Isnin, 10 Januari 2011

CITA-CITA NARONGCHAI ANUPONG.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai saya berbangga saya adalah anak thai.Jadi di sebab itulah saya memang berbangga jika ada peluang saya hendak hantar anak saya ke sekolah thai dan mendapat pendidikan di thailand.Anak saya akan masuk universiti king chulalongkorn.Justeru itu saya akan mati di bumi thailand.Saya amat berbangga kerana saya juga boleh menyanyi lagu kebangsaan thai dan juga lagu raja thailand.Jika ada peluang saya akan memberi didikan kepada anak saya menjadi seorang jeneral tentera thailand pada suatu masa nanti.Di depan rumah saya pun ada bendera thai sebagai meraikan negara gajah putih,negara asal usul tok nenek saya punya negara gajah putih.Jika boleh saya berdoa kepada tuhan supaya dapat dimakbulkan oleh tuhan dapat di beri hidayah kepada hambanya dan dapat cita-citanya menjadi warganegara thailand,mati di sana dan menghantar anak sekolah di thailand.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin