Isnin, 8 Februari 2010

SEPATUTNYA PIHAK KEMENTERIAN PENDIDIKAN HARUS MENGGUNAKAN ROTAN UNTUK PELAJAR YANG BERMASALAH DISPILIN DI SEKOLAH.

Saya sebagai rakyat malaysia menyuarakan kepada pihak kementerian pendidikan supaya menggunakan rotan untuk pelajar yang bermasalah dispilin,tidak kira sama ada datang lewat,ponteng kelas,ponteng sekolah,merokok harus di kenakan tindakan sewajarnya ke atas pelajar sekolah yang melakukan kesalahan tidak kira sama ada pelajar lelaki atau pelajar perempuan harus di kenakan tindakan sewajarnya.Bagi saya merotan adalah salah satu langkah yang baik untuk memberikan kesedaran kepada diri seseorang pelajar yang melakukan kesalahan dari segi masalah dispilin sekolah.Sepatutnya pihak kementerian pendidikan menggunakan rotan untuk pelajar, ini tidak memberi muka kepada pelajar sebab itulah pelajar sekarang tidak takut dan tidak menghormati guru,melawan serta mencalarkan kereta cikgu.Bagi saya kerajaan malaysia banyak memberi muka kepada pelajar tidak seharusnya pihak kementerian pendidikan mengharamkan merotan pelajar.Bah kata pepatah sebelum melentuh buluh,biar jadi rebungnya,sekiranya jadi buluh maka terlambat.Cuba Tuan-tuan dan Puan-puan lihat bagaimana anak-anak muda sekarang berani membakar sekolah,mencalarkan kereta cikgu,melawan guru,merokok di kawasan sekolah dan lain-lain.Saya sendiri berasa takut keadaan sekarang dengan bebas tanpa kawalan merotan.Sepatutnya kerajaan harus berfikir merotan adalah salah satu untuk kebaikan bersama dan berdispilin.Baru-baru ini saya terserempak dengan sekumpulan pelajar lelaki dan pelajar perempuan bercumbuan di kawasan yang gelap tanpa segan silu sama ada orang awam yang melihat atau tidak.kebanyakkan semua adalah anak bangsa kita menghidu gam,menghisap dadah,mencuri,membunuh,melepak,bercumbuan,beromen dan lain-lain.Sepatutnya kerajaan malaysia harus membenarkan guru merotan pelajar yang bermasalah dispilin sejak di peringkat sekolah rendah lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


















KETURUNAN SIAM MALAYSIA.

Walaupun saya sebagai rakyat malaysia yang berketurunan siam malaysia,saya tetap bangga saya adalah thai malaysia.Pada setiap tahun saya akan sambut perayaan di thailand iaitu hari kebesaraan raja thai serta saya memasang bendera kebangsaan gajah putih.

LinkWithin