Jumaat, 30 April 2010

THAKSIN HARUS DI BERI HUKUMAN YANG SETIMPAL.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam mengutuk tindakan thaksin yang melampui batas terhadap raja thailand,bagi pandangan saya thaksin harus di beri tindakan sewajarnya kerana dialah yang berpunca pertelingkahan antara sesama rakyat thailand,thaksin adalah seorang pembelot negara thailand,seharusnya pihak kerajaan thai mengambil tindakan yang lebih tegas lagi.Bagi saya thaksin harus di tangkap dengan hukuman yang setimpal.Bagi pandangan saya rakyat thai harus di beri perhatian kepada pucuk kepimpinan baru iaitu abhisit perdana menteri thailand yang baru di lantik oleh raja thailand.Saya juga berdoa supaya negara thai aman dan damai seperti di malaysia tidak mempunyai sifat perkauman dan agama.Rau Rak Nai Luang.Saya juga bersimpati kepada orang yang tidak berdosa menjadi mangsa kekejaman baju merah,harta benda musnah,ekonomi merosot bagaimana masa depan thai untuk menerajui negara thai pada masa akan datang sekiranya berlaku pergaduhan sesama rakyat dan bangsa thai sendiri.Bagi pandangan saya semasa pemerintahan era plaek pibulsongram jeneral tentera thai banyak memberi sumbangan kepada rakyat thai,pibulsongram tidak memberi muka keepada bangsa cina semua di ajar dalam bahasa thai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin