Selasa, 19 Februari 2013

YAHUDI MENAKLUK DI NEGARA MALAYSIA

Banyak blog-blog menceritakan kelebihan orang-orang Yahudi  yang menguasai pelbagai bidang di atas muka bumi ini. Anda boleh melihat pelbagai blog yang ketaksuban tentang orang-orang Yahudi.Mereka kagum malah ada yang ingin menjadi atau mengikut cara hidup seperti mereka dalam bab makanan dan lain-lain.
Beberapa kajian telah dibuat ke atas Bangsa Yahudi namun,mereka terutama orang-orang Islam percaya tentang kajian oleh Stephen Carr mengenai bagaimana proses ‘kebijaksanaan’ Yahudi itu bermula. Menurut kajian Dr Stephan, apabila kaum wanita Yahudi (si ibu) mengandung, si lelaki (ayah) dan ibu tadi akan membeli buku matematik, menyanyi dan bermain piano dan sebagainya anda boleh rujuk di carian google.Hampir semua artikel mengenai kebijaksaan bangsa  Yahudi  diambil oleh orang-orang Islam dari artikel tersebut lalu disebar tentang kehebatan kenapa/mengapa- bangsa yahudi bijak dan pintar.
Amat kesian sekali,mereka tidak pernah ingin mempelajari sejarah bangsa yahudi ini didalam Al Quran sebaliknya mereka lebih percaya  kajian Dr Stephen Carr .Tahukah  anda,Ketua Saintis Prof  Dr Maurice Bucaille? Yang mengetuai penyelidikan penemuan mayat firaun setelah Francisco Mitra menjadi Presiden Perancis pada 1981. Beliau memeluk agama Islam setelah mengetahui  sebab-musabab mengapa mayat firaun tidak lupus di laut mati (Dead Sea). Setelah puas berusaha menggunakan pelbagai kaedah sains dan merujuk semua kita-kitab agama termasuk Taurat akhirnya,menemui  jawapan melalui Al Quran .Bangsa Yahudi yang kononnya pandai & cerdik  tidak mempunyai jawapan kepada persoalan tersebut.Sedangkan tuhan mereka Nabi Musa ( kepercayaan mereka)adalah watak utama kejadian firaun mati ditelan oleh laut ketika mengejar Nabi Musa.Sila rujuk Al Quran untuk jawapan kepada mengapa jasad firaun (kisah Nabi Musa) tidak luput sedangkan jasad firaun yang lain sebaliknya.

Kisah Tentang Kehebatan Dan Kebijaksaan Bangsa Yahudi

Berbalik  tentang kehebatan dan kebijaksaan orang-orang Yahudi  yang disebarkan oleh di blog-blog orang Islam.Jika jawapan kisah mayat firaun yang berabad-abad tahun tidak reput ini dapat dijawab oleh Al Quran begitu juga mengenai Bangsa Yahudi ini. Allah perjelaskan dengan nyata dan terang tentang mereka di dalam Al Quran. Sebenarnya anda tidak perlu kepada ahli sains atau sesiapa untuk menerangkannya. Segalanya ada di dalam Al Quran. “kami turunkan kepadamu Al-Quran menjelaskan tiap-tiap sesuatu”(Quran 16:89 ).
Sejarah para nabi sendiri  memberitahu kepada kita,sememangnya dikalangan nabi yang ramai adalah dari bangsa Yahudi,mengapa mesti anda pelik jika Bangsa Yahudi kini adalah yang menguasai dunia? Tentang bagaimana bangsa ini bijaksana atau cerdik secara tak langsung bangsa ini juga adalah terkaya atau bilion+air rasanya itu bukan persoalan kerana telah diberitahu oleh Allah didalam Al Quran bahawasanya mereka itu setamak-tamak manusia kepada hidup melebihi loba orang-orang kafir musyrik(Quran 2:96). Ini bermaksud,jika anda teramat kaya atau hauskan kekayaan atau tamak dunia tahap melampau sekalipun telah Allah perjelaskan tidak akan dapat mengatasi ketamakan bangsa Yahudi ini.
Kesimpulannya, sekiranya mereka(orang-orang Islam) itu berpegang teguh atas nasihat Nabi Muhammad SAW agar berpandukan kepada Al Quran dan sunnah,tidak mungkin mereka kagum ke atas Bangsa Yahudi kerana Allah telah memberitahu kepada kita ! Malah jauh sekali cuba mengikut jejak gaya hidup orang-orang Yahudi itu, tidak kira dari segi makanan atau apa juga gaya hidup sekalipun kerana Allah telah mengatakan pada diri Rasulullah itu contoh ikutan yang baik (Quran 33:21).Maka itu hiduplah kita dalam cara Islam yang disuruh Allah. Tentang cara makan atau apa jua gaya hidup sekalipun bukanlah mereka pandai sebaliknya kita sendiri telah menjauhkan diri dari sunnah Nabi muhamad SAW bawakan.Tetapi jika anda masih ingin mengikut jejak mereka,gaya hidup mereka,ketamakan mereka maka oleh itu anda telah menjayakan maksud hadis ini.
Daripada abu sa’id al-khudri ra: “bahawasanya rasulullah saw bersabda: “kamu akan mengikut jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke dalam lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka”. Sahabat bertanya: “ya rasulullah! Apakah Yahudi dan nashrani yang kau maksudkan?. Rasulullah saw menjawab, :”siapa lagi kalau bukan mereka”. Hadith riwayat muslim (hadis sahih).

Bukan Salah Bangsa Yahudi Itu Sendiri

Adakah  Islam itu tidak pernah mengajar gaya hidup yang baik? Ini menunjukkan kita telah jauh dari agama sehingga tidak nampak malah mencari jauh disana. Bukan bangsa Yahudi yang hebat tapi kita sendiri yang membuta tuli percaya kajian ini sedangkan Dr stephen Carr Leon  tidak pernah wujud 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin