Rabu, 21 Oktober 2015

KERAJAAN MALAYSIA CELAKA PATUT DI NAIKAN TARAF LALUAN KHAS KENDERAAN BERAT DI LEBUHRAYA.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berkerturunan thai memberi cadangan saya kepada kerajaan malaysia celaka ini supaya lebuhraya patut di naikan taraf laluan khas untuk kenderaan berat seperti lori,bas dan jentera berat boleh melalui laluan khas untuk semua kenderaan berat.Apa yang saya lihat kerajaan malaysia ini memang tidak bertanggungjawab kepada semua pengguna lebuhraya kita lihat baru-baru ini kerap berlakunya tragedi kemalangan jalanraya di lebuhraya pada setiap tahun .Sepatutnya kerajaan malaysia celaka patut menyediakan khas laluan kepada semua kenderaan berat seperti lori treller,tangki minyak,jentera berat dan bas dan manakala kereta,van dan motorsikal laluan seperti biasa kecuali lori,jentera berat dan bas boleh melalui laluan yang telah di sediakan oleh kerajaan malaysia.Pada pendapat saya sepatutnya kerajaan malaysia celaka dan haram jadah patut menyediakan laluan khas kepada semua kenderaan berat disebabkan lebuhraya banyak di gunakan oleh kenderaan ringan seperti kereta,motorsikal dan van.Apa yang saya lihat sekarang pihak pemerintah negara tidak ambil perhatian yang serius kepada pengguna lebuhraya,Cuba anda semua lihat perkembangan sistem di negara malaysia tidak teratur dengan baik sebagai contoh jalan raya yang rosak teruk dan berbahaya kepada pengguna jalanraya terutamanya motorsikal sepatutnya jalan yang rosak patut di baiki bukan hanya semata-mata menampung jalan raya yang rosak.Apa yang saya lihat kerajaan malaysia celaka dan haram jadah ini memang tidak menitik berat kepada pengguna jalanraya demi keselamatan kepada semua pengguna jalanraya atau lebuhraya.Bagi saya tuan-tuan dan puan-puan boleh menilai tahap kerajaan malaysia memerintah negara malaysia ini hanya semata-mata kepentingan sendiri sahaja.Pada pendapat saya sekiranya raja firaun dan perdana menteri malaysia semua jalan elok dan kemas sekiranya rakyat biasa jalan pun tidak elok dan rata semuanya ada lopak dan berlubang serta membahayakan kepada pengguna jalan raya.Pada pendapat saya negara malaysia patut di sokong sekiranya pemerintahan beraja di hapuskan dan di mansuhkan dan di tadbir presiden sebagaimana negara-negara lain menggunakan sistem presiden.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin