Jumaat, 11 Mac 2011

MEMOHON KERAJAAN MALAYSIA SUPAYA PEMASANGAN LAMPU MOTOR DI HADAPAN DI MANSUHKAN DAN TIDAK PERLU DI GUNAKAN DI MALAYSIA.

Saya sebagai rakyat malaysia ingin memberi cadangan kepada kerajaan malaysia supaya lampu motor tidak perlu di gunakan siang hari di malaysia.Saya berharap kepada pihak berkuasa supaya mansuhkan lampu motor di hadapan dan tidak perlu di gunakan di malaysia kerana membazir elektrik.Bagi pandangan saya sekiranya lampu motor di mansuhkan sekurang-kurangnya dapat menjimat tenaga elektrik motorsikal.Bagi saya pihak kerajaan boleh berfikir dengan waras dan bersimpati kepada rakyat satu malaysia tidak menggunakan lampu motor di malaysia.Kerajaan Malaysia tidak sepatutnya membuat undang-undang seperti ini kerana ia boleh membebankan rakyat dari segi faktor-faktor kewangan saya juga berasa simpati kepada rakyat yang berpendapatan rendah tidak kemampuan membeli lampu serta tukar bateri kerana harga terlalu mahal.Saya juga berasa kasihan kepada rakyat pendapatan rendah menyara anak,membayar yuran sekolah,hasil cukai dan sebagainya.Bagi pandangan saya bukan semua majoriti rakyat malaysia yang kaya semua ada yang susah.Sepatutnya kerajaan malaysia boleh berfikir dengan secara rasional.Saya memberi cadangan ini secara yang ikhlas untuk rakyat satu malaysia.Saya mencadangkan supaya lampu motor tidak perlu di gunakan di Malaysia.Sekiranya kerajaan malaysia mahu undian BN pencapaian yang baik kerajaan perlu mengikut suara rakyat.Jika tidak BN akan merosot sekiranya kerajaan tidak mahu mengikut kehendak rakyat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin