Jumaat, 22 Januari 2010

REMAJA MASA KINI HARUS MEMBERI SEPENUH PERHATIAN KEPADA PELAJARAN

Saya sebagai rakyat malaysia ingin memperbincangkan mengenai isu masalah remaja masa kini tidak mempunyai dispilin terutamanya pelajar melayu.Baru-baru ini saya terbaca di dalam kosmo berkaitan pelajar lelaki dan pelajar perempuan yang bercumbu-cumbuan di kawasan awam.Kemanakah martabat maruah pelajar melayu ini serta tidak mempunyai perasaan malu dan segan.Kita sebagai masyarakat harus mengambil berat mengenai masalah ini supaya dapat di elak perkara yang tidak ingini berlaku.Saya sebagai masyarakat hanya memberi pendapat dan pandangan saya kepada masyarakat satu malaysia.Sebagai seorang pelajar harus memberi tumpuan kepada pelajaran apa yang di beri taklimat oleh guru mata pelajaran,apabila guru mengajar sebagai seorang pelajar memberi tumpuan sepenuh jangan bermain di dalam kelas,ponteng sekolah,ponteng kelas dan lain-lain.Sebagai seorang pelajar mesti mentaat undang-undang sekolah serta guru.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin