Isnin, 23 Ogos 2010

HARAMKAN TELEPHONE BIMBIT DAN BOLEH MEROSAKKAN MINDA ANAK-ANAK MUDA MASA KINI.

Saya sebagai rakyat ingin memberi satu pendapat kepada pihak berkuasa supaya dapat mengharamkan telephone bimbit yang mempunyai kamera kerana ia boleh merosakkan minda anak-anak muda sekarang terutamanya remaja masa kini,boleh menonton filem lucah dan sambil merakam agenda sesuatu perbuatan yang tidak sopan.Saya berharap kepada pihak kementerian supaya dapat mengambil satu tindakan yang boleh menghalang perbuatan yang kurang sopan terutamanya gambar lucah.Agar mengambil satu iktibar kepada semua lapisan masyarakat satu malaysia untuk menghalang tayangan gambar lucah melalui handphone.Pihak kementerian harus memainkan peranan yang sangat penting terutamanya anak-anak generasi muda yang leka menonton gambar negatif melalui handphone kamera digital.Pihak kementerian harus mengambil langkah yang sangat penting terutamanya anak bangsa melayu.Saya sebagai rakyat hanya memberi satu pandangan terpulang kepada pihak kementerian sama ada mahu menerima atau tidak.Saya amat membimbangkan anak-anak muda ini kerana merekalah yang boleh menjadi harapan untuk negara.Saya sungguh hairan anak-anak bangsa melayu kebanyakkan menjadi pencuri,merogol,melihat bahan lucah,membuang bayi yang tidak berdosa ini berbanding dengan bangsa yang lain terutamanya cina,kebanyakkan semua anak melayu kita yang menjadi tidak tentu hala seperti merokok,minum arak,merogol,membuang bayi dan lain-lain.Jestru itu saya juga meminta kepada kerajaan supaya mengambil perhatian yang serious mengenai isu masalah ini.jika tidak ia akan merebak dan boleh merosakkan minda anak-anak muda terutama pelajar sekolah rendah,saya juga berharap supaya pihak kementerian dapat menghalang tayangan gambar lucah melalui handphone.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin