Sabtu, 30 Januari 2010

REMAJA MASA KINI HARUS DI BERI PERHATIAN OLEH IBU BAPA.

Sebagai ibu bapa harus mengambil berat terhadap anak-anak tidak kira sama ada di rumah atau di sekolah,Ibu-bapa harus memainkan peranan yang sangat penting serta mengambil masa untuk melayan anak-anak dan meluangkan masa untuk anak-anak.Sebagai ibu-bapa harus mengambil berat mengenai masalah anak-anak yang suka balik lewat malam serta ponteng sekolah,Sebagai ibu-bapa harus memeriksa beg sekolah sama ada membawa bahan-bahan yang terlarang seperti dadah,rokok,judi,arak dan gambar lucah.Pastikan anak-anak kita tidak terlibat dengan gejala sosial seperti gangster,judi,arak,rokok dan lain-lain.Sekarang semakin menjadi-jadi gejala meragut beg,merogol dan lain-lain.Pada pandangan saya ibu-bapa harus memainkan peranan yang sangat penting bagi mendidik anak seorang yang baik dan berdispilin.Remaja sekarang semakin berani melawan guru serta menconteng kereta guru di sebabkan guru merotan pelajar.Sepatutnya ibu-bapa dan menteri pendidikan harus mengambil perhatian yang serious mengambil satu tindakan seperti membenarkan guru merotan,cuba kita lihat pada tahun 1940an kebanyakan guru-guru boleh merotan pelajar tapi kita sebagai pelajar takut untuk menceritakan kepada kedua orang tua kerana di pukul oleh kedua orang tua di sebabkan kesalahan kita.Sepatutnya menteri pendidikan membenarkan guru merotan pelajar yang bermasalah dispilin sekolah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin