Khamis, 13 Mei 2010

KERAJAAN THAI MENGAMBIL 4 WILAYAH PERLIS,KEDAH,PERAK,KELANTAN DI NAUNGAN THAI.

Saya sebagai rakyat thai malaysia bercadang supaya kerajaan thai mengambil 4 wilayah iaitu Kedah,Perlis,Perak dan kelantan di satukan dengan kerajaan thai,Bagi pandangan saya pada tahun 1782 telah pun bermula pada era pemerintahan siam di kedah.Jika di ikut peta kedah,perlis,perak dan kelantan adalah thai punya.Bagi pandangan saya kerajaan thai harus mengambil 4 wilayah dan di satukan di bawah naungan thai,seperti pulau batu putih di johor adalah singapura.Bagi pandangan saya memang seronok sekiranya di satukan dengan kerajaan thai ada kebebasan untuk bersuara,parabola dan lain-lain lagi.sekiranya duduk naungan malaysia tidak boleh kebebasan.saya berdoa kepada tuhan semoga dapat semula 4 wilayah di satukan dengan thai.Sekiranya kerajaan thai mengambil 4 wilayah sekurang-kurangnya tidak ada perkerja asing yang berkerja di malaysia.Thai adalah negara demokrasi,kebebasan bersuara dan tidak mengambil perkerja asing yang berkerja di semanjung thailand,kerajaan thai penting anak tempatan.Semoga pada tahun yang akan datang mudah-mudahan kerajaan thailand dapat mengambil balik keempat-empat negeri ini di bawah naungan kerajaan thailand.

1 ulasan:

  1. kebodohan kamu terserlah kat sini....sapa ckp kedah,perlis,perak dan kelantan asalnya adalah kepunyaan thai?? Kamu sedar ke x yg asalnya selatan thai skrng bukan kepunyaan thai?? Pernah belajar sejarah ke x?? Pernah belajar tentang Langkasuka? Negara yg dijajah siam....pernah belajar mcmmana perjanjian Inggeris / Siam yg suka hati memecahbelahkan selatan thai skrng dgn utara tanah melayu?? Banyak lg nak ckp....tp x guna rasanya...kalau nak berdebat ngan org yg x tau sejarah...tp berlagak tahu pasal sejarah....Nak membanggakan diri sbg org thai... pergi belajar dulu mcmana bangsa siam ni meng "siam" kan selatan thai skrng ni...

    Sir Kon
    sirkon7@gmail.com

    BalasPadam


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin