Selasa, 8 April 2014

POLIS DI RAJA MALAYSIA ADALAH SIKAP KURANG AJAR SEPERTI CELAKA.

Saya sebagai rakyat malaysia tidak berpuas hati dengan sikap anggota polis yang kurang ajar dan biadap serta tidak mempunyai bahasa yang baik berbanding dengan angkatan tentera malaysia.Apa yang saya lihat sikap anggota polis di raja malaysia memang tidak mempunyai dispilin yang baik,Pada pendapat saya sepatutnya anggota polis memainkan peranan yang penting kepada masyarakat.Bagi pandangan saya polis di raja malaysia adalah sifat celaka dan musibat berlagak dan sombong kepada orang awam,sebab itulah dulu askar dengan polis pun bukan baik sangat sekarang yang boleh di katakan askar dengan polis boleh bersatu di sebabkan perdana menteri malaysia mahu lambang diraja mahu menyertai bersama polis dengan angkatan tentera.Cuba kita lihat anggota tentera yang bertugas di sempadan dengan gelap gelita nyanmuk dan sentiasa dalam hutan berbanding dengan polis cukup jam boleh balik dan rehat makan bersama isteri dan anak-anak berbanding dengan tentera mereka bertugas demi untuk negara yang tercinta tidak pulang ke rumah bersama dengan isteri dan anak-anak.Apabila bercuti bolehlah balik ke halaman kampung bersama keluarga yang tersayang.Walaupun saya sebagai seorang askar memang saya benci dengan sikap polis di raja malaysia memang kurang ajar dan biadap tidak kiralah di mana pun sama ada di malaysia atau di seluruh dunia.Apa yang saya tahu polis adalah kuat rasuah,memencahkan rahsia  sebagai contoh seorang berpangkat sarjan di lahad datu yang telah di tangkap dan di hadapkan ke mahkamah kerana membocorkan rahsia kepada musuh.Pada pendapat saya sepatutnya anggota polis memegang janji dan sumpah kepada yang di pertuan agong tidak membocorkan rahsia negara kepada musuh.Saya sokong parti pembangkang kata polis sebagai anjing kerajaan malaysia.Polis malaysia patut di beri kasut dengan batang penyapu sebab polis malaysia sikap kurang ajar,biadap,ego dan riak serta tidak mahu berkomunikasi dengan masyarakat.Lihatlah semua anggota polis muka pun bengis seperti anjing boldog.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin