Sabtu, 16 Januari 2010

ISU KALIMAH ALLAH HARUS DI JAGA UNTUK MENGGELAKKAN UMAT ISLAM TERPESONG

Saya sebagai rakyat malaysia ingin menyuarakan kepada pihak yang berwajib supaya isu kalimah allah jangan di gunakan di malaysia kerana di malaysia kurang sesuai ,di sebabkan anak-anak muda masa kini yang kurang didikan agama yang secukupnya,berbanding dengan negara Indonesia,Arab dan lain-lain negara mereka bebas menggunakan kalimah Allah,Negara kita ada berpelembagaan dan raja kita harus menyerahkan kepada Yang Pertuan Agung seri Paduka Baginda.Kita tidak boleh membuat undang-undang yang tersendiri seperti contoh membakar gereja kerana boleh menyebabkan perkauman dan harmoni kaum di malaysia,kerana negara kita ada pelbagai kaum etnik sekiranya membakar tempat amal ibadat kurang baik serta tegangan harmoni kaum di malaysia.Saya berharap supaya perkara ini tidak dapat berulang lagi.Kita perlu ingat mengimbas kembali pada 13 Mei berlaku pembunuhan antara cina dan melayu.Justeru itu saya berharap supaya isu kalimah allah tidak di gunakan di malaysia kerana anak-anak muda masa kini yang kurang didikan agama yang secukupnya di sebabkan mudah terpengaruh dengan mubaligh kristian.Kebanyakkan anak-anak muda masa kini memeluk agama selain dari agama islam.Isu kalimah Allah sepatutnya tidak wajar di gunakan di negara malaysia kerana ia boleh keliru dan celaru terutamanya anak-anak muda yang beragama islam.Bagi pandangan saya tidak sepatutnya membakar gereja kerana tempat ibadat,Kita tidak boleh terburu-buru mengambil tindakan sendiri biarlah agung yang mencampuri urusan ini.Agung adalah ketua negara dan ketua agama,Kita sebagai rakyat terserah kepada Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin