Ahad, 29 Mei 2011

KERAJAAN MALAYSIA MENZALIMI RAKYAT SERTA TINDAS RAKYAT.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai memberi satu mukadimah saya kepada kerajaan malaysia tidak mempunyai sikap terhadap rakyat malaysia.Jika hendak ikutkan di dalam kitab AL-Quran telah sebut bahawasanya hadis tersebut telah menerangkan akan datang suatu masanya nanti para pemimpin selalu membuat dusta penipu peraturan atau menyuruh rakyatnya mentaati peraturan tapi mereka sendiri sering melakukan kesalahan.Bahkan para pemimpin melanggar peraturan tersebut.Mereka juga melakukan perkara-perkara yang tidak di setujui oleh rakyatnya.Bagi pandangan saya penerangan di atas adalah benar seperti contoh kerajaan hari ini terlampau menzalimi rakyat seperti contoh barang naik harga yang melambung tinggi,pemimpin menipu rakyat,makan duit rakyat dan sebagainya.Saya tidak menuduh sesiapa pun.Bagi saya apa yang hadis sebutkan tadi memang benar seperti contoh kemahuan kuat untuk mencapai kedudukan politik kemudian terjadinya  kediktatoran di kalangan rakyat untuk berusaha dengan cara apa pun dalam mencapai apa yang diinginkan dengan cara memakai wang,pujuk dan janji-janji kata yang manis kepada rakyat.Jadilah pemimpin diktator dalam pemerintahan yang cukup menzalimi kepada rakyatnya.Apabila menang dalam sesuatu parti suara rakyat tidak di hiraukan lagi.Apa yang rakyat cakap tak di layan selain  dari pada itu tidak mengambil peduli.Bagi pandangan saya apa yang hadis sebut adalah benar dan tepat sekali.Bagi saya apa yang cerita ini adalah benar sekali.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin