Isnin, 23 Jun 2014

GAMBAR NABI MUHAMMAD DI LUKIS OLEH KAFIR LAKNAT DAN MUSUH ISLAM.

        Maha Suci Allah yang mensucikan pesuruh-Nya, Muhammad S.A.W. Di Timur Tengah telah dicetak dan diedarkan lukisan seorang pemuda Arab yang didakwa oleh mereka(musuh-musuh Islam) sebagai nabi Muhammad. Lukisan seorang remaja Arab sedang tertawa dengan mulut setengah terbuka dengan memakai serban dan bunga melati di telinga sebelah kanan.


Potret Palsu
        "DARI MANA ASAL USUL LUKISAN YANG DI DAKWA POTRET NABI MUHAMMAD S.A.W ITU?
        Bertahun-tahun gembar tersebut sudah dipasarkan di Iran dan sekitarnya dan dikatakan gambar tersebut merupakan gambar nabi Muhammad S.A.W sewaktu muda. Pada mula penyebarannya, masyarakat Iran menunjukkan rasa suka terhadap gambar tersebut kerana yakin bahawa lukisan terssebut adalah potret Baginda. Lukisan tersebut mendapat permintaan yang tinggi oleh para peniaga kerana sangat laris di pasaran. Mereka telah termakan dengan dakyah musuh-musuh Islam yang mengatakan bahawa gambar tersebut dilukis oleh pendeta Buhaira yang sempat mengiringi Baginda bersama pak ciknya ke negeri Syam.
        Kisah pendeta Kristian Katolik atau Ortodoks bernama Buhaira yang menggambarkannya itu sebenarnya bertolak dari kisah iaitu pada abad ke-9 atau 10. Buhaira berusaha mencari nabi Muhammad S.A.W berdasarkan kepada tanda-tanda yang dimiliki oleh Nabi di antara pundaknya. Nabi akan datang semestinya berkata: "Ketika saya mendongak ke langit dan bintang-bintang, saya berasa di atas bintang-bintang".Dengan sebab itu dalam lukisan tersebut berlatar belakangkan bintang-bintang.
        Syaiah Iran sememangnya mempunyai pengalaman yang cukup panjang dalam mengambarkan keluarga  nabi dan Nabi Muhammad S.A.W sendiri. Pada akhir 90-an  lukisan tersebut dicetak di Iran dan menjadi salah satu poster yang paling laris dan bernilai tinggi.
        Cetakan poster tersebut berterusan sehingga kini dicetak dengan menggunakan teknologi moden. Struktur gambar asal masih menggunakan gaya tradisionalnya iaitu gambar seorang pemuda tampan, mata teduh dan wajah yang menenangkan hati.
        Tahun demi tahun gambar tersebut masih dipercayai sebagai potret Nabi Muhammad S.A.W sehinggalah pada tahun 2004, apabila hasil kerja seni dua orang pelukis terkenal iaitu Lehnert dan Landrock secara tidak sengaja akhirnya tersingkap juga sumber poster Syiah Iran tersebut. Menariknya lukisan tersebut tidak dikatakan sebagai gambar nabi sebaliknya dinamakan potert seorang pemuda Arab.
Potret Asal
        Radolf Franz Lehnert( 1878-1948) merupakan warga Chekoslovakia (http://en.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Franz_Lehnert). Manakala Ernst Heinrich Landrock (1878-1966) (http://en.wikipedia.org/wiki/Ernst_Heinrich_Landrock) merupakan warga Jerman dan kedua-duanya pernah menetap dan tinggal di Tunisia. Lehnertlah yang bertanggung jawab menghasilkan lukisan tersebut dan telah disalah guna untuk memesongkan akidah umat Islam, sedangkan dalam Islam melukis dan menggambarkan wajah Nabi-nabi adalah dilarang.
        Sebelum perang dunia pertama, lukisan tersebut telah dimuatkan dalam majalah National Geographic pada bulan Januari tahun 1914 dalam sebuah artikel yang bertajuk "Inja va Anja Dar Shumal Afriqa" yang bermaksud Di sana dan di sini di Utara Afrika, di bawahnya tertulis Arabi ba Yek Gol yang bermaksud "Seorang Arab dengan sekuntum bunga".
        Musuh-musuh Islam tidak akan berdiam diri dan sentiasa akan berusaha memesongkan akidah umat Islam. Sebagaimana perbincangan tadi, mereka (musuh-musuh Islam) cuba memberi justifikasi bahawa tidak berdosa seorang Islam jika melihat wajah nabi atau melukiskannya. Moga Allah memberikan perlindungan buat Umat-Nya. Maha Suci Allah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin