Sabtu, 18 Ogos 2012

RAHSIA YAHUDI

1. Persiapan Awal Mendapatkan Zuriat


Latihan Matematik dan Muzik

Jika di dapati isteri/ibu mengandungkan bayi : Kaum ibu ini akan menyanyi dan bermain piano. Si ibu dan ayah akan membeli buku matematik dan menyelesaikannya bersama-sama. Tak kisahlah soalan matematik mudah pun. Lebih susah lebih bagus.

Latihan matematik yang di lakukan sewaktu bayi di dalam kandungan dipercayai dapat melatih otak bayi untuk menjadi lebih bijak. Latihan ini di lakukan sehingga bayi dilahirkan.


Pemakanan Seharian

Pemakanan ibu mengandung juga berbeza. Apa yang dilihat oleh penulis, rakannya gemar memakan kacang badam, kurma bersama susu, sementara untuk tengahari pula, menunya berupa roti, ikan tanpa kepala, dan salad yang digaul bersama pelbagai jenis kacang.

Menurutnya, daging ikan adalah amat baik untuk perkembangan otak bayi. Walaubagaimanapun, kepala ikan dipercayai mengandungi bahan kimia yang boleh merosakkan perkembangan dan penumbuhan otak sewaktu bayi di dalam kandungan. Selain itu, menjadi kewajipan kepada mereka untuk mengambil pil minyak ikan sebagai nutrisi tambahan.

Kebiasaan PEMAKANAN orang Yahudi :
Kegemaran : Ikan, isi ikan (fillet), salad dan kacang badam
Kebiasaan : Memakan buah-buahan dahulu sebelum nasi dan karbohidrat lain bagi mengelakkan merasa mengantuk dan lemah untuk memahami apa yang dipelajari.
Pantang-larang : Tidak menyajikan ikan bersama daging, bagi mereka tidak elok di makan bersama. (Ini adalah sunnah Rasullulah juga)

2. Zaman Tumbesaran Kanak-Kanak


Pemakanan yang dikawal

Makanan wajib adalah buah-buahan dan kacang badam. Diikuti pula dengan pil minyak ikan. (Patutlah masa kecik dulu mama selalu suruh makan Scott Emulsion!)


Penguasaan bahasa asing

Sekurang-kurangnya 3 bahasa yang dikuasai oleh kanak-kanak Yahudi, iaitu Hebrew, Arab dan Inggeris.


Alat Muzik

Mereka dilatih sejak kecil untuk mempelajari bermain alat-alat muzik seperti piano dan violin. Pemahaman yang diperlukan untuk seorang kanak-kanak memahami nota-nota dan kod lagu akan membuatkan kanak-kanak itu lebih bijak.

Menurut saintis mereka, gegaran muzik dapat menstimulasi otak-oleh sebab itu ramai musician genius terdiri dari orang Yahudi.

3. Meningkat Dewasa


Sekolah Rendah

Dari darjah 1 hingga 6, kanak-kanak Yahudi akan diajar Matematik berkonsepkan perniagaan dan pembelajaran Sains sangat diutakamakan. IQ mereka sangat tinggi jika dibandingkan dengan kanak-kanak California. (6 tahun kebelakang).

Penguasaan sukan memanah dan menembak pula dipercayai melatih otak untuk memfokus kepada sesuatu perkara di samping memudahkan persiapan untuk berkhidmat kepada negara…(Ni lah kot lahirnya askar-askar Israel yang kejam tu!)

Sekolah Menengah

Para pelajar di beri penekanan dengan subjek Sains, di mana mereka digalakkan mencipta produk, tidak kisahlah betapa mengarutnya idea itu, ianya tetap diberi pandangan yang serius di mana idea itu akan di bawa ke institusi tinggi seperti universiti. Apatah lagi kalau idea itu berkisar tentang senjata, perubatan, atau kejuruteraan.

Universiti

Di Fakulti Perniagaan, mereka sangat agresif dan serius. Pada setiap tahun akhir universiti, mereka dikehendaki melakukan projek dan mempraktikkannya. Mereka hanya akan lulus jika kumpulan anda(10 orang setiap kumpulan) berjaya mendapat keuntungan sebanyak USD 1 juta!

Fakta: Design Levis yang terkini dicipta oleh Fakulti Bisnes dan Fesyen di Universiti Israel.

3. Cara Beribadah

Orang Yahudi beribadah dengan cara menggoyangkan kepala mereka. Menurut mereka, ini dapat mengaktifkan otak mereka dan menambah oksigen di dalam kepala.

Dalam Islam pun ada jugak, seperti sujud, sewaktu berzikir.


4. Taboo

Elakkan lah merokok. Buang tabiat merokok anda sekarang kerana ada penemuan saintifik dari Universiti Israel sendiri menyatakan nikotin dapat merosakkan sel utama pada otak manusia dan akan melekat pada genetik kita. Bermakna, keturunan perokok bakal membawa generasi yang cacat otak (bodoh,lembab).

Ironinya, pengeluar rokok terbesar adalah negara mereka sendiri! Yelah, mestilah diorang nak buat orang lain semua tidak pandai, kan?

Okay, okay. Walaupun api kemarahan belum nak reda sangat sebab Israel serang kapal-kapal tu, tapi objektifnya di sini adalah, untuk kita ambil iktibar dari kesilapan kita sendiri.

Semua yang dinyatakan di atas, bukan kita tak tahu. Malah sunnah Rasulullah mengamalkan cara pemakanan yang sihat. Makan kurma, makan buah, makan kacang, tidak makan daging bercampur ikan dan macam-macam lagi.

Bahagian muzik tu mungkin kita orang Islam tak bolehlah nak amalkan sangatkan? Tapi, Allah kan ada bagi Al Quran untuk umat Muhammad? Lagukanlah ayat-ayat suci AlQuran tu pada bayi dalam kandungan. InsyaAllah, jauh lebih afdal.

Sesiapa yang agak-agak adalah perokok tegar, fikirlah semasak-masaknya. Kalau mahukan generasi kita lebih bagus, tinggalkanlah tabiat merokok tu. Mungkin kesannya kita tak nampak sekarang, tapi in the future? Fikirkan kembali, kenapa orang Yahudi taknak sebarkan fakta nikotin tu pada dunia?

To fight enemies, we should know what are their secrets. Kalau kita semua lebih bijak dari Yahudi, bukankah kita dapat kalahkan mereka? Gunakan cara mereka untuk kalahkan mereka. Go with the flow. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin