Sabtu, 13 Februari 2010

MASYARAKAT SIAM SEKARANG KEBANYAKKAN KAHWIN DENGAN BANGSA ASING.

Saya sebagai rakyat siam malaysia yang berkerturunan siam memperbincangkan mengenai masyarakat siam yang berkahwin dengan bangsa asing terutamanya masyarakat cina,kebanyakkan masyarakat siam yang berkahwin dengan cina majoriti kurang keturunan siam yang asli ataupun tulen kerana berkahwin selain berkahwin dengan keturunan siam dan kahwin bercampur.Bagi saya sekiranya masyarakat siam yang kahwin dengan cina mereka juga hilang hak untuk mendapatkan tanah bumiputera dan keistimewaan hak bumiputera(bagi negeri-negeri yang bersempadan dengan thailand).Keturunan Siam akan berkurangan kerana mengikut keturunan sebelah bapa selain dari bangsa cina,oleh itu bagi wanita yang berketurunan siam mereka hendaklah berkahwin dengan lelaki yang berkurunan siam untuk menambahkan keturunan siam,bagi menguatkan suara demi pembangunan masa depan anak bangsa siam malaysia.Hidup satu Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin