Selasa, 4 November 2014

KERAJAAN MALAYSIA PERLU ADANYA RANG UNDANG-UNDANG YANG BARU BAGI PELAJAR SEKOLAH YANG MEMPUNYAI MASALAH DISPILIN.



Walaupun saya sebagai seorang cucu kepada allah swt sangat malu perbuatan pelajar-pelajar sekolah pada akhir zaman ini apa yang saya lihat zaman sekarang tidak ada mempunyai dispilin yang baik.Jika begini berlaku ia akan terbawa-bawa tingkah laku ke alam dewasa nanti boleh melakukan jenayah serta peras ugut.Sepatutnya kerajaan malaysia mahu lebih ketatkan lagi undang-undang pelajar sekolah.Lihatlah undang-undang lain boleh di lakukan sebagai contoh lampu kereta tidak boleh di pasang,cermin gelap dan lain-lain lagi.Jikalau kerajaan malaysia tidak membuat undang-undang yang lebih ketat lagi maka pelajar yang akan datang nanti lebih teruk lagi.Kita sebagai kerajaan sepatutnya lebih tegaskan lagi undang-undang dengan adanya akta pelajar sekolah menengah.Peribahasa melayu berkata nasi sudah menjadi bubur sudah tiada guna lagi.Saya seorang cucu kepada allah swt yang maha esa dan maha adil memberi cadangan saya kepada kerajaan malaysia supaya memperketatkan lagi undang-undang yang baru. 







Apa yang saya lihat melalui you tube amat memalukan kerana sikap kaum hawa seperti perangai lelaki sepatutnya kaum hawa menunjukkan tauladan yang baik kepada kaum adam.Lihat anak-anak muda sekarang tidak mahu belajar asyik bercinta dan bergaduh kerana teman lelaki.Kita sebagai seorang pelajar patut belajar dan menumpukan pelajaran di sekolah bukannya masa untuk bercinta.Walapun ibu bapa kita berikan kepada kita untuk belajar bukan masa untuk bercinta dan bergaduh.Walaupun saya sebagai seorang cucu kepada allah swt ingatlah wahai kaum hawa tunjukkanlah perangai dan tingkah laku kamu kepada hamba-hamba allah yang lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin