Selasa, 2 Februari 2010

MENGHINA SULTAN MEMANG SATU KESALAHAN YANG AMAT BESAR.

Saya sebagai rakyat membantah di atas perbuatan menghina sultan tidak kira mana-mana sultan sama ada perlis.kedah,pahang,terengganu,kelantan dan lain-lain negeri yang di takhluk bawah jajahan kuasa raja di setiap negeri,sultan adalah sebagai ketua negara dan agama harus di hormati dan taat kepada raja,Bagi saya sekiranya di Negara Thailand sesiapa yang menghina raja akan di hukum penjara selama 30 tahun.Sepatutnya Khairul Nizam Abd Ghani tidak sepatutnya menghina sultan johor kerana ia sudah mangkat sepatutnya kita sebagai umat islam perlu berdoa semoga jasad rohnya di cucuri rahmat oleh Allah SWT masuk ke dalam golongan orang-orang yang beriman soleh mukmin.Ini satu tauladan kepada masyarakat sesiapa yang menghina sultan akan di terima balasan hukuman setimpal ke atasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin