepas perkara tue dah terjadi. Bukankah lebih baik kita mencegah sesuatu dari mengubati sesudah yang dah berlaku? Maybe kerajaan atau NGO patut amik inisiatif lain seperti menyemak kembali slybus pendidikan agama islam dan kaji semula mengenai pendidikan seks. Memperketatkan lagi undang-undang atau laksanakan hukum hudud.

PANDUAN UMAT MELAKUKAN SEKS SONGSANG

Apakah agaknya yang dikatakan bencana itu? Bagi kita rakyat Malaysia, sudah tentu soalan menganggap bencana itu perkara biasa kerana bencana alam ini seringkali melanda negara kita tanpa kita sedari. Banjir, kemarau dan gempa bumi adalah contoh bencana alam yang tidak putus-putus kita hadapi. Walaupun kebanyakkannya tidak kita alami, terkena juga tempatnya.
Kenapalah Allah menimpakan bencana ini kepada kita? Ada yang mempunyai tanggapan bahwa bencana ini berlaku disebabkan cuaca, iklim dan kedudukan geografi yang tidak strategik. Kalau begitu malanglah mereka yang negaranya terletak di garisan leingkaran gunung berapi dan bertuahlah kita kerana negara kita terletak di garisan khatulistiwa yang kononnya strategik dan terselamat daripada kebanyakan bencana alam. Hanya Allah sahaja yang tahu kenapa dan mengapa. Tapi kawan-kawan, apa yang perlu kita sedari ialah apabila Allah mengkehendaki sesuatu terjadi, maka jadilah ia tidak kira dimana jua lokasi kita.
Pernahkah kita terfikir mengapakah apabla hujan, langit mencurahkan airnya tanpa henti sehingga berlakunya banjir besar yang mengorbankan jiwa dan memusnahkan harta benda?
Pernahkah terlintas di benak kita apabila berlaku kemarau yang berlarutan, sungai menjadi kering kontang dan suhu menginkat secara mendadak. Tidak tergambar ketika tu bagaimana teriknya di padang masyar nanti dan betapa hebatnya bahang dan kepanasan di neraka seperti yang digambarkan di dalam Al-Quran. Wana'uzubillah.
Tidak hairanlah kita apabila berlakunya musim hujan di sana sini, tetapi pada waktu yang sama ada kawasan yang kering kontang tanpa hujan? Di sana kehausan dan kelaparan sementara di sini menggigil kedinginan. Ya Allah! Adakah ini boleh dianggap lumrah?
Apabila banjir sudah mencapai had bahaya dan kemarau berlarutan dan meninggalkan bumi dengan kering kontang dan apabila terjadinya kemarau di musim hujan, maka inilah yang dikatakan MUSIBAH dan BALA. Pada masa ini, dua persoalan pokok perlu dijawab. Bukan sekadar memikirkan cara untuk mengatasinya malah yang lebih penting mengapa hal ini berlaku.
Bala atau bencana yang menimpa manusia adalah balasan di dunia daripada Allah swt. terhadap kemungkaran dan kemaksiatan yang berlaku sebelum manusia menerima balasan di akhirat. Allah berfirman ;
" Dan apa jua yang menimpa kamu daripada sesuatu kesusahan (atau bala bencana), maka ia adalah disebabkan apa yang kamu lakukan (akibat perbuatan-perbuatan yang salah dan berdosa) dan (dalam pada itu) Allah memaafkan sebahagian besar daripada dosa-dosa kamu "
(As-Syura : 30)
Alhamdulillah, nasib baiklah Allah itu bersifat Maha Pengasih, Maha Penyayang dan Maha Pengampun. Jika hendak dihitung dosa kita sehari-hari sudah tentu bala ini akan diturunkan tanpa putus-putus. Lihat ke kiri, kemungkaran, kanan juga kemungkaran. Lelaki dan wanita yang mendedahkan aurat, anak-anak kecil yang dibuang hasil daripada persetubuhan haram, ulamak dihina dan dikeji, agama diperkecil-kecilkan, sunnah Rasulullah diejek-ejek, arak yang sudah menjadi minuman rasmi pada setiap kali perjumpaan, perjudian di sana sini. Astaghfirulllah'azimm...  APA SUDAH JADI DENGAN UMAT ISLAM SEKARANG???? INGATLAH! Bala ini bukan sahaja menimpa mereka yang berdosa dan bersalah, malah keseluruhan manusia seperi yang dijelaskan dalam Surah Al-Anfal 8:25;
" Dan jagalah diri kamu daripada seksaan yang bukan sahaja akan menimpa orang yang zalim di antara kamu secara khusus (tetapi akan menimpa kamu secara umum), dan ketahuilah bahawa amat berat azab seksa-Nya "
Oleh itu, perbanyakkanlah beristighfar dan meminta ampun kepada Allah dan berhentilah daripada melakukan dosa. Tetapi, adakah cukup setakat itu sahaja? Jangan dilupakan kewajipan kita dalam menyeru ke arah kebaikan dan mencegah kemugkaran. Firman Allah.
" Dan wahai kaumku, mintalah ampun kepada Tuhan kamu kemudian kembalilah taat kepada-Nya supaya Ia menghantarkan kepada kamu hujan lebat dan menambahkan bagi kamu kekuatan kamu yang sedia ada, dan jangalah kamu membelakangkan seruanku dengan terus melakukan dosa"
(Surah Hud : 52)
" Sehingga aku berkata (kepada mereka), pohonlah ampun kepada Tuhan kamu, sesungguhnya Dia adalah Maha Pengampun. (Sekiranya kamu berbuat demikian), Dia akan menghantarkan hujan lebat yang mencurah-curah kepada kamu "
(Surah Nuh 10:11)
Dalam sebuah hadith Rasulullah saw yang diriwayatkan oleh Abdullah ibn Umar r.a. yang bermaksud :
Bekata Abdullah ibn Umar, "Ketika saya bersama sepuluh sahabat daripada muhajirin di sisi Rasulullah saw, tiba-tiba Rasulullah berpaling kepada kami dan berkata, "Menegah sesuatu kaum daripada mengeluarkan zakat bererti menegah langit daripada menurunkan hujannya. Kalaulah tidak kerana binatang yang tidak berdosa dan hidup melata dibumi, tentu hujan tidak akan turun (sehinggalah mereka mengeluarkan zakat harta mereka)." Para sahabat sekalian, kembalilah kita ke jalan Allah kerana bala yang berlaku di sekeliling kita adalah akibat perbuatan kita sendiri.Serikanlah hidupmu dengan berpandukan Al-Quran dan As-Sunnah... InsyaAllah dirimu akan terpelihara dari kesesatan. Akhir kata pemanis bicara... jaga diri, hiasi peribadi... jaga iman, perbanyakkan amalan.

KAUM-KAUM NABI LUTH YANG DI LAKNATI OLEH ALLAH SWT

Permohonan Nabi Luth dan doanya diperkenankan dan dikabulkan oleh Allah SWT Dikirimkanlah kepadanya tiga orang malaikat menyamar sebagai manusia biasa. Mereka adalah malaikat yang bertemu dengan Nabi Ibrahim yang membawa berita gembira atas kelahiran Nabi Ishaq dan memberitahu kepada mereka bahwa dia adalah utusan Allah dengan tugas menurunkan azab kepada kaum Luth penduduk kota Sadum. Dalam kesempatan pertemuan mana Nabi Ibrahim telah mohon agar penurunan azab keatas kaum Sadum ditunda, kalau-kalau mereka kembali sedar mendengarkan dan mengikuti ajakan Luth serta bertaubat dari segala maksiat dan perbuatan mungkar. Juga dalam pertemuan itu Nabi Ibrahim mohon agar anak saudaranya, Luth diselamatkan dari azab yang akan diturunkan keatas kaum Sadum permintaan mana oleh para malaikat itu diterima dan dijamin bahwa Luth dan keluarganya tidak akan terkena azab.
Para malaikat itu sampai di Sadum dengan menyamar sebagai lelaki muda yang berparas tampan dan badan yang berotot, tegap dan sasa tubuhnya. Dalam perjalanan mereka hendak memasuki kota, mereka berselisih dengan seorang gadis yang cantik dan ayu sedang mengambil air dari sebuah perigi. Lelaki muda (malaikat) bertanya kepada si gadis kalau-kalau mereka diterima ke rumah sebagai tetamu. Si gadis tidak berani memberi keputusan sebelum ia beruding terlebih dahulu dengan keluarganya. Maka ditinggalkanlah para lelaki muda itu oleh lalu pulang ke rumah segera untuk memberitahu ayahnya (Luth).
Mendengar khabar berita anak perempuannya, Nabi Luth menjadi bingung, jawapan apa yang harus ia berikan kepada para pendatang yang ingin bertamu ke rumahnya untuk beberapa waktu, namun menerima tetamu yang berparas tampan dan kacak akan mengundang risiko gangguan kepadanya dan kepada tetamu dari kaumnya yang tergila-gila untuk melakukan hubungan seks sejenis dengan anak muda yang mempunyai tubuh bagus dan paras wajah elok. Sedang kalau hal yang demikian itu terjadi ia sebagai tuan rumah harus bertanggungjawab terhadap keselamatan tamunya, padahal ia merasa bahwa ia tidak akan berdaya menghadapi kaumnya yang bengis-bengis dan haus maksiat itu.
Nabi Luth memutuskan untuk menerima lelaki-lelaki muda itu sebagai tetamu di rumahnya. Luth hanya pasrah kepada Allah dan berlindung sekiranya terdapat segala rintangan yang akan datang. Lalu pergilah ia sendiri menjemput tetamu yang sedang menanti di pinggir kota dan diajaklah mereka bersama-sama ke rumah. Ketika itu, kota Sadum sudah diliputi kegelapan dan manusia sudah nyenyak tidur di rumah masing-masing.
Nabi Luth telah pun berpesan kepada isteri dan kedua puterinya agar merahsiakan kedatangan anak-anak lelaki muda itu. Jangan sampai terdengar dan diketahui oleh kaumnya. Namun, kedegilan isteri Nabi Luth yang juga sehaluan dan sependirian dengan penduduk Sadum telah membocorkan berita kedatangan tetamu Luth kepada mereka. Berita kedatangan tetamu Luth tersebar kerana isteri Nabi Luth. Datanglah beramai-ramai lelak-lelaki Sodom yang buta seks ini ke rumah Nabi Luth berhajat untuk memuaskan nafsu seksual mereka setelah lama tidak mendapat anak muda. Berteriaklah mereka memanggil Luth untuk melepas anak-anak muda itu agar diberi kepada mereka untuk memuaskan nafsu.
Dengar teriakan mereka, Nabi Luth tidak membuka pintu bagi mereka dan berseru agar mereka kembali ke rumah masing-masing dan jangan menggunggu tetamu yang datangnya dari jauh yang sepatutnya dihormati dan dimuliakan. Mereka diberi nasihat agar meninggalkan perbuatan kebiasaan mereka yang keji itu. Perbuatan mereka yang bertentangan dengan fitrah manusia dan kudrat alam di mana Allah telah menciptakan manusia berpasangan antara lelaki dengan perempuan untuk menjaga kelangsungan perkembangan umat manusia sebagai makhluk yang termulia di atas bumi. Nabi Luth berseru agar mereka kembali kepada isteri-isteri mereka dan meninggalkan perbuatan maksiat dan mungkar yang tidak senonoh sebelum mereka dilanda azab dan seksaan Allah.
Seruan dan nasihat-nasihat Nabi Luth tidak dihiraukan dan dipedulikan mereka bahkan mereka mengugut akan membuka pintu rumahnya dengan paksa dan kekerasan jika pintu tidak di buka dengan sukarela. Merasa dirinya sudah tidak berdaya untuk menahan arus orang-orang lelaki kaumnya itu yang akan memaksakan kehendaknya dengan kekerasan berkatalah Nabi Luth secara terus terang kepada para tamunya, "Sesungguhnya aku tidak berdaya lagi menahan orang-orang itu menyerbu ke dalam. Aku tidak memiliki senjata dan kekuatan fizikal yang dapat menolak kekerasan mereka, tidak pula mempunyai keluarga atau sanak saudara yang disegani mereka yang dapat aku mintai pertolongannya, maka aku merasa sangat kecewa, bahawa sebagai tuan rumah aku tidak dapat menghalaukan gangguan terhadap tetamu dirumahku sendiri." Mendengar keluh-resah Nabi Luth, lantas anak-anak muda itu memberitahu hal yang sebenar, mereka adalah malaikat-malaikat yang menyamar sebagai manusia yang diutus oleh Allah untuk menurunkan azab dan seksa atas rakyatnya kerana segala kemungkaran dan kemaksiatan yang keji dan kotor.
Malaikat-malaikat itu menyuruh Nabi Luth membuka pintu rumahnya seluas mungkin agar dapat memberi kesempatan bagi orang-orang yang hauskan seks dengan lelaki itu masuk. Namun malangnya apabila pintu dibuka dan para penyerbu memijakkan kaki untuk masuk, tiba-tiba gelaplah pandangan mereka dan tidak dapat melihat sesuatu. Malaikat-malaikat tadi telah membutakan mata mereka. Lalu, diusap-usap dan digosok-gosok mata mereka, ternyata mereka sudah menjadi buta.
Lelaki-lelaki yang menyerbu masuk ke rumah Nabi Luth berada dalam keadaan kacau bilau serta berlanggar antara satu dengan lain dan mereka berteriak-teriak bertanya apa gerangannya yang menjadikan mereka buta dan ketika itulah para malaikat berseru kepada Nabi Luth agar meninggalkan segera perkampungan itu bersama keluarganya, kerana masanya telah tiba bagi azab Allah yang akan ditimpakan. Para malaikat berpesan kepada Nabi Luth dan keluarganya agar perjalanan ke luar kota jangan seorang pun dari mereka menoleh ke belakang.
Nabi Luth keluar dari rumahnya sehabis tengah malam, bersama keluarganya terdiri dari seorang isteri dan dua puterinya berjalan cepat menuju keluar kota, tidak menoleh ke kanan mahupun kekiri sesuai dengan petunjuk para malaikat yang menjadi tamunya. Akan tetapi si isteri yang menjadi musuh dalam selimut bagi Nabi Luth tidak tergamak meninggalkan kaumnya. Ia berada dibelakang rombongan Nabi Luth berjalan perlahan-lahan tidak secepat langkah suaminya dan tidak henti-henti menoleh ke belakang karena ingin mengetahui apa yang akan menimpa atas kaumnya, seakan-akan meragukan kebenaran ancaman para malaikat yang telah didengarnya sendiri. Dan begitu langkah Nabi Luth berserta kedua puterinya melewati batas kota Sadum, sewaktu fajar menyingsing, bergetarlah bumi dengan dahsyatnya di bawah kaki rakyat Sadum, tidak terkecuali isteri Nabi Luth yang munafiq itu. Getaran itu mendahului suatu gempa bumi yang kuat dan hebat disertai angin yang kencang dan hujan batu yang menghancurkan dengan serta-merta kota Sadum berserta semua pemghuninya. Bertebaran mayat-mayat yang dilaknat oleh Allah S.W.T di kota Sodom dan hancurlah kota tersebut yang berada di laluan manusia yang lalu-lalang. Namun, masih ditinggalkan kesan-kesan kehancuran kota tersebut oleh Allah S.W.T sebagai peringatan kaum yang kemudian yang melalui di jalan tersebut. Demikianlah kebesaran dan ayat Allah yang diturunkan untuk menjadi pengajaran dan ibrah bagi hamba-hamba-Nya yang mendatang.
KISAH NABI LUTH DI DALAM AL-QURAN
Kisah Nabi Luth dalam Al-Quran terdapat pada 85 ayat dalam 12 surah diantaranya Surah Al-Anbiyaa ayat 74 dan 75 , Surah Asy-Syu'ara ayat 160 sehingga ayat 175 , Surah Hud ayat 77 sehingga ayat 83 , Surah Al-Qamar ayat 33 sehingga 39 dan surah At-Tahrim ayat 10 yang mengisahkan isteri Nabi Luth yang mengkhianati suaminya

BALA DI TURUNKAN KEPADA UMAT-UMATNYA

Dalam Al-Quran Allah telah berfirman:


وإذا أردنا أن نهلك قرية أمرنا مترفيها ففسقوا فيها فحق عليها القول فدمرنا ها تدمير


Maksudnya: (Dan jika kami yakni Allah hendak membinasakan sesuatu negeri,maka kami perintahkan kepada golongan mewah di negeri itu supaya mentaati Allah,tetapi mereka melakukan kemaksiatan, maka pastinya kami turunkan bala dengan menghancurkan negeri itu sehancur2nya.)

Al – Isra’: 16


Sabda Rasulullah saw yang bermaksud : ( Apabila umatku melakukan 15 perkara,maka Allah akan timpa kan bala.Antaranya ialah apabila riba berleluasa, maksiat bermaharajalela, rasuah, kezaliman dan pembunuhan merata,amal maaruf nahi mungkar ditinggalkan,orang tua tidak dihormati orang muda, harta berlegar dikalangan yang kaya,anak menderhaka ibu bapa,artis pelakon dan pemuzik menjadi idola dan sanjungan.)


Pelbagai tanggapan diberikan apabila sesuatu musibah,bencana dan malapetaka apabila ianya terjadi kepada manusia. Namun terlalu sedikit yang ingin mengambil iktibar dan pengajaran disebalik sesuatu yang ditimpakan Allah. Sehubungan dengan itu bagi setiap yang beriman pastinya yakin setiap ujian, bala dan bencana semuanya berlaku dengan kehendak Allah swt.


Maka tidaklah Allah swt menurunkan bala itu melainkan ada sebab musababnya. Sama ada kezaliman, kemaksiatan manusia,kelalaian terhadap peringatan2 Allah atau juga mungkin menjadi suatu ujian dan dugaan Allah untuk menguji keimanan hamba2nya.

Bala disisi Allah swt, tabiinya apabila ia turun ia tidak memilih sesiapa walaupun sebab musabab berpunca daripada golongan tertentu.Kita tidak nafikan juga factor ekologi, geografi, cuaca dan sebagainya,itu antara penyebab tetapi hakikat dan punca berlaku itu kerana bumi adalah hak Allah.Kerajaan langit dan bumi semuanya di dalam takluk Allah swt. Firman Allah swt:


تبارك الذي بيده الملك وهو علي كل شئ قدير


Maksudnya : ( Maha suci Allah,yang ditanganNya segala kerajaan. Dan Dia Maha berkuasa di atas segala sesuatu )
Mulk : 1


Apabila keadaan itu berlaku,kita juga jangan lupa kepada salah satu 15 punca tadi. Rasulullah menyebut apabila umat ku melakukan 15 perkara itu pasti Allah turunkan bala. Maka sebagai seorang mukmin mari kita bertanya adakah wujud 15 perkara tersebut di dalam masyarakat kita ?


Muslimin muslimat Rahimakumullah .…

Bala adalah sebahagian daripada ujian,sebab itu ada ujian berbentuk bala. Ada ujian berbentuk nikmat. Orang yang menerima ujian berbentuk bala,maka ia bersabar dan bermuhasabah diri.Manakala orang yang menerima ujian berbentuk nikmat hendaklah bersyukur. Oleh itu apa sahaja yang kita hadapi dalam kehidupan sama ada nikmat atau musibah adalah ujian daripada Allah swt dan dunia adalah medan ujian buat manusia. Para rasul, nabi2, ulama, orang2 soleh ujiannya lebih hebat daripada orang2 biasa.

Saudara2ku sekalian…


Kalau 26/12/2004 peristiwa tsunami telah berlaku, mengorbankan ribuan nyawa. Terbaru,disaat umat islam bersedia meraikan aidiladha, Negara dikejutkan dengan trajedi tanah runtuh. 3 kejadian dalam masa seminggu dan terakhir pada 6/12/2008 yang berlaku di Bukit Antarabangsa, berlaku sekitar 4 pagi yang mengorbankan 4 nyawa dan ribuan terpaksa mengosongkn 48 nyawa yang terletak haya 1km dari tapak kejadian terbaru itu. Begitulah antara siri- siri ujian atau bala yang akan terus berlaku seandainya manusia masih lagi berpaling daripada peringatan - peringatan Allah swt.

Manusia tidak seharusnya menyalahkan takdir Allah semata2, sedangkan episode2 malang yang berlaku adalah kerana kerakusan, ketamakan dan kesombongan manusia dan kerosakan yang berlaku di atas muka bumi adalah di sebabkan tangan2 manusia itu sendiri. Peristiwa begini jarang dijadikan iktibar dan panduan,ianya digeruni sekejap sahaja dan bila masa berlalu maka ianya dilupakan saja. Manusia degil untuk berlajar daripada apa yang berlaku.

Sikap alpa ini akhirnya menghadirkan trajedi di luar dugaan. Barangkali golongan elit merasakan selamat bermukim di bukit tinggi. Mereka sendiri yang memilih untuk mendiami kawasan tersebut. Sebelum kejadian ini berlaku mereka merasa selamat dan diyakinkan oleh pemaju2 perumahan.Tetapi itu hanya jaminan manusia tapi bukan jaminan yang datingnya daripada Allah.

Lalu Allah datangkan sedikit ujian untuk golongan kaya.Selama ini kita melihat bencana terjadi di kawasan golongan lemah, jarang kita dengar kejadian berlaku di kawasan mereka yang berada.Jika dilihat secara kasar ada beza ujian Allah kepada golongan kaya dan susah.Orang di atas bila jatuh dia akan terasa lebih sakit kerana dia berada di kedudukan yang tinggi.


Sebaliknya orang yang di bawah kalau jatuh,tidaklah terasa sangat sakitnya.Kerana orang susah sudah selalu dalam penderitaan tetapi bagi orang kaya satu kesusahan baginya adalah suatu ujian yang cukup besar.Sebab itu apabila sesuatu musibah berlaku semua pihak perlu insaf dan bersikap adil dengan menyalahkan diri sendiri tanpa menunding telunjuk menyalahkan sepenuhnya kepada orang lain.


أفأمن أهل القرى أن يأتهم بأسنا بياتا وهم ناءمون . أوأمن أهل القري أن يأتيهم بأسنا ضحى و هم يلعبون



Firman Allah yang bermaksud: (Apakah penduduk sebuah negeri sentiasa merasa aman sedangkan bala Allah boleh berlaku pada malam hari,ketika mereka nyenyak tidur dan bala juga boleh berlaku di siang hari sewaktu mereka leka bermain.)


Surah al A’araf : 97 - 98


Bala boleh berlaku secara tiba2 siang atau malam tanpa amaran. Allah juga mengingatkan mana2 orang2 yang mewah di muka bumi jangan terlalu yakin bahawa kehidupan mereka tidak di timpa bencana. Manakala isyarat daripada Allah swt bila mana Allah mengkehendaki suatu keruntuhan dan kehancuran Allah akan biarkan golongan mewah leka melakukan kemaksiatan.Kehancuran bukan merujukan kepada kes tsunami dan tanah runtuh sahaja tetapi merujuk kepada umum.


Dengan bala itu,sepatutnya membuka mata hati supaya segera bertaubat, mentaati dan berserah diri hanya kepada Allah dan jangan sesekali melawan. Tidak susah untuk menjadi seorang yang taat kepada Allah iaitu jadikan Al-quran dan sunnah rasulullah sebagai pedoman hingga akhir hayat. Itulah panduan yang lengkap lagi sempurna,celupan dan corak kehidupan yang sebenar yang mesti dituruti setiap manusia kerana Allah lah yang mencipta alam,maka Dia mengetahui apa yang baik dan mudharat kepada manusia.


Sekiranya kita menolak Al-quran dan As-sunnah sebagai ikutan,dan kita memilih jalan selain yang di tetapkan oleh Allah maka tunggulah Allah kata,akan datang kepada kamu azab dan siksaan yang tidak siapapun dapat menolong.Oleh itu,dalam kita menghadapi musibah,bencana dan malapetaka maka ada pengajaran penting yang perlu direnung dan diambil oleh orang2 yang beriman.
 

SOAL HUKUM BUANG BAYI

KATA Imam al-Maududi : �Kalau kita nak lihat masa depan ummah lihatlah remaja masa sekarang dan kalau kita tak mahu keruntuhan ummah masa depan didiklah remaja masa kini.�

Hidup kita bukan hanya hendak berhibur, tetapi kita hidup untuk menjadi pejuang. Kita bukan mahu melahirkan perosak dan pemusnah, tetapi kita mahu lahirkan pembina serta penegak ummah.
Mana mungkin penghibur boleh diajak berjuang, bukan tidak boleh berhibur, tetapi biarlah hiburan yang ada mesejnya dan punya tema ketuhanan dan kenabian.

Kalau mahu seronok dan hidup bebas pasti banyak yang terbabas. Bila sudah terbabas pasti parah �sehingga membawa kematian.


Kalau mati tanam sahajalah, jadilah mayat dan tinggallah kenangan, tetapi apa dibimbangkan ialah hati yang mati, jiwa nurani yang parah.



Jika hidup sekalipun nanti menjadi pemusnah dan peruntuh kebaikan yang sudah dibina atau apa-apa kebaikan yang sedang dalam pembinaan.

Yang tinggal kenangan pahit yang ditelan generasi di belakang yang terpaksa menggalas bebanan angkara perbuatan sumbang kita.

Antara mimpi ngeri yang �sedang kita alami dalam realiti ialah bebanan angka buang bayi. Angka itu seperti kita sedia maklum tidak cukup tangan hendak dikira.

Bukan satu malah bertimpa-timpa dosa mereka lakukan. Buang bayi hidup satu hal apa lagi yang mati. Jenayah dalam jenayah, dosa dalam dosa, zalim bertindan-tindan.

Buang anak adalah akibat zina kerana orang yang hamil secara halal tidak akan membuang anaknya. Manakala zina itu sendiri adalah akibat perbuatan lain, iaitu pergaulan bebas.

Seterusnya, kita mesti mencari jawapan apakah punca pergaulan bebas. Mengenakan tuduhan ke atas pembuang bayi adalah langkah membendung gejala buang bayi.

Tetapi langkah tegas itu masih berada dalam lingkungan merawat, bukan mencegah. Sebenarnya gejala buang bayi adalah berpunca daripada zina.

Cegah buang bayi juga bermakna mencegah zina. Maka dalam mencari penyelesaian sepatutnya isu ini menjadi bahan dan fikir bersama.

Sebagai metaforanya, apakah yang akan anda lakukan jika atap rumah tiris? Mungkin langkah segera ialah sediakan bekas untukmenadah air hujan yang menitis.

Tetapi untuk jangka panjang, anda perlu baiki atap rumah itu, kerana di situ letaknya punca kejadian. Kebiasaannya, atap yang ditampal juga tidak tahan lama.

Tukar atap baru, barulah selesai masalah. Pihak berkuasa mesti bertindak segera, laksanakan undang-undang pencegahan yang menyeluruh dan sampai ke akar umbinya.

Dalam Islam memang terbukti tanpa sebarang keraguan keberkesanannya iaitu menguatkuasa undang-undang hudud dan qisas.

Bermula dengan penerangan dan perancangan yang berterusan melalui pendidikan.

Masing-masing perlu bertanggungjawab, pihak sekolah perlu mendidik dan bukan hanya mencerdik, media dan penyiaran perlu menghidang�kan program yang membina rohani secara kontemporari.

Remaja pula perlu menjauhi sebarang bentuk pergaulan bebas dan jangan sesekali menghampiri zina kerana nanti kita dekat dengan gejala membuang bayi.

Paling kita takuti ialah kemungkinan remaja membuang dan membunuh bayi itu adalah mereka dulu juga anak hasil hubungan luar nikah ibu atau ayahnya yang berzina.

Kini mereka sudah membesar dan bertindak lebih ganas lagi. Manakala ibu ayah pula perlu tegas dengan anak sedari kecil lagi. Bertegas bukan bererti berkasar, tetapi bertegas dalam soal prinsip iaitu solat, aurat, pergaulan bebas.

Jangan beri ruang anak kita memandang kecil suruhan Allah, ingatkan soal akhirat, azab kubur, syurga neraka. Didiklah anak bukan sekadar �ternak� mereka dengan makanan yang enak sahaja.

Berhabislah sedikit wang demi mengenali Allah. Hantar anak ke program motivasi yang menerapkan nilai Islam selain dapat membina kekuatan diri.

Ibu bapa perlu menjadi model kepada anak mereka. Jangan jadi seperti ketam yang menyuruh anaknya jalan betul sedangkan ia bengkang dan bengkok.

Zina perbuatan yang sangat buruk dan pelakunya diancam dosa besar oleh Allah melalui firman-Nya yang bermaksud: �Janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.� (Surah Al-Israa ayat 32). Hal itu disebabkan terlalu banyaknya kesan yang ditimbulkan masalah zina. Ia termasuk kesan psikologi, sosial ataupun moral.
Assalamualaikum wbt. Alhamdulillah kerana sudi membaca artikel diatas. Sila lawati ke halaman utama untuk membaca lebih 1824 artikel yang terdapat disini. Jangan lupa berkongsi artikel diatas bersama anggota keluarga, saudara mara dan rakan taulan anda. Jika anda ingin memberi pendapat atau teguran, sila email kami di admin[at]mukmin.com.my, Insyallah kami berlapang dada untuk membacanya. Semoga kita dapat ambil manafaat bersama dengan Portal Mukmin ini. Insyallah.

BUANG BAYI ADALAH BERDOSA

Antara Mencegah Dan Merawat

Apabila kita membincangkan isu pembuangan bayi, kita sebenarnya tidak dapat lari dari membincangkan isu perzinaan. Secara logiknya dan juga terbukti dari segi statistik bahawa pembuangan bayi lebih banyak dilakukan oleh pasangan kekasih yang berzina dan apabila ‘si betina’ mengandung, lantas tidak sanggup menanggung malu dan pelbagai risiko lainnya, maka jalan mudah adalah dengan membuang atau membunuh bayinya sendiri. Boleh dikatakan mustahil bagi pasangan suami isteri untuk membuang anak. Anak yang terhasil dari pernikahan yang sah adalah anak yang lahir dari hubungan kasih sayang antara suami isteri dan tidak mungkin mereka akan membuang bayi mereka. Begitu juga jika seseorang perempuan hamil kerana dirogol. Perempuan yang dirogol tidak menanggung ‘malu’ sebagaimana yang ditanggung oleh perempuan yang berzina. Justeru tidak ada sebab untuk mereka membuang bayi mereka. Oleh itu, kita boleh membuat kesimpulan mudah bahawa sebahagian besar dari kes pembuangan bayi adalah disebabkan oleh pasangan yang berzina. Apa yang lebih menakutkan kita adalah terdapat pasangan yang berzina ini yang terdiri dari golongan remaja seawal peringkat persekolahan.

Inilah antara punca utama kes pembuangan bayi ini di mana manusia telah membuang hukum Allah dari kehidupannya. Tambahan pula, penyelesaian yang diambil oleh pihak kerajaan lebih menekankan kepada kaedah ‘rawatan’, bukannya ‘pencegahan’. Tindakan ‘merawat’ ini hakikatnya tidak akan menyelesaikan masalah, sebaliknya akan terus menyebabkan ia berulang dan berulang. Ia tidak akan pernah tuntas kerana tidak dibendung dari ‘punca’nya. Metod rawatan ini juga, di samping gagal dan tidak bertepatan dengan syarak, ia menelan belanja yang tidak sedikit kerana melibatkan pelbagai bentuk penyelidikan, pelaksanaan dan pemantauan yang berterusan. Walhal, satu-satunya penyelesaian sebenar kepada setiap permasalahan adalah dengan kembali kepada Islam. Dalam ruangan yang serba terbatas ini, kami cuba memperjelaskan sepuluh perkara yang diajar oleh Islam di dalam mencegah dan mengubati gejala sosial yang sudah tidak terbendung oleh sistem kufur pada hari ini:-

Pertama: Keimanan individu. Keimanan yang dimaksudkan di sini ialah seseorang Muslim itu, dengan akidah Islam yang ada di dalam dirinya, semestinya tahu dan meyakini bahawa tujuan hidupnya di dunia adalah semata-mata untuk mematuhi perintah dan larangan Allah. Justeru, apabila Allah melarangnya untuk berzina atau mendekati zina, maka dia akan terus menjauhinya kerana akidahnya telah menetapkan bahawa hal ini adalah haram. Jika dia beriman kepada Allah, maka akan terjauhlah segala kemaksiatan dari dirinya.

Kedua:  Hukum menundukkan pandangan. Allah SWT memerintahkan agar masing-masing baik lelaki mahupun wanita menundukkan pandangan mereka ketika bergaul dalam suatu keadaan yang diperbolehkan oleh syarak. Allah SWT berfirman, “Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki yang beriman supaya mereka menahan (menundukkan) pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka...Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menahan (menundukkan) pandangan mereka (daripada memandang yang haram)...” [TMQ An-Nur (24):30-31]. Apabila masing-masing dari lelaki dan wanita bertakwa kepada Allah dan mematuhi perintah Alllah untuk menundukkan pandangan, maka syahwat yang berasal dari pandangan (mata) dapat dihindari. Jika pandangan sudah dapat ditundukkan, maka Insya Allah zina sudah pasti dapat dijauhi oleh seseorang itu.

Ketiga: Hukum menutup aurat. Islam mengajar hukum menutup aurat dengan terperinci untuk lelaki dan juga wanita. Islam memperjelaskan satu persatu hukum berkenaan aurat di dalam kehidupan khusus (di dalam rumah) dan juga kehidupan umum (di luar rumah). Sekiranya aurat ditutup sebagaimana yang diperintahkan oleh Allah, maka syahwat lelaki mahupun wanita akan secara automatik terhindar atau tertutup. Aurat yang tertutup dapat menghindari atau mengurangkan daya tarikan dan gangguan seksual yang menjadi salah satu faktor kepada perbuatan zina atau rogol. Di samping hukum Allah (ke atas individu) untuk menutup aurat, Negara pula wajib mengenakan uqubat (hukuman) berupa ta’zir ke atas sesiapa sahaja yang membuka auratnya di tempat awam.

Keempat: Haramnya khalwat dan ikhtilat (percampuran). Islam membenarkan lelaki dan perempuan bergaul di dalam kehidupan umum seperti membeli-belah, belajar, melakukan kontrak dan seumpamanya, namun kesemua ini ada batasnya. Islam mengharamkan lelaki dan wanita berada berdua-duaan tanpa disertai mahram (berkhalwat). Islam juga mengharamkan ikhtilath (percampuran bebas) di antara lelaki dan perempuan. Pada hari ini, khalwat dan pergaulan bebas antara dua lawan jenis ini langsung tidak disekat oleh pemerintah sekular yang ada dan sudah menjadi fenomena biasa di mana-mana sahaja baik di dalam rumah, apatah lagi di tempat-tempat awam. Hal inilah yang menyumbang kepada perzinaan apabila syahwat manusia sering dirangsang dengan pergaulan tanpa batas umpama haiwan ini. Di samping mengharamkan khalwat dan ikhtilath, Islam merincikan lagi batas-batas komunikasi antara lelaki dan perempuan di mana perempuan diharamkan bercakap dalam bentuk manja atau menggoda terhadap lelaki. Negara pula akan menangkap dan mengenakan uqubat ke atas mereka yang berkhalwat dan bergaul bebas yang jelas-jelas menyalahi Islam ini. Uqubat (oleh Negara) di peringkat awal lagi ini sudah pasti akan dapat mencegah atau mengurangkan kes perzinaan.

Kelima: Haramnya pornografi, baik berbentuk gambar mahupun video dan haramnya aktiviti pelacuran. Pemodenan yang berlaku hari ini telah mewujudkan sebuah ‘industri seks’ di seluruh dunia dengan sarang pelacuran, video-video dan gambar-gambar lucah yang boleh didapati dengan mudah, malah kesemua ini ‘sah’ di beberapa buah negara. Hasil dari kajian dan realiti menunjukkan bahawa kesemua kekejian ini telah menyumbang kepada berleluasanya aktiviti perzinaan di mana ramai individu menjadi ketagih seks disebabkan selalu menonton video lucah yang mudah di dapati di internet. Islam mengharamkan pornografi dan pelacuran dengan jelas yang sekaligus menjauhkan seseorang dari rangsangan perzinaan. Negara akan menyekat segala aktiviti pelacuran dengan serius, menyekat kemasukan dan pengedaran kesemua bahan lucah dan jika ada pihak yang masih berdegil melakukannya, maka uqubat akan dikenakan ke atasnya.

Keenam: Sistem pendidikan Islam. Kita semua tahu bahawa sistem pendidikan memainkan peranan penting untuk membentuk generasi muttaqin dan kita semua tahu bahawa sistem pendidikan sekular hari ini telah terbukti merosakkan anak-anak umat Islam dan berjaya melahirkan ramai penzina di kalangan pelajar. Polisi pendidikan seharusnya dibina atas akidah Islam yang bertujuan untuk melahirkan individu yang mempunyai syakhsiyyah Islam baik dari segi pola fikir mahupun pola jiwa yang Islami, bukannya dicedok atau diwarisi dari sistem kuffar penjajah. Selain pendidikan dalam ilmu kehidupan (akademik) seperti sains, matematik, geografi, kemahiran dan seumpamanya, para pelajar mesti ditanam dengan pengetahuan Islam (akidah dan syariat) dan tsaqafah Islam dengan baik. Dalam proses pendidikan Islam, pelajar lelaki adalah terpisah dari pelajar wanita, di mana pemisahan ini sudah tentu akan menjauhkan rangsangan syahwat di antara kedua lawan jenis ini, yang seterusnya dapat menghindari dari terjadinya perzinaan.

Ketujuh: Peraturan dan prosedur pernikahan dan perceraian yang betul dan mudah. Sesebuah pernikahan di dalam Islam dikira sah apabila memenuhi rukun dan syaratnya. Rasulullah SAW menggalakkan umatnya untuk berkahwin dan menggalakkan wanita agar meletakkan mas kahwin yang memudahkan pasangannya untuk membayarnya. Prosedur yang mudah tentunya dapat menenangkan jiwa pasangan yang ingin bernikah sekaligus dapat mengawal gharizah nau’ (naluri seksual) yang ada pada pasangan yang ingin berkahwin. Berbeza dengan undang-undang yang ada pada hari ini yang amat menyukarkan pasangan yang ingin bernikah apatah lagi untuk bercerai. Mas kahwin (yang biasanya ditetapkan oleh keluarga) yang tinggi juga turut memainkan peranan menyebabkan ramai ‘pasangan’ tinggal lama dalam hubungan percintaan (baca: maksiat) sehingga menyebabkan mereka mengambil ‘jalan mudah’ untuk melampiaskan naluri masing-masing dengan melakukan perzinaan.

Kelapan: Kemudahan poligami. Poligami adalah hak yang Allah SWT berikan kepada lelaki/suami. Adapun kedudukan undang-undang pada hari ini telah menyekat atau menyukarkan pelaksanaan hak yang Allah berikan ini dengan pelbagai syarat dikenakan ke atas lelaki yang ingin berpoligami. Seringkali kita mendengar kes suami yang bermain kayu tiga, yang nyatanya terhasil dari kesukaran proses untuk berpoligami. Kita tidak menafikan kesalahan dan dosa si suami yang bermain kayu tiga, cuma apa yang ingin ditekankan di sini adalah undang-undang yang ada pada hari ini telah ‘menyumbang’ kepada meningkatnya kes perzinaan oleh mereka yang tidak dapat menahan nafsu seksnya yang ‘disekat’ oleh peraturan poligami yang ketat. Walhal, Islam membolehkan poligami tanpa syarat-syarat sebagaimana yang dikenakan oleh kerajaan sekular pada hari ini.

Kesembilan:
Pelaksanaan sistem ekonomi Islam. Sistem ekonomi yang digunapakai oleh negara cukup besar peranannya dalam memastikan kemakmuran hidup rakyat. Penerapan sistem ekonomi Kapitalisme oleh pemerintah sekular telah terbukti mengkucar-kacirkan kemakmuran manusia yang turut memberi impak ke atas sosiologi sesebuah negara. Pemerintah hari ini memerintah untuk mengaut sebanyak mungkin keuntungan untuk diri sendiri dan kroni di mana darah rakyat dihisap sehabis-habisnya. Berbeza dengan sistem Islam di mana pemerintah wajib mengagihkan kekayaan negara kepada rakyat, apatah lagi kepada rakyat yang memerlukan, termasuklah di dalam keperluan perkahwinan. Contoh terbaik adalah bagaimana Khalifah Umar bin Abdul Aziz membantu memudahkan lagi urusan perkahwinan rakyatnya dengan menyediakan mas kahwin (dari Baitul Mal) kepada kaum lelaki yang tidak mampu dari segi kewangan. ‘Keindahan’ ini tidak akan wujud dalam sistem sekarang di mana pemerintah hanya rakus berkuasa dengan menyedut segala kekayaan rakyat tanpa langsung mempedulikan masalah rakyat.

Kesepuluh: Penerapan hukum Islam secara kaffah (menyeluruh) oleh negara yang termasuk di dalamnya hukum uqubat (jinayat, hudud, ta’zir dan mukhalafat). Di dalam keadaan kesembilan ‘langkah pencegahan’ di atas berjalan (diterapkan) di dalam negara mengikut ketentuan Islam, namun jika tetap juga terjadi perzinaan, maka negara akan menerapkan pula hukum hudud ke atas penzina, sesuai dengan firman Allah, “Perempuan yang berzina dan lelaki yang berzina, hendaklah kamu sebat tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali sebat; dan janganlah kamu dipengaruhi oleh perasaan belas kasihan terhadap keduanya dalam menjalankan hukum Allah, jika benar kamu beriman kepada Allah dan hari akhirat; dan hendaklah disaksikan hukuman seksa yang dikenakan kepada mereka itu oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman” [TMQ An-Nur (24): 2]. Di dalam sejarah penerapan hukum Islam, kita mendapati bahawa kebanyakan penzina yang dihukum adalah akibat dari pengakuan mereka sendiri. Ini menunjukkan kepada kita akan kesedaran dan ketakwaan mereka terhadap Allah. Mereka tidak sanggup menerima hukuman yang lebih berat di akhirat, justeru mereka memilih untuk dihukum di dunia sebagai jawabir (penebus/penghapus) dosa mereka. Uqubat Islam juga bertindak sebagai zawajir (pencegah) manusia dari melakukan kemaksiatan kepada Allah. Ini kerana dengan hukuman yang dilakukan di tempat terbuka dan disaksikan oleh sekumpulan orang, maka sudah tentu ia akan menakutkan dan mencegah orang lain (dan si pelaku sendiri) dari melakukan kesalahan yang sama.

Khatimah

Wahai kaum Muslimin yang merindukan syariah dan kehidupan Islam! Ketahuilah bahawa punca utama kepada semua masalah ini adalah kerana umat Islam telah membuang hukum Allah dari kehidupannya. Kita menyaksikan berapa ramai dari individu Muslim yang telah membuang hukum Allah dari dirinya. Masyarakat pula turut membuang hukum Allah dalam kehidupan bermasyarakat. Dan yang lebih buruk dari semua itu adalah pemerintah yang membuang hukum Allah dari pemerintahan negara. Natijah dari dibuangnya hukum Allah ini, maka kita menyaksikan pelbagai kerosakan di dalam negara yang tidak kunjung padam. Pemerintah pada hari ini bukan sekadar tidak mahu menerapkan hukum Allah, malah jika kita memuhasabah mereka untuk menerapkan hukum Islam, kita pula yang akan dipersalahkan dan akan dianggap sebagai penjenayah dan akan ditangkap. Sesungguhnya kita amat-amat memerlukan penerapan sistem Islam di dalam negara. Namun kesemua ini sudah pastinya suatu yang sangat berat untuk dilaksanakan dalam negara sekular seperti Malaysia, tambahan pula di bawah kepimpinan mereka yang jahil dan telah berkarat hatinya. Justeru, apakah kalian masih mengharapkan sisa-sisa hidup kalian untuk terus dibelenggu dengan undang-undang dan sistem kufur buatan manusia? Ayuh kita kembalikan semula Daulah Khilafah yang akan menerapkan hukum Allah dan RasulNya. Kita berusaha sedaya upaya di samping sentiasa memohon pertolongan dari Allah agar Daulah Islam ini segera berdiri di masa hayat kita agar kita dapat menyaksikan segala keindahan Islam. Amin ya Rabbal alamin. 

HUBUNGAN KELAMIN.

Kedudukan seks adalah Posisi Seks yang orang ramai boleh menerima pakai semasa atau untuk tujuan hubungan seks atau lain-lain aktiviti seksual. Perbuatan seksual secara umumnya digambarkan oleh kedudukan peserta menerima pakai untuk melaksanakan tindakan. Walaupun hubungan seks secara umumnya melibatkan penembusan seksual tubuh satu orang oleh orang lain, atau rangsangan yang hanya langsung organ seks satu demi satu, kedudukan seks boleh tidak semestinya melibatkan penembusan atau rangsangan langsung.
Tiga kategori hubungan biasanya diamalkan: persetubuhan faraj, yang melibatkan penembusan faraj zakar; persetubuhan lisan, yang melibatkan lisan elusan zakar yang atau faraj dengan mulut seorang pasangan hubungan seksual menerusi dubur, melibatkan memasukkan zakar ke dalam dubur seorang pasangan [1. perbuatan Sex] mungkin juga melibatkan lain-lain bentuk rangsangan genital, seperti melancap solo / bersama, yang mungkin melibatkan menggosok atau penembusan dengan menggunakan jari atau tangan, atau oleh peranti (mainan seks) seperti dildo atau vibrator.
Terdapat banyak posisi seks yang peserta boleh menerima pakai dalam mana-mana jenis ini melakukan hubungan seks atau perbuatan, mewujudkan jumlah yang hampir tiada batasan posisi seks. Senarai ini menggunakan enam Alfred Kinsey kedudukan kategori utama
Mubaligh, posisi seks yang paling biasa digunakan.
Kandungan
1 Sejarah
2 Posisi Seks Khas nyaring
2.1 rakan Menerusi di atas dengan kemasukan depan
2,2 Menerusi dari belakang
2,3 Menerima rakan di atas
2,4 Duduk dan merangkak
2,5 Tetap
2,6 posisi seks dubur
2,7 kedudukan Tolak-biasa
2.7.1 Lain-lain
2,8 Menggunakan perabot atau peralatan khas
2,9 Kedudukan untuk menggalakkan atau menghalang konsep
2,10 Kedudukan semasa mengandung
3 Bukan eksklusif
3,1 posisi seks Lisan
3.1.1 Fellatio
3.1.2 Cunnilingus
3.1.3 Enam puluh-sembilan
3.1.4 Anilingus
3,2 Posisi Seks lain
4 kedudukan Bukan nyaring
4.1 Genital-genital menggosok
5 Kumpulan seks
5.1 Dengan tiga peserta
5.2 Dengan peserta ramai
5,3 penembusan Pelbagai
6 Kesan kurang upaya fizikal dan batasan
7 Lihat juga
8 Rujukan
9 bacaan lanjut
10 Pautan luar
Sejarah
Kesusasteraan yang menerangkan kedudukan seks adalah sangat lama.
Teks terawal yang diketahui Zaman Pertengahan Eropah yang khusus kepada kedudukan seksual spekulum al foderi, kadang-kadang dikenali sebagai “Mirror dari luar vagina” atau secara literal “cermin untuk fuckers”, Catalan teks abad ke-15 yang ditemui pada tahun 1970-an. [4] [5]
Kedudukan semata-mata dpt menembus
Posisi Seks-Posisi Seks ini melibatkan kemasukan bentuk zakar zakar atau lain-lain (seperti tali-dildo) ke dalam faraj atau dubur.
Pekongsi menembusi di atas dengan kemasukan depan
Dubur mubaligh di antara dua lelaki
Kedudukan seks asas pada umumnya [rujukan?] Dipanggil [oleh siapa?] Kedudukan dakwah. Dalam kedudukan ini, para peserta menghadapi satu sama lain. Rakan kongsi penerima yang terletak di belakang / dengan kaki selain, manakala rakan menembusi terletak di atas. Ini kedudukan dan variasi berikut digunakan terutamanya untuk melakukan hubungan faraj, walaupun ada juga boleh digunakan untuk seks dubur.
Para rakan kongsi menembusi berdiri di hadapan rakan yang menerima, yang kaki kontang-kanting atas tepi katil satu atau beberapa platform lain seperti meja. [6] Dengan kaki yang rakan kongsi menerima, diangkat ke arah siling dan berehat terhadap rakan kongsi yang menembusi, ini adalah kadang-kadang dipanggil kedudukan rama-rama. Ini juga boleh dilakukan sebagai keadaan merangkak.
Rakan kongsi penerima yang terletak di belakang /. Rakan menembusi berdiri dan mengangkat pelvis rakan kongsi yang menerima untuk penembusan. Varian adalah rakan kongsi yang menerima untuk berehat atau kaki beliau di atas bahu rakan menembusi.
Rakan kongsi penerima yang terletak di belakang /, kaki ditarik ke atas lurus dan lutut berhampiran kepala. Rakan menembusi memegang kaki rakan kongsi yang menerima dan menembusi dari atas.
Begitu juga kepada kedudukan sebelumnya, tetapi kaki rakan kongsi yang menerima tidak perlu lurus dan rakan kongsi menembusi wrap atau senjata di seluruh rakan kongsi yang menerima untuk menolak kaki sehampir mungkin ke dada. Dipanggil stopperage dalam terjemahan Burton Taman Mukhallaqah.
Penjajaran teknik coital, kedudukan di mana seorang wanita menembusi vaginally: rakan kongsi menembusi masuk vaginally dalam kedudukan dakwah dan bergerak sedikit ke hadapan supaya asas bentuk zakar yang pembersihan kelentit.
Rakan menerima melintasi / kakinya di belakang kepala / beliau (atau sekurang-kurangnya meletakkan his / her kaki sebelah / telinga), sementara berbaring di belakang /. Rakan menembusi memegang rakan kongsi penerima ketat di sekeliling setiap kura-kura kaki atau buku lali dan terletak pada rakan yang menerima panjang. Sebuah variasi untuk mempunyai rakan kongsi yang menerima salib / buku lali / perut, lutut ke bahu, dan kemudian mempunyai dusta rakan menembusi pada buku lali rakan kongsi yang menerima menyeberangi / berat penuh. Dipanggil tiram Vienna oleh Joy of Sex. [8]
Menembusi dari belakang
Beberapa yang terlibat dalam kedudukan yang belakang penembusan yang biasa disebut sebagai anjing gaya.
Kebanyakan Posisi Seks-Posisi Seks ini boleh digunakan sama ada untuk menembusi faraj atau dubur.
Kelainan gaya anjing atau kedudukan anjing termasuk:
Rakan menerima atas semua merangkak dengan mendatar batang tubuh mereka. Memasukkan rakan kongsi menembusi dari belakang.
Dalam varian ke atas kedudukan anjing, batang tubuh rakan kongsi yang menerima bersudut ke bawah. Rakan kongsi menembusi boleh menaikkan pinggul mereka sendiri di atas mereka rakan kongsi yang menerima untuk menembusi maksimum.
Dalam varian lain kedudukan anjing, tempat rakan menembusi kaki mereka di sebelah setiap rakan kongsi penerima pada masa yang sama memastikan lutut mereka bengkok dan berkesan mengangkat sebagai setinggi mungkin sambil mengekalkan penembusan.
Tangan rakan menembusi biasanya perlu diletakkan di belakang rakan kongsi yang menerima terus daripada jatuh ke hadapan. [Rujukan?]
Dalam varian ke atas kedudukan anjing, kneels rakan yang menerima tegak. Rakan menembusi perlahan-lahan tarik lengan rakan kongsi yang menerima ke belakang di pergelangan tangan ke arah mereka.
Dalam kedudukan sudu kedua-dua pasangan berada di sebelah yang sama mereka menghadapi ke arah yang sama. [9]
Rakan kongsi penerima terletak di sebelah mereka. Rakan kneels menembusi dan menembusi dari belakang. Sebagai alternatif, rakan kongsi menembusi boleh berdiri jika rakan yang menerima adalah di atas permukaan yang dibangkitkan.
Rakan kongsi penerima terletak menghadap ke bawah, mungkin dengan penyebaran kaki mereka. Rakan menembusi terletak di atas mereka. [10] penempatan bantal bawah pinggul rakan kongsi yang menerima boleh membantu meningkatkan rangsangan dalam kedudukan ini.
Rakan menerima terletak telungkup ke bawah, lutut bersama-sama. Rakan menembusi terletak di atas dengan kaki penyebaran.
Rakan kongsi penerima terletak di sebelah mereka dengan kaki paling atas mereka ke hadapan. Rakan menembusi kneels menunggang kaki paling bawah penerima.
Menerima pasangan di atas
Kedudukan cowgirl
Lihat juga: Wanita di atas (kedudukan seks)
Posisi Seks-Posisi Seks ini kadang-kadang dipanggil wanita pada kedudukan atas, koboi atau cowgirl. Kebanyakan Posisi Seks-Posisi Seks ini boleh digunakan sama ada untuk menembusi faraj atau dubur.
Satu ciri Posisi Seks-Posisi Seks ini adalah bahawa rakan kongsi menembusi yang terletak di belakang mereka dengan pasangan yang menerima di atas:
rakan kongsi penerima boleh berlutut sambil neutral rakan kongsi menembusi, dengan peserta yang dihadapi antara satu sama lain.
sebagai alternatif, rakan kongsi penerima boleh menghadapi jauh dari rakan kongsi menembusi. Kedudukan ini kadang-kadang dipanggil koboi terbalik atau kedudukan cowgirl terbalik.
rakan kongsi penerima boleh melengkung kembali dengan tangan di atas tanah.
rakan kongsi penerima boleh mencangkung (bukan berlutut) yang dihadapi oleh rakan kongsi menembusi.
rakan kongsi penerima boleh membawa ke hadapan lutut mereka terhadap tanah.
rakan kongsi menembusi terletak dengan belakang atas mereka di meja yang rendah, sofa, kerusi, atau hujung katil, menjaga kaki mereka rata di atas lantai dan belakang selari dengan lantai. Rakan kongsi menerima straddles mereka, juga menjaga kaki mereka di atas lantai. Menerima pasangan boleh mengambil alih mana-mana pelbagai Posisi Seks.
kedudukan coital sisi telah disyorkan oleh Masters dan Johnson, dan disukai oleh tiga perempat daripada peserta kajian heteroseksual mereka setelah mencuba. Kedudukan melibatkan lelaki di belakangnya, dengan wanita itu melancarkan sedikit ke sisi supaya pelvis dia di atas itu, tetapi berat badannya di sebelah. [11]
Duduk dan melutut
Beberapa yang melakukan hubungan seks dari kedudukan duduk.
Kebanyakan Posisi Seks-Posisi Seks ini boleh digunakan sama ada untuk menembusi faraj atau dubur.
Rakan kongsi menembusi duduk di atas permukaan sesuatu kawasan, diulurkan kaki. Rakan kongsi penerima terletak di atas dan wrap kaki mereka di seluruh rakan kongsi menembusi. Dipanggil berdebar-debar dengan serta-merta dalam terjemahan Burton Taman Mukhallaqah.
Jika penetrator melintasi kaki mereka sebaliknya, ia dipanggil kedudukan teratai. [12] Kedudukan ini boleh digabungkan dengan cumbuan kedua-dua payu dara dan punggung menerima rakan kongsi dan punggung rakan kongsi menembusi, meningkatkan peluang kedua-dua keseronokan dan orgasma dalam kedua-dua pasangan.
Rakan kongsi menembusi duduk di kerusi. Rakan kongsi menerima straddles rakan menembusi dan duduk, yang dihadapi oleh rakan kongsi menembusi, kaki di atas lantai. Ini kadang-kadang dikenali sebagai tarian pusingan. Lain-lain varian ke atas penerima boleh disesuaikan dengan cara ini juga.
Rakan kongsi menembusi duduk di atas sofa atau di kerusi yang telah armrests.
Rakan kongsi penerima duduk di riba rakan kongsi menembusi, bersudut tepat dengan rakan kongsi menembusi, dengan atau belakang terhadap tempat letak tangan.
Kneels rakan menembusi manakala rakan menerima terletak di belakang mereka, pergelangan kaki pada setiap sisi bahu pasangan menembusi. [7]
Tetap
Salah satu rakan kongsi berdiri sambil memegang yang lain tanpa sokongan.
Kebanyakan Posisi Seks-Posisi Seks ini boleh digunakan sama ada untuk menembusi faraj atau dubur. Dalam kedudukan berdiri asas, kedua-dua pasangan berdiri menghadap satu sama lain. Variasi berikut mungkin:
Dalam kedudukan berdiri asas, kedua-dua pasangan berdiri menghadap satu sama lain dan terlibat dalam seks faraj. Untuk sepadan dengan ketinggian, rakan kongsi yang lebih pendek boleh, misalnya, berdiri di atas tangga satu atau memakai kasut tumit tinggi. Ia mungkin lebih mudah untuk mengekalkan teras pepejal jika perempuan itu telah pulang ke dinding. Dengan sokongan, Kama Sutra panggilan kedudukan ini kongres digantung. [13] Kedudukan ini adalah yang paling sering digunakan di tempat tegak, seperti dinding di dalam bilik tidur atau mandi.
Rakan menembusi berdiri, dan rakan kongsi menerima wrap lengan-lengan mereka di leher, dan kaki mereka di sekeliling pinggangnya, dan dengan itu mendedahkan sama ada faraj atau dubur dengan zakar lelaki. Kedudukan ini adalah lebih mudah dengan menggunakan objek yang kukuh di belakang penerima, seperti di atas.
Sebagai alternatif, rakan kongsi penerima boleh menghadapi jauh dari rakan kongsi menembusi yang membenarkan seks. Kedudukan ini adalah berbeza-beza dengan mempunyai rakan kongsi menerima menganggap kedudukan separa berdiri berbeza. Sebagai contoh, mereka mungkin bengkok pada bahagian pinggang, berehat tangan atau siku di atas meja.
Seks kedudukan dubur
Kedudukan seks melibatkan penembusan dubur. Kebanyakan posisi seks penyesuaian kedudukan faraj nyaring:
Doggy gaya memaksimumkan penembusan kedalaman penembusan, tetapi boleh menimbulkan risiko menolak ke arah kolon sigmoid. Jika rakan kongsi penerima lelaki, ini meningkatkan peluang untuk merangsang prostat. Rakan kongsi menembusi mengawal rentak menikam. Sebuah variasi kedudukan melompat mengatasi, di mana rakan kongsi menerima sudut batang tubuh mereka ke bawah.
Rakan kongsi yang menerima boleh juga terletak rata dan telungkup ke bawah, dengan rakan kongsi menembusi neutral paha mereka.
Dalam kedudukan dakwah, untuk mencapai penjajaran optimum, kaki rakan kongsi yang menerima harus di udara dengan lutut yang ditarik ke arah dada mereka. Beberapa jenis sokongan (seperti bantal) di bawah pinggul rakan kongsi yang menerima juga boleh berguna. Rakan menembusi kedudukan diri di antara kaki rakan kongsi yang menerima. Rakan kongsi menembusi mengawal rentak menikam. Kedudukan ini sering dinamakan baik untuk pemula, kerana ia membolehkan mereka untuk berehat dengan lebih terperinci daripada yang biasa dalam kedudukan gaya anjing.
Kedudukan sudu membolehkan rakan kongsi yang menerima untuk mengawal penembusan awal dan kedalaman, kelajuan dan daya menikam berikutnya.
Rakan menerima pada kedudukan teratas membolehkan rakan kongsi yang menerima lebih kawalan lebih mendalam, rentak dan kelajuan penembusan. Lebih khusus lagi, rakan kongsi penerima perlahan-lahan boleh menolak dubur mereka ke atas rakan kongsi menembusi, membenarkan masa untuk otot mereka untuk berehat.
Kedudukan kurang-biasa
Kedudukan T persegi
Kedudukan ini adalah lebih inovatif, dan mungkin tidak diketahui dengan meluas atau diamalkan sebagai yang disenaraikan di atas.
Rakan kongsi penerima yang terletak di belakang mereka, sehingga lutut dan kaki selain. Rakan menembusi terletak pada serenjang sampingan kepada penerima, dengan pinggul rakan menembusi di bawah gerbang yang dibentuk oleh kaki penerima. Kadang-kadang disebut T-persegi. [Rujukan?]
Kaki rakan kongsi yang menerima sama-sama beralih kepada satu pihak sambil memandang ke arah penetrator, yang telah merebak kaki dan kneeing lurus di belakang pinggul yang lain. Tangan penetrator atas pinggul lain. Kedudukan ini boleh dipanggil Modified T-square. [14]
Sikap ketujuh terjemahan Burton Taman Mukhallaqah kedudukan yang luar biasa yang tidak diterangkan dalam manual seks klasik lain. [7] Rakan kongsi penerima yang terletak di atau sampingan. Rakan menembusi menghadapi penerima, neutral kaki penerima yang lebih rendah, dan mengangkat kaki atas penerima pada kedua-dua belah badan ke atas digunakan oleh sesetengah pihak siku rakan menembusi atau ke bahu. Walaupun beberapa rujukan menjelaskan kedudukan sebagai “untuk akrobat ini dan tidak diambil secara serius,” [15] yang lain mendapati ia sangat selesa, terutamanya semasa mengandung.
Penetrator straddles salah satu kaki penerima, yang berbaring di sebelah mereka.
Piledriver adalah kedudukan sukar kadang-kadang dilihat dalam video lucah. Ia digambarkan dalam pelbagai cara oleh sumber-sumber yang berbeza. Dalam konteks heteroseksual, wanita itu yang terletak di bahagian belakang, maka menimbulkan pinggul dia setinggi mungkin, supaya rakan, berdiri, boleh memasukkan vaginally atau anally. Kedudukan meletakkan terikan yang agak besar ke atas leher wanita, jadi kusyen firma harus digunakan untuk menyokong beliau.
Penerima terletak telungkup ke bawah kaki yang tersebar di pinggir katil dan selari dengan lantai, manakala penetrator berdiri di belakang, memegang kedua-dua kaki.
Pam Basikal Rusty adalah serupa piledriver di mana penembusan dicapai dari atas pada sudut ke bawah dengan rakan kongsi yang menerima bawah sampingan sehingga.
Lain-lain
Rakan kongsi penerima di bawah. Rakan menembusi terletak di atas dgn tegak lurus kepada mereka.
Rakan kongsi menembusi terletak di belakang mereka, kaki merebak. Rakan kongsi penerima di belakang mereka di atas penetrator yang, kaki merebak, menghadap arah yang bertentangan.
Penetrator dan dusta penerima di belakang mereka, ketua-ketua menunjuk antara satu sama lain. Setiap meletakkan satu kaki di atas bahu orang lain (sebagai penjepit) dan kaki lain keluar agak ke tepi.
Rakan kongsi penerima yang terletak di belakang mereka dengan serenjang rakan menembusi berbaring. Liku rakan yang menerima lutut yang paling dekat dengan kepala rakan kongsi menembusi cukup supaya ada ruang untuk pinggang rakan menembusi patut di bawahnya, manakala kaki rakan kongsi menembusi bercelapak kaki lain rakan kongsi yang menerima.
Tindakan dalam dan keluar menikam akan bergerak di sepanjang sisi ke sisi dan bukannya paksi atas ke-bawah. Ini kadang-kadang dipanggil kedudukan gunting. Kedudukan ini membolehkan rangsangan payudara semasa seks, rakan-rakan untuk mengekalkan hubungan mata jika mereka mahu, dan bagi pandangan yang baik daripada kedua-dua pasangan mereka mencapai orgasma.
Rakan menembusi duduk di pinggir katil atau kerusi dengan kaki yang tersebar luas di tingkat. Rakan kongsi penerima yang terletak di belakang mereka di atas lantai dan langsir kaki dan paha ke atas kaki rakan kongsi menembusi. Rakan menembusi memegang lutut rakan yang menerima dan mengawal teras.
Menggunakan perabot atau alat-alat khas
Kebanyakan perbuatan seks biasanya dilakukan di atas katil atau lain-lain platform mudah. Sebagai pelbagai menyokong kenaikan tersedia, begitu juga pelbagai Posisi Seks-Posisi Seks yang mungkin. Perabot biasa boleh digunakan untuk tujuan ini. Selain itu, pelbagai bentuk perabot erotik dan alat-alat lain seperti fisting slings dan trapezes telah digunakan untuk memudahkan kedudukan seks yang lebih eksotik.
Kedudukan untuk menggalakkan atau menghalang konsep
Kehamilan adalah hasil potensi apa-apa bentuk seks di mana sperma datang dalam hubungan dengan kawasan vagina (hubungan seks biasanya vagina, tetapi mengandung boleh mengakibatkan daripada seks, seks digital dengan cecair sperma pada jari, atau malah sperma yang ada di badan dan dipindahkan ke kawasan vagina) di antara perempuan yang subur dan seorang lelaki yang subur. (Lelaki dan wanita biasanya subur oleh masa yang mereka mencapai baligh.)
Sex oral itu sendiri tidak boleh menyebabkan kehamilan. Walau bagaimanapun, jika tidak berhati-hati, ia boleh menyebabkan kehamilan jika sperma pada tangan atau badan yang datang dalam hubungan dengan kawasan vagina. Walaupun kedudukan seksual tertentu dipercayai oleh sesetengah orang untuk menghasilkan keputusan yang lebih baik daripada yang lain, semua ini adalah cara yang berkesan kontraseptif. Lihat kawalan Lahir: salah faham.
Kedudukan semasa kehamilan
Matlamatnya adalah untuk mengelakkan tekanan yang berlebihan pada perut dan untuk menyekat penembusan sebagaimana yang dikehendaki oleh rakan-rakan tertentu. Antara Posisi Seks-Posisi Seks di bawah Posisi Seks popular untuk seks semasa mengandung. [16]
Wanita di atas: mengambil tekanan abdomen wanita dan membolehkan beliau untuk mengawal kedalaman dan kekerapan menikam.
Wanita di belakang seperti dakwah, tetapi dengan tekanan yang kurang pada abdomen atau rahim. Wanita itu yang terletak di bahagian belakang dan menimbulkan lututnya ke arah dadanya. Rakan kongsi kneels antara kakinya dan masuk dari depan. Letakkan bantal di bawah bawah untuk keselesaan.
Sideways: juga mengekalkan tekanan abdomen beliau pada masa yang sama menyokong uterus nya pada masa yang sama.
Spooning: kedudukan yang sangat popular untuk digunakan pada peringkat lewat kehamilan; membenarkan penembusan cetek sahaja dan melegakan tekanan ke atas perut.
Duduk: dia cagakan rakan kongsi duduk, melegakan perut tekanan.
Dari belakang: membenarkan beliau untuk menyokong perut dan dada.
Bukan eksklusif
Seks kedudukan lisan
Seks oral boleh atau tidak boleh cepat mengerti, dan istilah yang diberikan kepada stimulasi kemaluan oleh mulut. Orang boleh terlibat dalam seks oral sebagai sebahagian daripada foreplay sebelum bersetubuh, atau sebagai, semasa atau berikutan hubungan kelamin. Ia juga boleh dilakukan untuk kepentingan diri sendiri, dan boleh dilakukan pada masa yang sama (contohnya, satu pasangan melakukan cunnilingus, manakala rakan lain melakukan fellatio), atau hanya satu pasangan boleh melaksanakan atas lain; ini mewujudkan pelbagai variasi [17]
Fellatio
Fellatio
Fellatio adalah seks oral yang melibatkan kemaluan seorang lelaki. Posisi Seks mungkin termasuk:
Seorang lelaki terletak di belakangnya manakala pasangan beliau kneels antara kakinya.
Seorang lelaki terletak di belakangnya manakala pasangan itu terletak sebelah kakinya.
Lelaki itu duduk di kerusi dan kneels rakan kongsi di hadapannya di antara kakinya.
Lelaki itu berdiri manakala kneels rakan kongsi itu sama ada di hadapannya atau duduk (di kerusi atau di tepi katil, dan sebagainya) dan liku ke hadapan.
Lelaki itu berdiri manakala rakan kongsi, juga berdiri, liku ke hadapan pada bahagian pinggang.
Walaupun rakan kongsi yang aktif terletak di belakang mereka, lelaki itu menganggap kedudukan dakwah tetapi diselaraskan ke hadapan untuk memasukkan zakarnya ke dalam mulut pasangan itu.
Lelaki berdiri atau crouches di pinggir katil, menghadap katil. Rakan kongsi yang aktif terletak di atas katil dengan kepala mereka tergantung di tepi mundur katil. Memasukkan zakar lelaki ke dalam mulut pasangan itu, biasanya untuk mencapai penembusan tekak yang mendalam, di mana keseluruhan zakar menembusi membuka mulut.
Lelaki itu fellates zakar sendiri; melihat autofellatio
Rakan kongsi yang aktif (yang perempuan) yang terletak di bahagian belakang, dan lelaki memasukkan zakar di antara belahan itu, dan ke dalam mulutnya.
Cunnilingus
Cunnilingus
Cunnilingus adalah seks oral yang melibatkan kemaluan seorang wanita. Posisi Seks mungkin termasuk:
Wanita itu yang terletak di belakang beliau seperti dalam kedudukan dakwah. Rakan kongsi yang aktif yang terletak di hadapan mereka antara kakinya.
Rakan kongsi aktif duduk. Wanita itu berdiri menghadap dari dan liku di pinggul.
Rakan kongsi aktif duduk. Wanita itu berdiri atau squats menghadap ke arah rakan kongsi dan boleh gerbang belakang, untuk mewujudkan rangsangan lanjut.
Rakan kongsi yang aktif yang terletak di belakang mereka, manakala wanita kneels dengan kakinya di sisi mereka dan kemaluan mereka dengan mulut mereka sendiri. Humorously dipopularkan dalam Monty Python song “Duduk Pada Wajah Saya” (1980).
Wanita itu perkhidmatan kemaluan sendiri. Walaupun jarang berlaku, sesetengah wanita masih mencari ini mungkin melihat autofellatio
Wanita itu berdiri, mungkin perembatan dirinya dinding. Kneels rakan kongsi yang aktif di hadapan.
Wanita itu duduk di atas katil dengan kakinya terbuka, kneels rakan aktif di hadapan.
Wanita itu terbalik (berdiri di atas tangan, yang dipegang oleh rakan kongsi, atau menggunakan sokongan, seperti perhambaan atau perabot), dengan kedudukan rakan kongsi aktif atau melutut (bergantung kepada ketinggian) di depan atau di belakang. Keadaan ini sesuatu yang mungkin sukar untuk mencapai atau mengekalkan untuk tempoh masa yang dilanjutkan, tetapi jutaan darah ke otak boleh mengubah kesan rangsangan.
Wanita itu berdiri di atas tangan, berehat kaki masing-masing sama ada di sebelah kepala rakan kongsi aktif, dengan rakan kongsi yang aktif berdiri atau melutut menghadapi mereka. Bergantung kepada jalan sehingga wanita itu menghadap, rangsangan yang berbeza dan tahap keselesaan mungkin boleh didapati.
Enam puluh sembilan
Lelaki dan wanita dalam kedudukan 69
Seks serentak lisan antara dua orang dipanggil 69. Ia dinamakan kongres gagak dalam Kama Sutra. Pasangan itu boleh menjadi lelaki atau perempuan. Mereka boleh berbaring sebelah-menyebelah, berbaring di atas yang lain, atau berdiri dengan satu rakan kongsi memegang terbalik lain turun.
Anilingus
Gambaran seorang wanita melaksanakan anilingus pada wanita lain.
Kedudukan anilingus, juga dikenali sebagai butt menjilat, rimming, dubur-oral seks, rimjob, atau melambung salad sering varian kepada orang-orang yang bagi seks oral-genital. Kedudukan Rimming khusus termasuk:
Rakan kongsi yang pasif merangkak. Rakan kongsi yang aktif di belakang mereka.
Rakan kongsi pasif di belakang mereka dengan kaki mereka.
Rakan kongsi pasif di atas dalam kedudukan Enam puluh sembilan.
Oleh itu, trombon Rusty, di mana seorang lelaki itu berdiri manakala rakan kongsi aktif anilingus kedua-dua persembahan dari belakang, secara amnya dari kedudukan merangkak, sementara juga melancap rakan kongsi berdiri, agak menyerupai seseorang yang bermain trombon.
Posisi Seks lain
Penjarian daripada faraj atau dubur.
Orang jijik: penjarian serentak faraj dan dubur dengan menggunakan sebelah tangan. Indeks dan jari tengah adalah dimasukkan ke dalam faraj, dan kemerah-merahan dalam dubur. Beberapa variasi yang mungkin dengan menggunakan kombinasi yang berlainan jari dalam setiap orifis. Akta ini tokoh-tokoh penting dalam Story O: sejurus selepas ketibaan O di Chateau, seorang lelaki menangkap dia dengan cara ini. O terkejut, tetapi dia belajar untuk menerima hakikat ini dan pencerobohan ruder. Kadang-kadang dirujuk sebagai “Dua in Pink, salah satu di berbau busuk.”
Orang jijik Perempuan: pada masa yang sama jari dubur seorang lelaki dengan ibu jari pada masa yang sama merangsang skrotum dengan jari yang lain. Ini dilakukan dengan membuat bentuk dengan tangan seolah-olah seseorang sedang memegang mangkuk kaca wain.
Fisting: memasukkan seluruh tangan ke dalam faraj atau dubur. Ini biasanya memerlukan sejumlah besar minyak pelincir dan bersantai. Tangan biasanya tidak sebenarnya dibuat ke dalam genggaman, tetapi sebaliknya ibu jari diletakkan di antara jari tengah dan gelang. Fisting dubur boleh sangat berbahaya dan juga membawa maut jika tangan air mata lapisan usus. [Rujukan?]
Posisi Seks bukan-cepat mengerti
Rencana utama: Bukan-nyaring seks
Bukan-nyaring seks atau frottage-istilah umum untuk menggosok kemaluan seseorang rakan kongsi seseorang. Ini mungkin termasuk kemaluan atau punggung rakan kongsi. Sebagai sebahagian daripada foreplay atau mengelakkan seks cepat mengerti, orang yang terlibat dalam pelbagai tingkah laku bukan-nyaring seksual, yang mungkin atau tidak mungkin membawa kepada puncak syahwat.
Bersama melancap: rangsangan zakar bagi lelaki dan kelentit dan / atau faraj wanita. Rakan-rakan yang pada masa yang sama merangsang kemaluan satu sama lain dengan melancap bersama atau serentak, geseran hubungan antara kemaluan berirama atau persetubuhan nyaring sebenar boleh membawa kepada orgasma dalam satu pekongsi atau yang lain (atau kadang-kadang masa yang sama dalam kedua-dua). Rakan-rakan yang sama-jantina juga boleh merangsang orgasma masing-masing mengikut cara yang sama.
Humping kering: frottage manakala pakaian. Akta ini adalah perkara biasa, walaupun tidak penting, dalam gaya tarian yang dikenali sebagai “mencanai”.
Handjob: Manual rangsangan zakar atau kelentit rakan kongsi
Footjob: menggunakan kaki untuk merangsang zakar.
Persetubuhan susu: menggunakan payudara bersama-sama untuk merangsang zakar melalui belahan. (Jangan dikelirukan dengan “kerja bodoh” yang bermakna untuk menjalani pembedahan augmentive yang dilakukan ke atas payudara.) Juga dipanggil titjob, titty-fucking, dada-wank, atau main otot. Beberapa segi slang lain wujud.
Persetubuhan axillary: dengan zakar dalam ketiak.
Orgasma kawalan: Dengan sendiri atau oleh rakan kongsi pengurusan stimulasi fizikal dan sensasi yang berkaitan dengan tahap keghairahan emosi dan fisiologi. Melalui amalan melancap individu boleh belajar untuk membangunkan kawalan tindak balas badan mereka sendiri dan masa yang orgasmic. Dalam rangsangan rakan kongsi, rakan kongsi sama ada boleh mengawal tindak balas dan masa orgasmic mereka sendiri. Dengan persetujuan bersama rakan sama ada yang sama boleh belajar untuk mengawal atau meningkatkan pasangan mereka orgasmic tindak balas dan masa. Teknik Rakan orgasma rangsangan yang dirujuk kepada orgasma seperti yang berkembang, orgasma dilanjutkan atau kawalan orgasma boleh dipelajari dan diamalkan sama ada rakan kongsi untuk memperbaiki kawalan mereka sambutan orgasmic yang lain.
Pasangan saling memilih yang mengawal atau tindak balas kepada yang lain.
Orgasmic meditasi, [18] adalah amalan Kesedaran di mana objek meditasi jari sedar untuk menghubungi kemaluan. “OMing” diamalkan secara berpasangan, dengan salah satu rakan kongsi, perlahan-lahan memegang kemaluan dengan kedua-dua belah tangan, dan jari indeks pekongsi itu perlahan-lahan, tepat, perlahan-lahan mengusap kelentit yang perempuan yang khusus dan dengan kedua-dua pihak meletakkan kesedaran lengkap mereka mindfully pada titik yang setempat hubungan di antara mereka. Kedua-dua pengamal menumpukan perhatian mereka sepenuhnya pada hujung saraf sensitif dan kawalan otot mereka terbaik dalam mengusap gerakan untuk membangunkan perantara (limbic) resonans antara pengamal. Kesudahan yang baik, bukan sekadar orgasme tetapi sambungan interpersonal.
Humping istilah slang boleh merujuk kepada kemaluan melancap-menikam seseorang terhadap permukaan objek yang bukan-seksual, pakaian atau tak Berpakaian; atau ia mungkin merujuk kepada seks nyaring.
Menggosok kemaluan-kemaluan
Frot
Rencana utama: seks Intercrural, Frot, dan Tribadism
Menggosok kemaluan-kemaluan, kadang-kadang dirujuk sebagai menggosok GG, difahami secara umumnya sebagai hubungan seks dalam erti kata yang lebih sempit, dan sering di kalangan rakan-rakan yang sama-seks. Seks dengan menggosok kemaluan bersama kadang-kadang dikumpulkan dengan ‘frottage’. Syarat-syarat lain seperti ‘seks bukan nyaring’ atau ‘outercourse’ juga digunakan, walaupun mereka boleh dipertimbangkan heterosexist dan mengelirukan oleh sesetengah.
Intercrural, seks atau seks interfemoral: dengan zakar di antara paha rakan kongsi, mungkin meraba vulva, skrotum atau perineum.
Frot atau frottage: dua orang lelaki yang saling menggosok zakar bersama-sama.
Tribadism atau tribbing: dua perempuan saling menggosok vulvae bersama-sama.
Dok: melancap bersama dengan memasukkan kepala zakar ke dalam kulup zakar jantan lain.
Seks Kumpulan
Bertiga lisan dengan seorang lelaki dan dua orang anak perempuan
Bertiga dengan tiga orang perempuan
Édouard-Henri Avril gambaran “Sandwich”
Penembusan Double.
Assemblages pelbagai orang boleh mengambil bahagian dalam kumpulan seks. Walaupun seks kumpulan tidak membayangkan bahawa semua peserta perlu berada dalam hubungan seks dengan semua orang lain pada masa yang sama, beberapa Posisi Seks hanya boleh dilakukan dengan tiga atau lebih orang.
Dengan Posisi Seks-Posisi Seks yang disenaraikan di atas, posisi seks kumpulan yang lebih menjadi praktikal jika perabot erotik digunakan.
Dengan tiga peserta
Apabila tiga orang mempunyai hubungan seks dengan satu sama lain, ia adalah dipanggil bertiga. Cara yang mungkin mempunyai semua rakan kongsi dalam hubungan seksual antara satu sama lain termasuk:
Satu orang yang melakukan seks oral ke atas salah seorang daripada kedua-dua rakan-rakan lain semasa mereka terlibat dalam hubungan seksual menerusi dubur atau faraj. Kadang-kadang dipanggil panggang meludah
Seorang lelaki kemaluan atau dubur dengan satu rakan kongsi, manakala dirinya anally ditembusi oleh yang lain (mungkin dengan tali-dildo).
Tiga rakan diambil atau berdiri selari dengan salah satu antara dua yang lain. Kadang-kadang dipanggil sandwic. Istilah ini secara khusus boleh merujuk kepada penembusan dua wanita, dengan satu zakar dalam dubur beliau, dan lain-lain dalam vaginanya.
Peserta mempunyai kemaluan atau dubur dengan satu rakan kongsi, dan kedua-duanya memberikan seks oral kepada ketiga.
Tiga orang melakukan seks oral dalam tatarajah segi tiga, biasanya dipanggil “rantaian daisy”.
Slang istilah Lucky Pierre kadang-kadang digunakan merujuk kepada orang yang memainkan “peranan tengah” dalam bertiga.
Dengan peserta ramai
Posisi Seks-Posisi Seks ini boleh diperluaskan untuk menampung mana-mana bilangan peserta:
Sekumpulan lelaki melancap dipanggil jerk bulatan.
Sekumpulan lelaki melancap dan ejaculating di muka satu orang, dikenali sebagai bukkake.
Sekumpulan lelaki, wanita, atau kedua-duanya, masing-masing seks oral melaksanakan pada akan datang, dipanggil rantaian daisy.
Apabila seorang wanita atau lelaki diberi perhatian yang bersiri atau selari banyak, selalunya melibatkan giliran (“menarik kereta api”), ia sering diistilahkan sebagai gangbang (asalnya semata-mata istilah rogol, tetapi kini digunakan untuk termasuk seks kumpulan persetujuan).
Penembusan berbilang
Penembusan berbilang merujuk kepada satu orang yang secara seksual menembusi beberapa kali secara serentak. Ia biasanya melibatkan antara dua dan lima peserta. Penembusan boleh dicapai oleh jari jari, mainan seks, atau zakar. Posisi Seks-Posisi Seks ini adalah popular dalam pornografi, tetapi ia adalah sukar untuk mengatakan sama ada mereka menikmati mana-mana populariti yang ketara di luar.
Jika seseorang ditembusi oleh dua objek, generik dipanggil penembusan double (kadang-kadang disingkatkan dp). Memandangkan faraj, dubur dan mulut, terdapat beberapa cara di mana ini boleh dilakukan. Ini termasuk:
Penembusan serentak dubur oleh dua zakar atau objek lain. Ini biasanya dipanggil dubur dua kali atau dua kali ganda pemadat.
Serentak penembusan faraj oleh dua zakar atau objek lain. Ini biasanya dipanggil double vagina atau dua kali pemadat.
Serentak penembusan faraj dan dubur. Jika ini dilakukan dengan menggunakan zakar dan / atau tali-dildos, ini kadang-kadang dipanggil sandwic atau BigMac. Orang jijik (lihat di atas) memenuhi ini jari yang menggunakan beberapa sebelah tangan.
Penembusan serentak mulut dan sama ada faraj atau dubur. Jika objek yang menembusi zakar, ini kadang-kadang dipanggil panggang meludah.
Jika seseorang ditembusi oleh tiga objek, generik dipanggil penembusan tiga kali ganda. Kemungkinan termasuk:
Dua zakar menembusi faraj dan dubur atau sebaliknya. Walaupun mungkin, kedudukan ini adalah amat sukar.
Satu zakar dalam dubur, satu dalam faraj, dan satu dalam mulut secara serentak, kadang-kadang dipanggil membuat kedap udara atau suatu meterai kedap udara.
Double faraj, dubur dua kali (DVDA) adalah kedudukan andaian seksual dari Orgazmo filem yang melibatkan penembusan quadruple.
Penembusan pelbagai variasi ini biasanya dilihat dalam pornografi yang bertujuan untuk lelaki lurus. Antara Posisi Seks-Posisi Seks ini meletakkan dua orang lelaki dalam hubungan intim dengan satu sama lain, sama ada secara langsung atau tidak langsung.
Kesan kurang upaya fizikal dan batasan