Rabu, 8 Disember 2010

KEDAH,PERLIS,PERAK DAN KELANTAN DI SATUKAN DENGAN THAILAND.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai malaysia memberi satu cadangan kepada kerajaan thailand supaya negeri ini di satukan dengan thailand seperti tahun 1782 masihi,semasa pemerintahan king chulalongkorn datang ke negeri kedah balai besar,Apabila kedah berpisah dengan siam nama di ambil phaya cerai buri ataupun gunung jerai.Bagi pandangan saya Kedah,Perlis,Perak dan Kelantan adalah negara siam atau thailand jika hendak ikut sejarah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin