Selasa, 28 Ogos 2012

MENJAGA BAYI

Menjaga bayi bukan setakat memberi susu dan menukar lampin. Bagaimana pula dengan perkara-perkara lain samada besar atau kecil yang melibatkan penjagaan harian seperti keselamatan, cara memandikan dan sebagainya? Di sini anda boleh tahu lebih lanjut tentang apa yang perlu dilakukan, bila dan berapa kerap, demi memastikan si kecil anda sentiasa selesa dan selamat.

Menyusui bayi

Artikel

Adakah apa-apa yang boleh saya lakukan untuk memutihkan kulit bayi saya?
Apa yang bayi perlukan untuk berkembang maju
Bagaimana rupa bayi baru lahir
Bagaimanakah cara membedung bayi?
Balik kampung: Memandu untuk pulang semasa cuti
Bila, dan bagaimana, harus saya menceraikan puting kosong dari bayi saya?
Cukur jambul
Menjaga alat kelamin bayi anda
Memandikan bayi anda secara selamat
Membuatkan rumah anda selamat untuk bayi
Menukar lampin
Merawat baki tali pusat bayi anda
Penjagaan bayi semasa gangguan bekalan air
Perjalanan jauh dengan bayi baru lahir hingga usia lapan bulan
Perlukah saya mengambil pembantu rumah untuk menjaga bayi saya?
Puting kosong
Tujuh sebab bayi menangis dan bagaimana menenangkan mereka

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin