Ahad, 26 Disember 2010

HIMPUNAN DOA

DOA BANGUN TIDUR


Ertinya:Segala puji bagi Allah yang menghidupkan kami sesudah mati (tidur) kami dan kepadaNya kami kembali


DOA SESUDAH BERSUCI


Ertinya:Ya Allah! Sucikanlah hatiku daripada nifaq (pura-pura Islam) dan peliharalah kemaluanku dari perbuatan yang keji


DOA APABILA BERWUDUK


Ertinya:Dengan nama Allah yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang. Segala Puji bagi Allah yang menjadikan air itu suci


DOA APABILA BERWUDUK


Ertinya:Dengan nama Allah yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang. Segala Puji bagi Allah yang menjadikan air itu suci

DOA KETIKA MENCUCI MUKA SESUDAH NIAT


Ertinya:Ya Allah, beri cahaya wajahku pada hari bercahaya muka-muka orang mukmin dan hitamnya muka-muka orang kafir

DOA KETIKA MENCUCI TANGAN KANAN


Ertinya:Ya Allah! Berikanlah kepadaku kitab dari sebelah kanan dan hitunglah amalanku dengan perhitungan yang mudah
DOA KETIKA MENCUCI TANGAN KIRI


Ertinya:Ya Allah, aku berlindung denganMu dari menerima kitab amalanku dan sebelah kiri atau dari sebelah belakang

DOA KETIKA MENYAPU KEPALA


Ertinya:Ya Allah! Halangilah rambutku dan kulitku dari api neraka

DOA KETIKA MENCUCI KAKI KANAN


DOA KETIKA MENCUCI KAKI KIRI


Ertinya:Ya Allah! Janganlah Kau gelincirkan kakiku di atas titan yang lurus
DOA SESUDAH WUDUK


Ertinya:Aku naik saksi bahawa tiada Tuhan melainkan Allah, tiada sekutu bagiNya, dan aku naik saksi bahawa Nabi Muhammad itu hamba dan utusanNyaYa Allah! Jadikanlah aku dari golongan orang-orang yang ahli taubat dan jadikanlah aku dari golongan orang-orang yang bersuci dan jadikanlah aku dari golongan orang-orang soleh.



Ertinya:Ya Allah! Tetapkanlah kedua kakiku di atas titian yang lurus


Ertinya:Segala puji bagi Allah yang mengembalikan roh kepadaku dan menyihatkan jasadku

DOA MASUK TANDAS


Ertinya:Dengan nama Allah, Ya Allah sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari kejahatan syaitan-syaitan

DOA KELUAR TANDAS


Ertinya:Segala puji bagi Allah yang telah menghilangkan apa yang menyakitkan aku dan menyihatkan diriku


DOA SESUDAH WUDUK


Ertinya:Aku naik saksi bahawa tiada Tuhan melainkan Allah, tiada sekutu bagiNya, dan aku naik saksi bahawa Nabi Muhammad itu hamba dan utusanNyaYa Allah! Jadikanlah aku dari golongan orang-orang yang ahli taubat dan jadikanlah aku dari golongan orang-orang yang bersuci dan jadikanlah aku dari golongan orang-orang soleh.



DOA KETIKA MEMAKAI PAKAIAN


Ertinya:Dengan nama Allah, Ya Allah! Aku minta kepada Engkau dari kebaikan pakaian ini dan kebaikan apa yang ada padaNya. Dan aku berlindung kepada Engkau dari kejahatan pakaian ini dari kejahatan apa yang ada padanya.


DOA KETIKA MENANGGALKAN PAKAIAN DARI BADAN


Ertinya:Dengan nama Allah yang tiada tuhan selain dari Dia
DOA SESUDAH AZAN & IQAMAH


Ertinya:Ya Allah! Tuhan ini seruan yang sempurna dan solat yang didirikan, berilah Nabi Muhammad perantaraan dan keutamaan, dan tempatkan beliau pada tempat yang terpuji yang telah Engkau janjikannya. Sesungguhnya Engkau tidak akan memungkiri janji.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin