Khamis, 23 Oktober 2014

KISAH SEORANG PEREMPUAN PELACUR MASUK SYURGA.

kisah ini berlaku sebelum zaman Nabi Muhammad lagi.. ada pelbagai versi cerita yang berbeza tapi membawa maksud yang sama dalam kisah seorang pelacur yang masuk syurga kerana menolong seekor anjing.. menurut banyak pendapat, kisah ini berlaku pd zaman Nabi Isa. pada suatu hari, seorang pecur berjalan di tanah yg gersang.. tekaknye begitu haus hingga dia hilang tenaga untuk berjalan lagi.. dlm keletihannya itu, dr jauh dia nampak ade lopak air kecil dengan air yg sedikit. lalu die menuju ke arah lopak itu dan menggunakan kasutnya untuk menceduk air itu. ketika dia hendak meneguk air itu, bajunya d tarik2 dr arah belakang. dia menoleh dan nampak seekor anjing sedang menjelirkan lidahnya dan nampak begitu tidak berdaya. dia sangat kasihan melihat anjing yang kelihatan sangat dahaga itu. lalu air yang hendak d teguknya tadi d hulurkan pada mulut anjing itu untuk di minum.. anjing itu pun kembali bertenaga. akan tetapi, wanita pelacur itu terus rebah lalu mati.
oleh kerana sifat ikhsan dan ikhlasnya pelacur itu membantu makhluk lain sehingga mengorbankan dirinya sendiri, maka Allah mengampunkan dosanya lalu mengangkat darjatnya sehingga dia menjadi ahli syurga. kisah ini adalah kisah terpencil yg berlaku hanya pd wanita itu sahaja. begitu juga dengan kisah seorang pembunuh yang telah membunuh 100 orang dan Allah menerima taubatnya. kisah ini juga adalah kisah terpencil dan hanya berlaku pd lelaki itu sahaja. oleh itu, kisah ini tidak boleh d jadikan hujah untuk menegakkan sesuatu perkara. hal ini kerana ianya berlaku pada zaman sebelum syariat Islam menjadi lengkap seperti sekarang. jika kisah ini masih releven d akhir zaman ini, mungkin kita akan lihat pelacur ada d mana-mana dan memberi minum pada haiwan untuk mendapatkan syurga Allah. boleh bayangkan kan??
pada zaman Nabi Muhammad SAW, setelah syariat Islam lengkap, setelah Allah perintahkan hukum Hudud dan Qisas d jalankan sebagaiman yang telah tertulis dalam Al-Quran, maka pelacur atau orang yang berzina d kenakan sebatan dan rejam mengikut garis panduan yang telah d tetapkan.. orang yang membunuh pula d kenakan hukuman Qisas. Qisas ini mirip dengan erti "hutang nyawa d bayar nyawa".
Sebenarnya, kisah ahli maksiat diampunkan ALLAH hanya sebagai teladan untuk kita bagi menunjukkan rahmat ALLAH yang luas kepada makhluknya, supaya jangan berputus asa untuk memohon keampunan Allah walaupun sebesar mana dosa kita. Sebagai bukti Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani jika hamba-Nya yang terlanjur melakukan maksiat itu bertaubat dan menyesali keterlanjuran mereka. Bukannya untuk menjadikan kisah itu sebagai tiket untuk menghalalkan maksiat.
Akan tetapi, jika kita sendiri mempersoalkan suruhan Allah dengan membidas bahawa buat baik belum confirm masuk syurga atau buat jahat belum confirm masuk neraka, d manakah perasaan malu kita nak mengharap rahmat Allah terhadap kita? d manakah perasaan malu kita nak menumpang syurga Allah?
Melaksanakan perintah Allah ganjarannya pahala, syurga, rahmat dan kasih sayang Allah SWT. Mengerjakan larangan Allah balasannya adalah dosa, neraka, kemurkaan dan azab Allah SWT. Kesimpulannya, ahli syurga tidak berdosa, manakala ahli neraka berdosa. Akan tetapi, setiap orang yang berdosa pasti akan ke syurga jua akhirnya nanti jika dia masih Islam dan tidak murtad. Itupun setelah menempuh azab siksa yang maha dahsyat di neraka kelak bagi menyuci dosanya, yang mana sehari di neraka bersamaan 1000 hari di dunia ini. Mampukah nak tanggung?
Jadi, gunakanlah kesempatan ini untuk bertaubat. Bukannya mempertikaikan ganjaran syurga atau neraka. Setiap manusia biasa tidak pernah terlepas daripada melakukan dosa. Bertaubatlah setiap masa sebelum masa kita d dunia ini berhenti berdetik dan nadi kita berhanti berdenyut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin