Jumaat, 4 April 2014

CARA MUDAH UNTUK MENJAUHI DIRI DARIPADA GANGUAN SYAITAN.



1. Dalam memulakan sesuatu perbuatan atau apa saje mulakan dengan:



2. Amalkan zikrullah.. berzikir selalu..

3. Amalkan membaca 3 Qul (surah Al-Ikhlas, Al-Falaq dan An-Nas) sebanyak 3x selepas subuh dan selepas maghrib(Kalau baca terus Al ma'thurat lagi bagus)

4. Ayat Qursi - Syaitan akan menangis bila kita membaca surah ini..

5. Surah Al-Baqarah
 - surah ni panjang,sekurang2nya kalau tak dapat baca pun, pasangkn cd atau mp3 dr komputer di dalam rumah.InsyAllah dalam masa 3 hari syaitan tidak akan masuk ke dalam rumah kita. Perkara yang teramat di sukai oleh syaitan adalah memecah belahkn pasangan suami isteri dengan kata lain menceraikan pasangan suami isteri.Oleh itu kita amalkan moga2 dapat di jauhkn dari gangguan syaitan..InsyaAllah..


6. Amalkan membaca "Lailahaillahllah wahdahula syarikala lahulmulkuwalahul hamduyuhyiyayumitu wahuwa a'la qullisyai 'in qadir" 
 -amalkan selepas Subuh 100x, dalam 15 minit je.. ni ialah zikir yang paling syaitan takut.

7. Sentiasa dlm wudhu'

8. Kawal mata - syitan masuk dr mata.. "dari mata jatuh ke hati"- dari mata la akan merasuk atau menggagu hati kita.. misalnya kita nampak sesuatu yang tak elok, kita akan prasangka macam2,fikir yang bukan2..

9.Perlu memilih kawan - kadang2 kawan2 kita adalah syaitan.. kawan2 adalah pengaruh yg kuat.

10. Solat - solat wajib tu dah tentu mesti.. amalkan tahajud dan qiyamulail.Bila kita bersolat, kita bercakap dengan Allah.. bila kita mengaji Al-Quran, Allah bercerita kepada kita.

11. Taubat - sentiasa bertaubat dengan hati yang ikhlas, Insyallah syitan tidak akan ganggu.

Syaitan boleh mengganggu hamba2 Nya tetapi bila seseorang hamba itu telah bertaubat dgn ikhlas.. maka InsyaAllah suci dia dari segala dosa2 yg lalu.


* Kenapa Surah Al-Fatihah berada di depan Al-Quran?

- sebabnya, di dalam Surah Al-Fatihah terdapat segala2 nya.. sebab tu dipanggil ummul kitab.Smua perkara di sentuh didalam surah ini.. cuna kita dalami setiap maksudnye.. Sebab itulah, jika kita solat tak baca Surah Al-Fatihah, solat kita tak sah. Maha Suci Allah yang menciptakan kita smua... terlalu seni dan Maha Besar Nikmat Allah pada kita...Subhanallah..

*Petua dari Beliau:

1)lepas solat Isya' ambil air satu gelas
2)baca Al-Fatihah sekali
3)baca ayat Kursi sekali
4) baca Surah Al-Waqiah ayat 35-38 sebanyak 7 kali
5)tiup dalam air dan niatkan untuk kecantikan diri dan kebahagiaan rumah tangga.

* bila hati bercelaru dan tak tenang...tarik nafas dalam2..lepas tu zikir..Insyallah hati akan tenang.. ataupun baca apa2 surah dari Al-Quran dan tarik nafas dalam2 dan hembus perlahan2.. InsyaAllah hati kita akan tenang.


9*Pesanan untuk isteri :

Jangan sibuk cari kesalahan suami. Fokuslah mencari kebaikan yang telah dibuat sebanyak-banyaknya.

Kata Saidina Ali r.a; "kalau orang sibuk membetulkan kesilapan diri, dia tidak ada masa mencari kesilapan orang lain....."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin