Khamis, 9 September 2010

KERAJAAN MALAYSIA HARUS MEMAINKAN PERANAN YANG SANGAT PENTING TERHADAP PERKERJA ASING YANG DATANG KE MALAYSIA.

Kemasukan perkerja asing ke malaysia semakin menjadi-jadi telah mengundang pelbagai masalah besar yang membimbangkan kita sebagai rakyat malaysia.Antara masalah yang begitu berleluasa sekarang ialah pekerja asing yang datang ke negara kita,menyebabkan berlakunya jenayah seperti pembunuh,rogol,mencuri dan peragut.Cuba pihak yang berwajib lihat seperti contoh negara thailand,Amerika,Britain dan lain-lain negara tidak mengambil perkerja asing ke negara mereka.Sebagai Kerajaan sanggup menerima perkerja asing datang ke malaysia tidak kira sama ada kelulusan yang tinggi atau tidak,kerajaan sanggup menerima warga negara asing datang ke malaysia untuk berkerja di negara ini.Sebagai menteri harus memikir masa depan anak tempatan bukan warganegara asing.Sepatutnya menteri harus bertanggungjawab kepada rakyat satu malaysia di utamakan anak tempatan dahulu,Bagi pandangan saya sebagai rakyat malaysia sepatutnya kerajaan harus memandang serious mengenai masalah pekerja asing yang datang ke malaysia.
Adakah kerajaan malaysia sanggup melihat anak tempatan tidak mempunyai peluang pekerjaan?.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin