Isnin, 30 Jun 2014

KERAJAAN MALAYSIA MEMBAZIR DUIT RAKYAT

Saya sebagai rakyat malaysia berketurunan thai sangat benci kerajaan barisan nasional kerana memakan duit rakyat satu malaysia serta membazir duit rakyat malaysia lihatlah lapangan terbang antarabangsa kulim hitech park bagi saya lapangan terbang pulau pinang  dan kepala batas alor setar pun cukup untuk menampung kepada awam dan barang kargo.Apa yang saya lihat sekarang kebanyakkan kerajaan malaysia hanya membazirkan wang rakyat sahaja sebagai contoh kapal terbang mas berapa bilion sudah habis cuba kalau kerajaan malaysia membina laluan khas untuk kenderaan berat kan bagus serta untuk keselamatan kepada semua pengguna lebuhraya terutamanya kepada pembonceng motorsikal yang melalui laluan lebuhraya.Bagi saya sepatutnya kerajaan malaysia mahu menyediakan kemudahan kepada orang awam yang melalui laluan lebuhraya utara selatan,timur dan barat,sepatutnya kerajaan malaysia menyediakan laluan khas untuk kenderaan berat sahaja seperti lori,treller,jentera berat,bas dan lain-lain kenderaan berat.Kita lihat setiap tahun mesti berlakunya kemalangan jalan raya yang melibatkan bas langgar kereta,lori langgar motorsikal.Bagi saya kerajaan malaysia adalah tidak memikir masa depan keselamatan pengguna lebuhraya hanya mahu kemajuan sahaja keselamatan penggunaan jalanraya tidak dihiraukan oleh kerajaan malaysia.Apa yang saya lihat sekarang kerajaan malaysia hanya cekik kedarah duit rakyat malaysia sahaja seperti cukai yang tinggi,insuran yang tinggi dan lain-lain lagi.Kerajaan barisan nasional adalah paling tidak guna di dalam dunia ini,kerajaan barisan nasional adalah kepentingan diri sendiri sahaja,celaka,haram jadah,musibat punya kerajaan malaysia tidak ada langsung memikir masa depan pengguna lebuhraya di kemudian hari yang akan berlaku nahas kemalangan jalanraya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin