Selasa, 21 September 2010

RAKYAT INDONESIA HARUS MEMAHAMI UNDANG-UNDANG MALAYSIA.

Saya sebagai rakyat malaysia berasa dukacita kerana sekelompok rakyat indonesia dengan berani membakar bendera malaysia serta membaling najis,Rakyat Indonesia tidak harus mengambil tindakan seperti ini kerana hubungan diplomatik kurang baik.Kita sebagai serumpun harus mempereratkan silatul rahim antara kedua-dua negara.Sepatutnya rakyat indonesia harus memahami undang-undang negara malaysia.Bagi pendapat saya rakyat indonesia harus berterima kasih kepada kerajaan malaysia kerana banyak memberi sumbangan kepada rakyat indonesia yang menerima musibah seperti tsunami,mangsa gempa bumi dan lain-lain lagi.Rakyat indonesia harus memahami undang-undang malaysia dan menghormati serta adat di malaysia.Bagi pandangan saya sekiranya rakyat malaysia membakar bendera indonesia bagaimana perasaan rakyat indonesia?.Sepatutnya rakyat indonesia boleh memahami dan boleh berfikir dengan sendiri.Jika di thailand sesiapa yang membakar bendera hukuman adalah lebih berat lagi berbanding dengan malaysia rakyat indonesia beruntung kerana kerajaan malaysia boleh bertolak ansur.Rakyat indonesia harus bersyukur kepada kerajaan malaysia kerana banyak memberi bantuan kepada kerajaan indonesia.Rakyat Indonesia tidak harus membakar bendera malaysia kerana malaysia banyak memberi sumbangan kepada kerajaan indonesia.Sebagai negara asean harus mempereratkan lagi hubungan antara negara-negara seperti Thailand,Indonesia,Malaysia,Myanmar,Laos,Filipina,Brunei dan Kemboja.Indonesia sebagai anggota negara asean harus mempereratkan lagi hubungan diplomatik dengan Malaysia kerana keturunan indonesia yang berada di selatan adalah asal indonesia seperti rakyat thai yang berketurunan malaysia di utara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin