Selasa, 27 Julai 2010

MENGAPA CINA MEMPERTIKAIKAN HAK BUMI PUTERA.

Bagi saya, kita perlu diingatkan tentang warisan Lembah Bujang. Kerana setiap pertikaian dan pertengkaran tentang institusi raja, hak istimewa orang Melayu, ketuanan Melayu, status agama Islam di Malaysia, dan sebagainya, adalah tidak bermakna jika kita tidak mengambil teladan dari tamadun Lembah Bujang. Dan inilah teladannya — lebih daripada seribu tahun dahulu, masyarakat Melayu di Kedah sudah pun tahu bagaimana untuk beradab, bertamadun dan berkawan dengan pelbagai bangsa dari seluruh dunia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin