Rabu, 31 Oktober 2012

MEMBAWA KANAK-KANAK MENAIKI PESAWAT

Seringkali kita sebagai ibu bapa tertanya-tanya selamatkah anak-anak kita samada bayi atau kanak-kanak untuk menaiki kapal terbang terutamanya untuk perjalanan yang jauh. Harap disini dapat memberi tips ringkas buat pembaca sekalian.

Seperti yang sedia maklum perjalanan dengan kapal terbang adalah cara yang paling cepat dan paling mudah bagi kebanyakan orang untuk perjalanan yang jauhWalau bagaimanapun, melancong dengan kapal terbang dengan bayi dan kanak-kanak dibawah usia 2 tahun memerlukan penyediaan khas dan kesabaran. Di antara tips-tips yang boleh dikongsi bersama:

1. Bawa botol. Pastikan membawa susu formula yang mencukupidengan pek susu tambahan sekiranya terdapat kes kelewatan atau pembatalan.

2. Apabila ketinggian perubahan tekanan di dalam kabin kapal terbang, anak-anak tidak tahu bagaimana untuk membuat telinga mereka pop. Sama ada menghisap puting atau botol susu boleh melegakan tekanan di telinga mereka.

3. Membawa bersama mainan kegemaran dimana dia boleh bermain dengan keadaan yang senyap.

4. Pastikan kanak-kanak berada dalam keadaan yang tenang.

5. Pastikan dia selesa dalam pakaian tebal di dalam pesawat yang seringkali sejuk.

6. Pastikan anak-anak diberi makan lebih awal dari jadual penerbangan seperti makanan ringan yang berkhasiat untuk mengelakkan mereka kelaparan seterusnya menyebabkan kanak-kanak tersebut cepat marah dan meragam dalam pesawat.

Diharap dengan tips ringkas ini dapat membantu ibu bapa di luar sana memastikan perjalanan yang jauh dan paling selamat untuk anak-anak kecil anda. Selamat jalan dan bergembira!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin