Jumaat, 29 Januari 2010

SEPATUTNYA PIHAK BERKUASA MEMBERI KELONGGARAN UNDANG-UNDANG KEPADA RAKYAT KEDUA-DUA NEGARA.

Saya sebagai rakyat malaysia menyeru kepada pihak berkuasa tidak kira sama ada Kastam,Maritim Malaysia supaya dapat memberi kelonggaran undang-undang kepada rakyat kedua-dua negara.Saya sebagai rakyat tidak berpuas hati di atas sikap pihak berkuasa kerana tidak memberi keutamaan kepada rakyat malaysia untuk membeli barangan buatan thailand serta merampas seperti beras pulut,minyak dan lain-lain sepatutnya pihak berwajib harus memberi satu kelonggaran undang-undang yang baru kepada rakyat malaysia dan thailand untuk membeli barangan yang tidak mengenakan hasil cukai.Ini tidak semua di rampas tidak kira sama ada gula,garam dan lain-lain turut di rampas termasuk dengan parabola.Bagi saya sepatutnya pihak berwajib boleh berfikir dengan sebaik-baiknya.Saya berharap supaya pandangan saya dapat diterima dan di ambil perhatian oleh semua pihak.Sepatutnya pihak kastam dan maritim dapat melongarkan peraturan-peraturan kedua-dua negara,supaya rakyat dapat membeli barangan tanpa sebarangan cukai yang tinggi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin