Isnin, 7 April 2014

KERAJAAN MALAYSIA SEPATUTNYA MEMBINA JAMBATAN MELAKA KE DUMAI INDONESIA.

Saya sebagai rakyat malaysia memberi cadangan saya kepada kerajaan malaysia supaya membina jambatan melaka ke dumai indonesia dan rakyat negeri melaka juga dapat melancong ke dumai indonesia melalui jambatan antara kedua-dua negara malaysia dan indonesia tidak perlu pergi dengan bot.Bagi pandangan saya sekiranya kerajaan malaysia membina jambatan mudah penduduk negeri melaka dan dumai boleh pergi balik seperti contoh jambatan pulau pinang kedua antara batu maung dan dan batu kawan yang terpanjang di asia tenggara dan dunia,samalah jambatan dari melaka ke dumai.Sekiranya kerajaan malaysia membina jambatan di antara kedua-dua negara dapat mengurangkan kos tambang serta keselamatan bot pengguna.Saya harap agar kerajaan malaysia dapat menerima cadangan saya demi masa depan negara menjelang 2020-2050 yang akan datang nanti.Pada pendapat saya sekiranya kerajaan malaysia membina jambatan melaka ke indonesia dumai senang penduduk-penduduk di anatara kedua-dua negara dapat menikmati satu kemudahan oleh rakyat indonesia dan malaysia.Malaysia sebagai negara asian perlu mengkukuhkan hubungan antara kedua-dua negara antara malaysia dan indonesia semoga hubungan sebagai rakan negara asian perlu megkekalkan persahabatan antara kedua-dua negara sejak berzaman-zaman lagi.Saya berharap agar kerajaan malaysia dan indonesia dapat menerima cadangan dari suara rakyat malaysia untuk kebaikan bersama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin