Isnin, 17 Mac 2014

KERAJAAN BARISAN NASIONAL DI GELAR SEBAGAI BABI NAJIS.

Saya sebagai rakyat malaysia yang berkerturunan thai mengelarkan barisan nasional sebagai babi najis sepertimana kaum bangsa cina cekik kedarah  makan-makanan yang haram iaitu babi.Kenapa saya gelarkan barisan nasional sebagai babi najis kerana pembohongan kerajaan kepada rakyat satu malaysia sebagai contoh cukai terlalu tinggi,insuran yang terlalu mahal kadar tol yang mahal,parabola tvro tidak di benarkan dan tidak memberi peluang kepada rakyat satu malaysia melihat siaran tv dari luar negara sesiapa yang memakai parabola kena rampas itu apa namanya tak ke zalim ke hanya astro sahaja setiap bulan kena bayar tayangan gambar di ulang.Bagi saya kerajaan barisan nasional adalah penipu dan pembohongan kepada rakyat satu malaysia sahaja,apabila hendak mengundi kepimpinan kerajaan barisan nasional turun ke padang hendak ambil hati kepada semua rakyat bila menang lupa kepada semua rakyat apa kehendak rakyat semua tidak boleh di tunaikan sebagai contoh pas sempadan di beri setahun seperti mana negara thailand,samalah juga dengan isu parabola pada hal semua rakyat malaysia membayar hasil cukai kepada kerajaan malaysia ini tidak di beri kepada orang yang tertentu sahaja manakala rakyat biasa tidak boleh menggunakan cakera parabola di beri keutamaan kepada raja,menteri,hotel dan kedutaan asing.Bagi pandangan saya ini tidak adil kerana ada satu perbezaan taraf kaya dan miskin boleh menggunakan cakera parabola tvro.Pada pendapat saya sepatutnya kerajaan malaysia kementerian penerangan dan komunikasi memberi lesen dengan secara yang sah kepada rakyat satu malaysia.Bagi saya yang mana sokong barisan nasional di gelar sebagai babi najis sepertimana kaum bangsa cina memakan daging yang haram babi samalah dengan barisan nasional memakan makanan yang haram patutlah perangai pun seperti babi haram juga.PKR pula di gelarkan sebagai parti kelentong rakyat asyik kelentong sahaja kepada rakyat malaysia.Bagi pandangan saya semua rakyat bodoh dan buta kayu semua sokong sahaja tidak memikir sama ada parti itu hendak menolong rakyat ataupun tidak,ini tidak hanya sokong sahaja parti mana pun.Pada pendapat saya pas pun semacam juga parti ajaran sesat mengelirukan umat islam konon siapa yang undi pas boleh masuk syurga sesiapa yang tidak mengundi pas masuk kedalam api neraka,sekiranya sokong barisan nasional masuk ke dalam neraka. kalau undi parti ajaran sesat tidak mengapa iaitu pas boleh masuk ke syurga manalah kita tahu sama ada syurga atau neraka semua allah swt yang menentukan tidak semestinya sokong pas dan bn boleh masuk syurga atau neraka.Bagi pandangan saya walaupun saya sebagai rakyat malaysia berketurunan thai semua saya memahami dalam sesuatu perkara,kita lihatlah sebagai contoh negara gajah putih  Yin Luck adik kepada Thaksin Shinwatra abangnya seorang kaya dan sanggup membeli persatuan kelab bola sepak manchester united pada hal rakyat thailand yang susah tidak mahu menolong sanggup membeli kelab bola sepak dengan ratusan ribuan bilion,samalah dengan adik thaksin iaitu Ying Luck sebagai perdana menteri thailand tidak tahu menjalankan tugas di sebab itulah ratusan ribu penunjuk perasaan membenci kepada ying luck sepertimana di malaysia sebagai contoh barisan nasional hanya tipu kepada rakyat dan mengambil duit rakyat tidak kiralah parti mana pun sama ada pkr,dap dan pas.Bagi saya mana-mana parti pun sama juga hanya kepentingan diri-sendiri sahaja.Bagi saya kerajaan babi najis adalah paling tak guna dalam bumi malaysia celaka,haram jadah,butuh,musibat punya kerajaan babi najis ini cekik kedarah duit rakyat malaysia.Pada pendapat saya barisan nasional kena dengan tempatnya di gelar sebagai babi najis kerana barisan nasional hanyalah penting diri sendiri tidak memikir nasib rakyat malaysia dan masalah rakyat malaysia sama ada miskin dan daif.Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan thai saya pun sangat benci barisan nasional tidak memikir masa depan rakyat malaysia.Bagi saya kerajaan malaysia adalah sebuah negara celaka dan musibat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin