Jumaat, 30 April 2010

PEMBUANGAN BAYI SEMAKIN MENJADI-JADI DI MALAYSIA.

Saya sebagai rakyat sangat prihatin masalah pembuangan bayi di malaysia,Apakah dosa bayi ini?.bagi saya tidak sepatutnya berlaku kes pembuangan bayi di sebabkan ibunya kerana mengelak dari tingkah lakunya sanggup membuang bayi di tandas,kotak,tong sampah dan lain-lain.Bagi pandangan saya seorang ibu yang tidak takut kepada dosa,Sebagai manusia harus berfikiran yang rasional sekiranya anak yang di lahirkan adalah anak luar nikah berikan kepada Jabatan kebajikan Masyarakat mereka boleh memliahara bayi ini dengan baik.Bagi saya haiwan pun tahu kasih sayang kepada anaknya sebagai manusia tidak tahu nilai kasih sayang kepada anaknya.Di dunia boleh lepas tapi di akhirat tidak akan terlepas akan di terima balasan nanti.Zaman sekarang ibaratkan zaman jahil membuang bayi tidak tahu nilai bayi yang allah kurniakan kepada hambanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin