Jumaat, 28 Mei 2010

YALA,PATTANI,NARATHIWAT SETIAP BULAN DI BUNUH DAN CEDERA.

Saya sebagai rakyat thai malaysia berasa simpati terhadap nasib di Yala pada setiap bulan mendengar kematian yang tidak berdosa,Saya sungguh terasa terharu nasib keadaan di thailand.Semasa perdana menteri malaysia Datuk seri Dr mahathir memberi cadangan kepada perdana menteri thailand Thaksin memberi autonomi kepada wilayah selatan thailand untuk memajukan ekonomi di selatan,di sebabkan thaksin tidak memberi autonomi kepada selatan thailand,thaksin mengatakan kepada perdana menteri malaysia Dr Mahathir mencampuri negara thailand.Bagi pandangan saya Thaksin harus di tembak atau di hukum kerana meracun negara thailand kerana merosakan harta benda serta tidak menghormati kepada raja thailand.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin