Rabu, 29 April 2015

TUN MAHATHIR AKAN BANTU PAKATAN RAKYAT.

Mahathir nampaknya memang tak kesorangan apabila Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa menegaihkan Pakatan Rakyat PR memberi jaminan kepada bekaih Perdana menteghi tu bagi bersama-sama membantu beliau menjatuhkan kepimpinan Perdana menteghi, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak. Husam turut memuji tindakan Tun Mahathir yang sangat berani buat pendedahan salah laku Najib dalam menguruihkan pentadbiran Kerajaan Persekutuan khususnya isu penyelewengan 1Malaysia Development Berhad 1MDB .

Tegaih Husam lagi, setiap isu yang dibangkitkan Tun Mahathir mempunyai fakta-fakta kukuh dan ia bukan satu tuduhan kosong untuk menjatuhkan Najib semata-mata. Beliau menyifatkan tindakan hat sama dok habaq tadi adalah satu perkara yang perlu disokong bagi memastikan pentadbiran Kerajaan Persekutuan bebaih daripada sebarang penyalahgunaan kuasa. Kunci isu 1MDB adalah salah guna kuasa yang menghasilkan hutang besaq yang akan ditanggung oleh negara dengan melepaihkan individu terlibat.

ni bukan isu pertama seumpamanya bagi negara kita. PKFZ, Perwaja, BMF dan lainnya telah berlaku dan merosakkan sejumlah besaq kekayaan negara. kalau kita izinkan ia berlalu tanpa kena tegoq, satu demi satu penyelewengan sepertinya akan berulang dan berulang. Bukankah tu satu kemungkaran? Ataih dasaq tu, awat tak kita membantu Tun M dalam isu ni, katanya dalam satu kenyataan.

Menurut beliau, sekiranya cita-cita PR menguasai Putrajaya pada Pilihan ghaya Umum ke-14 PRU14 berjaya dilaksanakan, pakatan bercita-cita ingin melantik Tun Mahathir sebagai Pengerusi Hisbah bertujuan untuk memantau pentadbiran kerajaan. Ia termasuk Paih, DAP atau PKR kalau depa satu hari nanti berkuasa. Tanpa mekanisme tu, penyalahgunaan kuasa boleh berulang dan rakyat biasa ibarat macam anjin menyalak bukit masa cuba try test memperbetoikannya.

Satu badan ombudsman atau hisbah tertinggi negara? Tun M sebagai pengerusi pertama? cheq sedia menyokongnya, katanya lagi


Mahathir Dapat Sokongan Pakatan Rakyat Untuk Hancoqkan Malaysia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin