Selasa, 8 Mei 2012

PILIH RAKAN YANG BOLEH MEMBAWA KEBAIKAN ANDA DI MASA HADAPAN

Saya sebagai rakyat malaysia memberi nasihat kepada anak-anak muda terutamanya remaja sekiranya kita hendak cari teman tidak kira sama ada lelaki atau pun perempuan carilah rakan-rakan yang baik serta boleh memberi bimbingan kepada remaja.Saya akan cerita dan terang kepada anda iaitu 12 perkara yang perlu ambil perhatian khas kepada pelajar-pelajar sekolah rendah atau pun menengah: -

1).Rakan yang berakhlak mulia.
2).Rakan yang tidak mementingkan diri sendiri
3)Rakan yang ikhlas dalam segala perkara
4).Rakan yang mahu membantu waktu yang senang dan susah
5).Rakan yang rajin dan mahu mengulangkaji pelajaran
6).Rakan yang boleh membawa kebaikan bersama
7).Rakan yang suka memaafkan segala kesalahan yang di lakukan
8).Rakan yang bersifat rendah diri,tidak sombong,bongkah dan riak
9).Rakan yang boleh memahami segala masalah peribadi seseorang 
10).Elakkan teman yang suka mengumpat dan berdusta dengan seseorang
11).Elakkan Teman yang boleh merosakkan seperti merokok,minum arak,melihat gambar lucah
12).Elakkan perilaku maksiat kerana ia boleh membawa segala penyakit sekiranya kita belum berkhawin dengan perempuan yang kita nikahi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin