Ahad, 31 Januari 2010

KEBANYAKKAN ANAK-ANAK MUDA MASA KINI MUDAH TERJEREBAK DENGAN GEJALA SOSIAL TERUTAMANYA BERBANGSA MELAYU.

Saya sebagai rakyat ingin menyuarakan perbincangan isu yang hangat mengenai masalah remaja masa kini semakin berleluasa dengan adanya merempit,meragut beg,merogol,dadah,judi dan minuman keras(arak).Saya berasa terharu melihat anak-anak muda yang masih bersekolah dengan pakaian seragam sekolah,saya berasa sedih walaupun bukan anak atau adik beradik tapi sebagai rakyat bersimpati mengenai sikap remaja masa kini sanggup merempit bertaruh nyawa demi duit dan sanggup mati,samalah pengedaran dadah demi duit sanggup menjual dadah dengan bayaran yang tinggi dan mahal tidak mengambil peduli adakah perkerjaan ini sesuai atau tidak untuk perkerjaan diri aku?.Remaja masa kini tidak mempunyai fikiran yang rasional dan tidak boleh berfikir sama ada positif atau negatif,asalkan dapat duit gaji mahal dan sanggup menjual sebarangan apa sahaja untuk mewah dan menjadi kaya raya.Bagi saya remaja masa kini mempunyai daya fikiran yang baik serta tidak mudah percaya terpengaruh ajakan rakan-rakan atau orang luar yang tidak di kenali.Kebanyakan remaja masa sekarang anak -anak muda terutamanya bangsa melayu sanggup minum arak,judi,merempit,gangster,menghisap dadah dan lain-lain demi wang walaupun perkerjaan itu sama ada halal atau haram.Cuba kita lihat dan berfikir bangsa yang mana paling ramai di malaysia?.Baru-baru ini saya pergi ke bukit bintang kebanyakkan semua adalah gadis melayu dan beragama islam yang berkerja sebagai GRO,pelacur dan sebagainya,memakai pakaian seksi serta melayan pelanggan,kesemuanya adalah terpengaruh dengan budaya barat dan yang menjadi bos semua adalah berbangsa cina.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin