Isnin, 9 Februari 2015

KERAJAAN MALAYSIA PATUT MENYEDIAKAN PERALATAN GAS OKSIGEN KEPADA SEMUA BOMBA SUKARELA DI MALAYSIA.

Saya sebagai seorang ahli pasukan bomba sukarela memberi cadangan saya kepada kerajaan malaysia supaya kerajaan malaysia perlu menyediakan peralatan dengan secukupnya kepada semua anggota bomba sukarela di seluruh malaysia.Apa yang saya lihat kebanyakan peralatan bomba tidak mencukupi sepatutnya pihak jabatan bomba dan penyelamat malaysia patut menyediakan kemudahan peralatan kepada semua bomba sukarela di malaysia.Bagi pandangan saya sekiranya berlakunya kecemasan ahli bomba tidak boleh masuk ke dalam kebakaran kerana gas oksigen tidak mencukupi dan menyelamatkan mangsa.Justeru itu saya berharap agar kerajaan malaysia dapat membantu dan memberi kemudahan kepada semua anggota bomba sukarela di seluruh malaysia.Pada pendapat saya sekiranya berlaku kebakaran yang begitu besar dan dahsyat bomba sukarela tidak boleh menolong menyelamatkan mangsa kebakaran kerana peralatan bomba tidak mencukupi untuk membantu mangsa kebakaran tidak kira sama ada di hutan atau kawasan perindustrian yang bahaya di sebabkan bahan-bahan kimia terlalu membahayakan kesihatan kepada semua anggota bomba sukarela di malaysia,Justeru itu saya berharap agar kerajaan malaysia dapat memberi bantuan kepada semua anggota bomba sukarela di malaysia dapat kemudahan sepertimana bomba kerajaan malaysia.Apa yang saya cadangkan kepada kerajaan malaysia adalah kebaikan kepada semua anggota pasukan bomba sukarela di malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin