Ahad, 7 Februari 2010

ADAKAN BAHAN-BAHAN SEJARAH BOMBA UNTUK GENERASI ANAK-ANAK MUDA AKAN DATANG.

Saya sebagai rakyat malaysia yang prihatin ingin memberi satu pandangan kepada pihak Jabatan Bomba Dan Penyelamat Malaysia Negeri Kedah supaya adakan bahan-bahan sejarah untuk generasi muda pada masa akan datang,Bagi pandangan saya sepatutnya pihak bomba mengadakan bahan-bahan sejarah sejak dari dulu lagi,Setahu saya yang sudah ada mempunyai muzium iaitu tentera dan polis.Bomba masih belum ada mempunyai muzium sejarah tersendiri.Bagi pandangan saya sekiranya ada muzium bomba kebanyakkan para pelancong dan juga rakyat satu malaysia boleh dapat melihat perkembangan sejarah bomba pada masa ketika itu.Walaupun tokwan saya yang bernama Che Kassim Bin Mansor (Superintedent)Penguat Kuasa Bomba Kedah/Perlis.Pada ketika itu tokwan saya telah memegang jawatan" Station Officer"dan di wujudkan oleh Encik Kassim Bin Mansor yang berpangkat "Superintendent" telah menjawat jawatan "Station Officer".Saya berharap kepada Ketua Pengarah Jabatan Bomba Dan Penyelamat Negeri Kedah supaya dapat menerima cadangan saya ini untuk kebaikan bersama,Tujuan saya ialah untuk memberi pandangan saya kepada pihak Jabatan Bomba dan Penyelamat supaya adakan muzium khas bomba seperti tentera dan polis mempunyai bahan sejarah tersendiri kecuali bomba tidak mempunyai muzium,Bagi pandangan saya sekiranya ada muzium bomba generasi muda boleh dapat melihat dengan secara lebih dekat lagi mengenai cara-cara menyelamat mangsa kebakaran dari segi pakaian peralatan dan sebagainya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin