Rabu, 8 Disember 2010

ADAKAN SEJARAH DI PERINGKAT SEKOLAH RENDAH ATAU MENENGGAH.

Saya sebagai rakyat malaysia memberi satu cadangan kepada kerajaan malaysia supaya adakan pelajaran sejarah di peringkat sekolah rendah dan menenggah.Di sebabkan anak-anak muda sekarang tidak mengetahui sejarah dan lupa,sepatutnya kerajaan sejak dulu lagi adakan pelajaran sejarah di peringkat sekolah rendah.Bagi saya anak-anak muda sekarang tidak tahu mengenal sejarah bagaimana bangsa cina dan masyarakat india boleh datang ke tanah melayu?.Bagi pandangan saya cina tidak mengetahui sejarah tanah melayu,Sebab itu cina hendak menghapus kuota orang melayu.Sepatutnya cina boleh memahami keadaan situasi masyarakat melayu,Sepatutnya masyarakat cina tidak boleh mengeluar kata-kata yang boleh tersinggung perasaan orang melayu.Kita sebagai rakyat satu malaysia mesti di satukan dengan antara satu sama lain tidak boleh ada mempunyai perasaan dendam dan sebagainya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin