Jumaat, 4 Jun 2010

RAJA ADALAH LAMBANG KEDAULATAN NEGARA DAN AGAMA.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai dapat memberi sokongan sekiranya raja tiada maka negara akan hancur.Raja adalah lambang negara dan ketua agama,seperti thailand,brunei dan lain-lain negara.Bagi pandangan saya raja adalah ketua negara dan agama.Di Malaysia yang di pertuan agong agama rasmi islam,Thailand King bhumibol agama rasmi buddha,Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai berasa gembira kerana raja adalah memeliahara rakyat dan agama.Bagi saya cina memang kurang ajar kerana cina memang tidak tahu adat serta budaya dan tidak menghormati raja seperti contoh di thailand.Bagi saya sepatutnya masyarakat cina harus menghormati adat,budaya,bahasa dan raja.Saya sebagai rakyat hanya memberi satu teguran kepada umum.Raja adalah lambang negara dan agama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin