Selasa, 28 September 2010

CARA SEMBAHYANG.

Allahu Akbar

Maksudnya: Allah Maha Besar

Angkat kedua-dua tangan ke paras telinga sambil itu bertakbir seperti di ataRabbighfirli warhamni wajburni warfa'kni warzuqni wahdini wa'afini wa'kfu 'anni.
Maksudnya: Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku, perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah akus
Subhana rabbiayal a'kla wabihamdih (3 Kali).
Maksudnya: Maha Suci Tuhanku yang Maha Mulia dengan sifat kepujiannya.


Kedua tangan paras lantai, dahi juga hendaklah berkeadaan seperti di sebelah.


KEMUDIAN LAKUKAN DUDUK ANTARA DUA SUJUD

Rabbana lakalhamdu.
Ertinya: Ya Tuhan kami, Bagimu segala puji.

* Rabbana lakalhamdu mil assamawati wamil ardhi wamil a'maasyita min syai i'nba'du.(Ya Tuhan kami, bagimu segala puji seisi langit dan bumi dan sebanyak yang Engkau kehendaki).



Allahu Akbar

Maksudnya: Allah Maha Besar
Teruskan dari kedaan diatas menuju sujud yang pertama.

Sami'allahu liman hamidah.

Maksudnya: Allah mendengar orang yang memujinya.


Angkat kedua-dua tangan ke paras telinga dan baca ayat diatas.


Allahu Akbar
Maksudnya: Allah Maha Besar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin