Khamis, 22 Mac 2012

ADAKAN BOMBA SUKARELA KHAS UNTUK ANAK-ANAK MUDA YANG TIDAK MEMPUNYAI PELUANG PEKERJAAN

Saya sebagai seorang cucu pengarah bomba kedah/perlis memberi cadangan saya kepada kerajaan supaya adakan bomba sukarela di malaysia.Apa yang saya lihat sekarang kebanyakkan bomba sukarela cina jadi  bomba sukarela melayu pun ada juga.Bagi pandangan saya sekiranya ada bomba sukarela di malaysia anak-anak muda pun boleh dapat mempelajari dalam sesuatu bidang kebombaan justeru itu kerajaan malaysia dapat memberi elaun kepada pelatih-pelatih bomba sukarela seperti askar wataniah.Pada pendapat saya sekiranya ada bomba sukarela di malaysia anak-anak muda yang tidak mempunyai peluang pekerjaan mereka tidak terjerebak dengan gejala negatif.Bagi saya malaysia adalah salah satu negara yang maju dan berteknologi dari serantau asian.Sekiranya malaysia di tubuhkan bomba sukarela kebanyakkan jenayah dapat di kurangkan di negara malaysia.Sepatutnya kerajaan malaysia memperuntukkan pembangunan serta kereta bomba sukarela di kampung.Saya berharap agar kerajaan malaysia dapat menerima cadangan saya kepada kerajaan malaysia.Bagi saya umur adalah bebas seperti bomba sukarela cina bebas tidak mengira had umur.Saya berharap agar Dato Wan selaku ketua pengarah bomba malaysia dapat menerima cadangan saya ini kepada anak-anak muda yang tidak mempunyai peluang pekerjaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin