Rabu, 18 Februari 2015

SEMPADAN MALAYSIA DAN THAILAND SEPERTI PERLIS,KEDAH,PERAK DAN KELANTAN DI SATUKAN DENGAN KERAJAAN NEGARA THAILAND.

Saya sebagai rakyat malaysia berketurunan thai meminta kepada kerajaan thailand supaya mengambil balik wilayah yang di jajah oleh pihak  kerajaan siam pada ketika itu,Saya juga memohon kepada kerajaan thailand dapat mengambil balik wilayah sepertimana yala,patani,songkhla,pathalung,narathiwat dan lain-lain daerah negeri thailand yang di jajah oleh kerajaan thailand,samalah dengan malaysia yang di jajah oleh moyang saya iaitu maharaja siam king chulalongkorn pada ketika itu.Apa yang saya baca dalam buku sejarah pada tahun 1782 masihi adalah keempat-empat negeri milik kerajaan siam pada ketika itu.Walaupun saya sebagai keturunan di raja thailand meminta kepada kerajaan bangkok supaya mengambil balik wilayah malaysia yang sempadan dengan negara malaysia seperti kedah,pelis,perak dan kelantan di satukan dengan negara thailand sepertimana kerajaan siam memerintah daerah yala,patani,songkhla,narathiwat dan lain-lain daerah lagi.Saya berharap agar pihak mahkamah antarabangsa dapat membincangkan mengenai sejarah negeri kedah,perlis,perak dan kelantan adalah milik kerajaan siam pada ketika itu.Saya juga mohon kepada kerajaan bangkok supaya kedah,perlis,perak dan kelantan dapat di satukan dengan kerajaan bangkok thailand pada masa yang akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin