Jumaat, 23 Mac 2012

MANSUHKAN HUKUMAN GANTUNG.

Saya sebagai rakyat malaysia memberi cadangan kepada kerajaan malaysia supaya hukuman gantung di mansuhkan gunakan hukuman yang setimpal dengannya.Bagi saya hukuman gantung adalah sangat zalim,Gunakan hukuman yang boleh tidak mengakibatkan pesalah di gantung.Pada pandangan saya hakim sepatutnya memberi penjara seumur hidup atau kanun keseksaan.Sepatutnya kerajaan malaysia memansuhkan hukuman gantung gunakan kaedah yang baru.Apa yang saya lihat di luar negara tidak menggunakan hukuman gantung mereka menggunakan penjara seumur hidup atau seksaan.Saya berharap agar kerajaan malaysia dapat menerima cadangan saya kepada kerajaan malaysia dan sistem penghakiman.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin