Sabtu, 30 Januari 2010

MALAYSIA SEBAGAI NEGARA ISLAM.

Saya sebagai rakyat warganegara malaysia ingin menyuarakan kepada pihak yang berkenaan terutamanya kepada Jabatan Agama Islam termasuk kepada menteri-menteri kerana di beri kebebasan dengan adanya disko,kelab malam,karaoke, minum arak secara terang-terangan.Sebagai negara islam mesti mengikut agama islam tidak semestinya ada tempat-tempat yang boleh membawa kemaksiatan,tempat-tempat yang boleh melalaikan seperti disko,kelab malam dan lain-lain tempat lagi.Bagi pandangan saya sepatutnya Malaysia sebagai negara Islam menonjolkan satu tauladan kepada dunia bahawasanya malaysia sebagai agama rasmi dan negara islam.Malaysia sebagai negara islam dan maju bertamadun mesti mengubah undang-undang yang baru.Baru-baru ini saya terbaca di dalam surat khabar kosmo kebanyakkan perempuan pelacur yang menjalankan aktiviti-aktiviti yang tidak bermoral di samping itu ada mengambil kesempatan menjual tubuh secara haram,Bagi saya sepatutnya negara kita sebagai negara islam lebih ketatkan lagi undang-undang yang berat berkenaan dengan syariah islam.Bagi saya sebagai umat islam untuk memberi berkongsi bersama bukan saya hendak kutuk atau mana-mana pihak pun cuma saya memberi pendapat kepada semua satu malaysia untuk kebaikan kita bersama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin