Selasa, 9 Jun 2015

MENAIKKAN TARAF BALAI BOMBA DI NEGERI KEDAH.

Saya sebagai seorang cucu kepada mantan penguasa bomba kedah/perlis memberi cadangan saya kepada kerajaan malaysia supaya menaikan taraf balai bomba di negeri kedah.Apa yang saya lihat sekarang balai bomba tidak mencukupi sepatutnya kerajaan malaysia perlu menambahkan lagi balai bomba di seluruh malaysia,Walaupun balai bomba sudah ada seperti Alor setar,Jalan raja,Sungai Petani,Kuala Nerang,Jitra,langkawi,Baling,Tikam Batu,Guar Cempedak,Gurun,Sik,Bukit Kayu Hitam,Serdang,Kulim,Kulim Hi Tech Park dan Yan manakala balai bomba yang belum mempunyai iaitu Hosba,Kerpan,Bandar Baharu,Kodiang,Ayer Hitam,Napoh,Teloi Kanan,Padang Kerbau,Merbok,Jerlun,Kurong Hitam,Guar Kepayang,Junjong,Sedim,Pulai,Jeneri,Kuala Ketil dan Padang Serai.Bagi pandangan saya sepatutnya kerajaan malaysia perlu menambahkan balai bomba untuk memudahkan kepada penduduk di luar kawasan bandar sekiranya berlaku kecemasan.Sekiranya kerajaan malaysia menambahkan balai bomba di negeri kedah sekurang-kurangnya menambahkan lagi bilangan ahli-ahli bomba bantuan yang akan di laksanakan pada masa yang akan datang.Apa yang saya berikan cadangan ini adalah untuk kebaikan kepada semua penduduk di negeri kedah dan seluruh malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin