Ahad, 30 Jun 2013

KISAH NORMAL SEKS


di harap anda semua berada dlm keadaan sehat sejahtera dan bahagia di samping yg tersayang..
okay..,just to share to all of u...,
hari ni aku "tertonton" rancangan Wanita Hari Ini kat TV3 td.....tajuknya "dilema ibu si anak luar nikah" kalau xsilap aku...
tajuk ni menarik minat aku utk terus menonton...
Mengisahkan kes buang anak n anak luar nikah...antara jemputan yg hadir adalah seorang pakar kaunseling, 2 org ahli/orang kuat organisasi "Baby Hatch (Pelindung Bayi)" dan seorang ibu yg telah ,melahirkan anak luar nikah...

Berdasarkan perbincangan mereka...,secara purata setiap 15minit pasti akan ada bayi yg di buang di Malaysia...
Disebabkan inilah kerajaan telah menubuhkan organisasi "Baby Hatch" ini supaya bayi yang tidak diperlukan di beri penjagaan di pusat ini ataupun di beri kepada keluarga angkat yg memerlukan anak.secara negatif kita mungkin berfikir kerajaan telah menggalakan org membuat seks luar nikah...apabila mengandung..,hantar bayi tersebut ke pusat penjagaan ini...Tapi..,jika kita fikir positif,lebih baik bayi yg tidak diperlukan ini(anak luar nikah) di beri penghidupannya di pusat penjagaan ini dr di biarkan menjadi mayat,drpd menjadi makan anjing2 liar,daripada menjadi hurungan semut2 dan sebagainya....inilah tujuan penubuhan organisasi tersebut...

Dipusat ini juga terdapat kaunselor yg akan memberikan kaunseling kepada ibu2 yg ingin memberikan anak mereka di pusat penjagaan ini....
aku xsokong n aku xmenyebelahi mn2 pihak...aku just nk share story ni pada korang semua...ada kebaikan n ada keburukan pusat penjagaan "Baby Hatch" ni...

Ada juga ibu2 yg menelefon WHI untuk berkongsi cerita2 lampau mereka...antaranya menanyakan bagaimana nk menerangkn pada anak mereka suatu hari nnt yg nama anak mereka tidak di BIN kan nama bapa mereka tetapi di BIN kan dgn nm Abdullah...

Ada seorang minah ni...,member kepada member aku....aku pon just dengar member aku bercerita...dia crita yg mber dia dh mengandung anak luar nikah...so dia nekad nk menggugurkn kandungannya...dia kata "better gugur sebelum ROH ditiup masuk (untuk kandungan berusia sebelum 4 bulan) pada baby tu daripada dibuang n dibesarkan tanpa bapa"..

Tambah2 sekarang ni nk cari ubat gugur kandungan mudah jer..bole didapati di mn2 klinik or farmasi yg terpilih..ada juga klinik2 swasta yg menawarkan khidmat pengguran kndungan..harganya mmg la mahal..lagi besar kandungan lagi mahal kos pengguguran..xsilap aku RM500 ke atas..aku pon xsure sgt taw..dengar mber aku la citer..

sbb tu remaja perempuan yg xda duit..,bf xnk tangungjawab..,akan buang bayi mereka kerana mereka rasa dh xda pilihan lain...kesian baby2 tersebut..cm senang jer depa ni beranak kan..?
sbb tu la kerajaan wat pertubuhan ni...hmm....aku pon xtahu nk ckp ape....setiap manusia xpernah lepas dr melakukan kesalahan...semoga sempat bertaubat kepada yg MAHA ESA....aku sendiri pon xperfect...byk dosa....sape berani ckp dia xberdosa langsung....?susah nk jumpa kn....?sbb tu lah Allah maha pengampun...

nk taw detail sal Baby Hatch ni...,boleh click kat SINI...



soooo...,apa pandangan atau pilihan anda....??




INI....?




ATAU INI.....???




ATAU YANG NI...???



AKU PILIH YANG NI...................
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
II
IIIIIIIIIIII
IIIIIIIII
IIIIIII
IIII
II
I

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin