Rabu, 10 Jun 2015

USIA 55 TAHUN PATUT SUDAH BERSARA DAN TIDAK PERLU 60 BARULAH BERSARA.

Saya sebagai rakyat malaysia memberi cadangan saya kepada kerajaan malaysia celaka ini supaya pekerja usia 55 tahun sudah sampai masanya untuk pencen dan berehat di rumah,sepatutnya sudah sampai masanya dan sesuai dengan seorang pekerja usia 55 tahun untuk bersara dari jabatan kerajaan mahupun swasta.Bagi pandangan saya sepatutnya pihak cuepacs dan kerajaan malaysia sepatutnya memberi peluang kepada generasi muda yang tidak mempunyai pekerjaan yang tetap sekiranya kerajaan malaysia memberi peluang kepada generasi muda ramai anak-anak muda boleh memohon jabatan kerajaan ataupun swasta tidak sepatutnya kerajaan malaysia membuat undang-undang seperti ini kerana generasi muda mahu berkerja dan di beri peluang kepada anak-anak muda pada masa yang akan datang sekiranya di beri peluang kepada usia 60 tahun tidak bermakna kerana anak-anak muda kita tidak mempunyai peluang pekerjaan.Bagi saya sepatutnya kerajaan malaysia celaka dan haram jadah mahu memikir masa depan anak-anak muda.Apa yang saya lihat sekarang kebanyakan semua usia 60 tahun baru pencen manakala usia muda tidak mempunyai peluang pekerjaan yang baik,Pada pendapat saya sepatutnya jabatan perdana menteri mahu memikir masa depan anak-anak muda yang tidak mempunyai peluang pekerjaan yang tetap sepatutnya semua jemaah menteri patut berfikir masa depan anak-anak muda yang tidak mempunyai peluang pekerjaan yang tetap.Bagi pandangan saya sepatutnya kerajaan malaysia sudah sampai masanya usia 55 tahun patut sudah bersara tidak perlu masa usia 60 tahun barulah bersara dan di beri peluang kepada anak-anak muda kita ini yang tidak mempunyai pekerjaan yang tetap fikir-fikirlah kerajaan malaysia celaka ini jangan kepentingan periuk nasi sendiri ingatlah sama kepada semua anak-anak muda.Apa yang saya lihat sekarang kerajaan malaysia celaka memang tak guna dan tidak memikir nasib anak-anak muda yang tidak mempunyai peluang pekerjaan sepatutnya pihak kerajaan mahu mansuhkan umur 60 tahun bersara dan di gunakan seperti mana era 60 an umur 55 tahun memang sudah bersara dan rehat di rumah.Saya menyeru kepada semua masyarakat satu malaysia marilah kita bersuara kepada kerajaan malaysia supaya kerajaan malaysia dapat menerima cadangan daripada kita semua demi anak-anak kita semua.Kita lihatlah sendiri kerajaan malaysia celaka dan haram jadah ini memerintah negara malaysia hanya kepentingan diri sendiri sahaja manakala rakyat tidak ambil peduli manakala anak-anak muda tidak di hiraukan lagi.Pada pendapat saya semua sama sahaja tidak kira parti kerajaan ataupun pembangkang masing-masing kepentingan politik itulah saya cakapkan kepada anda semua celaka,barua,musibat,puki mak kerajaan,butuh dan haram jadah kerajaan malaysia celaka ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin